  • 1. Data: 2021-06-03 23:57:08
    Temat: Zatrudnienie ochroniarza aby legitymować osoby
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Zgodnie z ustawą o ochronie mienia:

    Art. 36. Uprawnienia pracownika ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony
    osób i mienia
    1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia ma
    prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;
    2) wezwania osób do opuszczenia obszaru lub obiektu w przypadku
    stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie chronionego
    obszaru lub obiektu albo stwierdzenia zakłócania porządku;

    Czy ochroniarz jako ustawowo uprawniony do legitymowania może sprawdzać
    zaświadczenia o przeciwwskazaniu do noszenia covid-maski ?

    Czy zatrudnienie ochroniarza rozwiązuje problem wpuszczania bądź nie
    wpuszczania osób do sklepu, do kina w covid-masce lub bez covid-maski.

  • 2. Data: 2021-06-04 21:27:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.06.2021 o 23:57, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    >
    > Czy ochroniarz jako ustawowo uprawniony do legitymowania może sprawdzać
    > zaświadczenia o przeciwwskazaniu do noszenia covid-maski ?

    Potraktuj to jako formę przepustki dla osób bez maski. Ale przymusu nie
    ma. Możesz nie pokazać i nie wejść.>
    > Czy zatrudnienie ochroniarza rozwiązuje problem wpuszczania bądź nie
    > wpuszczania osób do sklepu, do kina w covid-masce lub bez covid-maski.

    Ponieważ naruszenie obostrzeń stanowi wykroczenie, więc tu nawet
    ochroniarza nie trzeba. Każdy może podejrzewać, ze się nie stosujesz do
    obostrzeń. Oczywiście możesz się uprzeć i zaświadczenia nie pokazać - bo
    nie masz takiego obowiązku - ale w konsekwencji co chwilę będziesz
    musiała czekać na przyjazd Policji, bo ujętego zwolnić nie można samemu
    i musi to Policja uczynić. Na dłuższą metę raczej dla samego właściciela
    zaświadczenia będzie to bardziej "upierdliwe", niż dla ochrony.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-06-04 22:20:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ponieważ naruszenie obostrzeń stanowi wykroczenie

    "utrwalona linia orzecznictwa" pozostaje w tym temacie... niejasna.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-06-06 13:32:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy w przedmiocie legitymowania na terenie prywatnym jest rozróżnienie pomiędzy
    ochroną, a dozorem (pracownikami, uprawnieniami)?

    -----

  • 5. Data: 2021-06-06 14:41:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2021 o 13:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy w przedmiocie legitymowania na terenie prywatnym jest rozróżnienie
    > pomiędzy ochroną, a dozorem (pracownikami, uprawnieniami)?

    Rzuć okiem na zawartą w art. Ustawy o Ochronie Osób i Mienia definicję
    pracownika ochrony. Tam jest mowa również o osobie wykonującej zadania
    ochrony, w zakresie niewymagającym wpisu na listy kwalifikowanych, a
    pracujących na rzecz przedsiębiorcy, który uzyskał koncesję na
    prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i
    mienia. Legitymowanie jest w art. 36 i to uprawnienie daje pracownikowi
    ochrony.

    Zatem uprawnienie to przysługuje każdemu pracownikowi (dozorcy)
    wpisanemu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony oraz każdemu
    pracownikowi firmy posiadającej koncesję. Nie ma ich dozorca nie wpisany
    na listę kwalifikowanych pracowników ochrony.

    Natomiast legitymowany może dobrowolnie komuś okazać swój dowód
    osobisty, albo podać dane.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-06-07 08:51:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 04.06.2021 o 21:27, Robert Tomasik napisał:

    > Potraktuj to jako formę przepustki dla osób bez maski. Ale przymusu nie
    > ma. Możesz nie pokazać i nie wejść.>

    Akurat nie zgodzę się. Policja ma wątpliwe prawo zaglądania (z jednej
    strony nie - bo mogą być dane chronione tajemnicą medyczną, natomiast
    rozporządzenie pozwala... właśnie rozporządzenie, no ale powiedzmy),
    natomiast tzw cieciowi musi wystarczyć, że ktoś twierdzi, że jest zwolniony.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 7. Data: 2021-06-07 08:57:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 03.06.2021 o 23:57, Monika Głowacka napisała:
> [...]
    >
    > Czy ochroniarz jako ustawowo uprawniony do legitymowania może sprawdzać
    > zaświadczenia o przeciwwskazaniu do noszenia covid-maski ?

    Nie może - kto może, jest wypisane w rozporządzeniu (choć i tak jest to
    wątpliwe, bo mogą znajdować się tam dane chronione tajemnicą lekarską)

    > Czy zatrudnienie ochroniarza rozwiązuje problem wpuszczania bądź nie
    > wpuszczania osób do sklepu, do kina w covid-masce lub bez covid-maski.

    Nie rozwiązuje.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 8. Data: 2021-06-07 12:31:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie przypuszczałem, że omówisz ustawę jeszcze bardziej zawile, niż ją napisali - to
    sztuka ;-))

    -----

  • 9. Data: 2021-06-07 23:40:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie może - kto może, jest wypisane w rozporządzeniu (choć i tak jest to
    > wątpliwe, bo mogą znajdować się tam dane chronione tajemnicą lekarską)

    Powiesz, o jakim rozporządzeniu myślisz?

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-06-07 23:41:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > rozporządzenie pozwala... właśnie rozporządzenie, no ale powiedzmy),
    > natomiast tzw cieciowi musi wystarczyć, że ktoś twierdzi, że jest

    Art. 6 kodeksu cywilnego co innego "prawi" :-)

    --
    Robert Tomasik