  • 1. Data: 2002-01-19 12:33:01
    Temat: Zakup wierzytelności
    Od: "muniek" <t...@w...pl>

    Czy jeżeli mam filie firmy w innym mieście, która dokonała zakupu
    wierzytelności, to czy właściwość sądu może być w tym okręgu gdzie jest
    filia..
    Dziękuje

  • 2. Data: 2002-01-19 14:40:03
    Temat: Re: Zakup wierzytelności
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 19 Jan 2002, muniek wrote:

    > Czy jeżeli mam filie firmy w innym mieście, która dokonała zakupu
    > wierzytelności, to czy właściwość sądu może być w tym okręgu gdzie jest
    > filia..

    Właściwość sądu w jakiej sprawie?

    Powództwo o roszczenie majątkowe wytaczasz według siedziby dłużnika LUB
    siedziby jednej z jego jednostek organizacyjnych, o ile roszczenie
    pozostaje w związku z tą jednostką (art. 37 KPC).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-19 16:19:56
    Od: "elwood blues" <e...@b...pl>

> [...]
    > siedziby jednej z jego jednostek organizacyjnych, o ile roszczenie
    > pozostaje w związku z tą jednostką (art. 37 KPC).

    kolega Gwidon najwyrazniej bazuje na dosłownym brzmieniu przepisow
    tak mozesz wytoczyc powodztwo w post. nakazowym przed sad oddzialu (jezeli
    to on nabyl wierzytelnosc)
    podstawa: art. 488 par. 1 k.p.c. (sad wykonania zobowiazania - swiadczenie
    pieniezne wykonane jest tam gdzie znajduje sie rachunek bnankowy
    wierzyciela); swiadczenie pieniezne ma charakter oddawczy wiec powinno
    zostac spełnione w siedzibie wierzyciela (w twoim wypadku w oddziale)
    Pana Gwidona S. Naskreta jak zawsze pozdrawiam serdecznie i zachecam do
    dalszej nauki
    eb