  • 1. Data: 2002-10-23 12:58:12
    Temat: Zaprzeczenie ojcostwa - koszty
    Od: "MyName" <t...@g...pl>

    Toczy się sprawa o zaprzeczenie ojcostwa założona z mojego powództwa. Mniej
    więcej wyglądało to tak: Powódka zeznając przed sądem twierdzi, że jestem
    ojcem dziecka, ponieważ intymne kontakty łączyły ją tylko ze mną. Ja zeznaje
    że 4 miesiące przed okresem koncepcyjnym zaprzestałem z nią współżyć. Sąd
    podjął decyzję o badaniach DNA. Badania DNA wykluczyły moje ojcostwo. Czy
    wobec powyższego mogę domagać się zwrotu kosztów poniesionych przeze mnie w
    związku z tą sprawą? Wg mnie były to następujące koszty:

    -opłata pobrana przez Sąd przed pierwszą rozprawą
    -koszt badań DNA
    -koszty dojazdów do sądu i na miejsce wykonania badań (jeździłem samochodem
    kilkaset kilometrów - jak wyliczyć koszt takiego wyjazdu)
    -alimenty z odsetkami, które zaczął ściągać komornik.

    Jeżeli mogę liczyć na zwrot, to czy wystaczy wyartukułować prze sądem swoje
    żądania, czy lepiej pismo procesowe? A może zwrot alimentów to zakładanie
    nowej sprawy?

    Z góry dziękuje za wszelkie rady i podpowiedzi.

  • 2. Data: 2002-10-23 16:11:32
    Temat: Odp: Zaprzeczenie ojcostwa - koszty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik MyName <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ap66bg$773$...@n...tpi.pl...
    > Jeżeli mogę liczyć na zwrot, to czy wystaczy wyartukułować prze sądem
> [...]

    na drodze cywilnej

    Sandra