  • 11. Data: 2019-02-11 15:31:09
    Temat: Re: Zapłacił w SĄDZIE 750 zł
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A jak sie nie zechca wylaczyc ?
    >
    > Ale inny sad tez wydaje grzywien duzo i ma kase :-)
    >
    > W Anglii jest ponoc przepis, ze monety sa prawnym srodkiem platniczym
    > do kwoty 20 funtow.
    >
    > Co z jednej strony ma sens, a z drugiej ... dziwne, znajac ich
    > zamilowanie do tradycji, i idiotyczne z historycznego punktu widzenia.
    >
    > Ale moze potrafia byc elastyczni w kwestii historii :-)
    >
    > J.

    Ganiać się precedensowo po sądach z jednym na paręnaście lat się nie opłaca.
    Gdyby każdego dnia kilkanaście okienek kas różnych sądów w Polsce było
    tak "blokowane na (cały) dzień" to bym się BARDZO zdziwił gdyby po góra
    po trzech dniach roboczych nie narodziła nam się całkiem nowa
    szeroko stosowana interpretacja już obowiązującego prawa.

    Interpretacje prawa potrafią (łatwo) podążać za (dużymi) potrzebami :-)
    <cynizm> Nasilenie takich "obstrukcji" determinuje prawne podejście
    do nich. Śladowe nasilenie => tolerancja, duże+ nasilenie => karalność.
    </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2019-02-11 16:35:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.02.2019 o 15:12, J.F. pisze:

    > A jak sie nie zechca wylaczyc ?

    to wtedy wnioskujesz o ich wyłączenie się, bo nie są bezstronni,
    oczywiście przeniesienie do innego sądu oznacza dla oskarżonego
    dodatkowe koszty:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 13. Data: 2019-02-11 22:56:55
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-12 o 0:28, pilocik pisze:

    > kasjerka odmówiła przyjęcia pieniędzy, wezwała policję, która nakazała
    > jednak przyjąć wpłatę, ponoć kilka kasjerek przez kilka godzin liczyło
    > monety, nawet było tego kilka złotych więcej niż powinno :)
    >
    > http://www.ostrow24.tv/news/116930-przyniosl-do-sadu
    -30-kg-125-groszowek-nie-chcieli-przyjac-przyjechala
    -policja.html

    No i bardzo dobrze. Policjanci prawidłowo nakazali przeliczenie i
    przyjęcie pieniędzy. 1 czy 2 grosze to też pieniądz.

    Mieli skasować te głupie końcówki- 99 groszy i do tej pory tego nie
    zmienili, a MY tracimy zawsze przy platnosciach, bo bezczelnie biorą o 1
    grosz za dużo, czyli bogacą się cudzym kosztem. Tych jednogroszówek
    kasjerom w skalepach czy kioskarzom zawsze sporo się może uzbierać.

    --
    animka

  • 14. Data: 2019-02-11 23:28:38
    Od: pilocik <p...@t...pl>

  • 15. Data: 2019-02-11 23:53:56
    Od: ń <k...@t...sie>

    Aha.
    No to słuszną drogę ma nasz PiS ;-))

    -----

  • 16. Data: 2019-02-12 00:23:35
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.02.2019 o 23:28, pilocik pisze:
    > kasjerka odmówiła przyjęcia pieniędzy, wezwała policję, która nakazała
    > jednak przyjąć wpłatę, ponoć kilka kasjerek przez kilka godzin liczyło
    > monety

    policzenie tysiąca może zająć godzinę, więc policzenie 750 tysiaków w
    kilka osób to ekspresowe tempo:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 17. Data: 2019-02-12 00:33:17
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.02.2019 o 00:23, u2 pisze:

    > policzenie tysiąca może zająć godzinę, więc policzenie 750 tysiaków w
    > kilka osób to ekspresowe tempo:)

    oczywiście prostszym sposobem oszacowania sumy byłoby zważenie moniaków,
    n.p. 1 sztuki, 10 sztuk, 100 sztuk i podzielenie przez wagę wszystkich
    groszy:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 18. Data: 2019-02-12 09:51:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >oczywiście prostszym sposobem oszacowania sumy byłoby zważenie
    >moniaków, n.p. 1 sztuki, 10 sztuk, 100 sztuk i podzielenie przez wagę
    >wszystkich groszy:)

    A jak sie manko na 5 gr zrobi ?
    Albo co gorsza klient przyniesie 751zl i powie, ze sad go okradl ? :-)

    Sa do tego specjalne tace, ale ktora kasa je ma ... raczej nie w
    sadzie.
    No i sa specjalne maszynki, nawet niedrogie ... ale tym bardziej ich w
    sadzie nie ma.

    Wagi tez w sadzie nie ma. A jak sie znajdzie, to bez atestu :-)

    A tak swoja droga - dawno temu, jeszcze w PRL kupowal blaszki do
    transformatora.
    potrzebowalem tego z 10 cm, blaszka ma ok 0.5mm grubosci ... dalem
    pani suwmiarke, ale wolala policzyc sztuki ...

    J.

  • 19. Data: 2019-02-12 10:03:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-12 o 09:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A jak sie manko na 5 gr zrobi ?
    > Albo co gorsza klient przyniesie 751zl i powie, ze sad go okradl ? :-)

    Jak może się zrobić manko, skoro waga się będzie zgadzać? Nawet różnica
    jednej monety wyjdzie na zwykłej wadze.

> [...]
    > sadzie nie ma.
    >
    > Wagi tez w sadzie nie ma.  A jak sie znajdzie, to bez atestu  :-)

    Może nie mają, ale niech nie czynią zarzutu klientowi, że kasjer jest
    nieprofesjonalnie przygotowany do pracy :)

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2019-02-12 10:07:07
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.02.2019 o 09:51, J.F. pisze:
    > A jak sie manko na 5 gr zrobi ?
    > Albo co gorsza klient przyniesie 751zl i powie, ze sad go okradl ?

    grosze służą do wydawania reszty lub płacenia końcówki, przyniesienie 75
    K groszy to ewidentnie działanie mające na celu sparaliżowanie pracy
    kasy sądu:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"