  • 21. Data: 2004-05-23 11:51:41
    Temat: Re: Zakładanie blokad na koła przez ochrone - Czy to legalne?
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Leszek" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:c8q1fd$6b0$1@opal.icpnet.pl...

    > Ale tu wyrabiasz sobie opinię kmiotka

    Juz sobie wyrobiles. Nie musisz sie juz tu wiecej produkowac.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 22. Data: 2004-05-23 18:12:44
    Od: "Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):

    > Ogólnie blokowania kół pojazdów można dokonać w razie pozostawienia
    > ich w miejscu, gdzie jest to zabronione, lecz nie utrudnia ruchu lub
    > nie zagraża bezpieczeństwu art. 130a. 8. PoRD

    > "Koszt" na podstawie czego ? Nie mogą pobierać opłat, nie mają
    > uprawnień do wystawiania mandatów... Gdzie trafiają pieniądze ?

    Pieniądze trafiają częściowo na utrzymanie zieleni. I tak interes się kręci
    (takie ogłoszenie wydała wspólnota)

    > Art.130a. 9. Pojazd unieruchamia Policja lub straż gminna (miejska).
    > Ustawodawca nie upoważnił do tego nikogo innego !
    >
    > Artur Golański

    Dzięki za fachową odpowiedź. W takim razie pytanie z innej beczki. Czy w
    takim wypadku złamanie Art.130a. 9 przez firmę ochroniarską jest wykroczeniem
    w świetle prawa czy już przestępstwem? (poniekąd jest to uniemożliwienie
    korzystania z czyjejś własności). I jeśli ktoś wie, to jakie sankcje grożą w
    tym wypadku za nieprzestrzeganie tego artykułu?

  • 23. Data: 2004-05-23 18:35:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Binio" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    Firma ochroniarska nie ma prawa zakładania blokad. Jeśli założą, to należy
    wezwać policję. Nałożenie blokady to ewidentne przekroczenie uprawnień
    przez ochronę, co stanowi przestępstwo z art. 50 ust. o ochronie osób i
    mienia.

  • 24. Data: 2004-05-23 19:19:25
    Od: "Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał:

> [...]
    > wezwać policję. Nałożenie blokady to ewidentne przekroczenie uprawnień
    > przez ochronę, co stanowi przestępstwo z art. 50 ust. o ochronie osób i

    OK. Dzięki za odpowiedź. Teraz mam już pełny obraz sytuacji.

  • 25. Data: 2004-05-23 19:52:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >Pieniądze trafiają częściowo na utrzymanie zieleni.
    Dla mnie pachnie to oszustwem (żądanie zapłaty za zwrot bezprawne
    unieruchomionego pojazdu).

    >Czy w takim wypadku złamanie Art.130a. 9 przez firmę ochroniarską
    W mojej ocenie firma nie łamie tego artykułu, bo nie wyraża on sobą
    zakaz czy nakaz/obowiązek. Tam są nadane uprawnienia, ale nie im i
    gdyby takie mieli, to na 99% w artykule tym byłoby napisane.

    Artur Golański

  • 26. Data: 2004-05-24 08:26:51
    Od: "Tomek Zalas" <k...@w...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl>, w poście:
    c8qsca$9f7$...@n...onet.pl napisał(-a) m.in.:

> [...]
    > należy wezwać policję. Nałożenie blokady to ewidentne przekroczenie
    > uprawnień przez ochronę, co stanowi przestępstwo z art. 50 ust. o

    Chyba jedyny mądry, który umie odpowiedzieć na pytanie. Tak trzymać, a
    reszta oszołomów wynocha z tej grupy. Załóżcie sobie grupę
    pl.res.bzdety - i ubliżajice sobie do woli, dyskutujcie o sprawach
    które nie mają znaczenia, zamiast odpowiedzi na proste pytania
    oceniajcie a przede wszystkim każdą wypowiedź zaczynajcie od "ja się
    na tym nie znam zupełnie ale moim zdaniem to będzie ....

  • 27. Data: 2004-05-24 08:42:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >Pieniądze trafiają częściowo na utrzymanie zieleni. I tak interes się kręci
    I jeszcze w uzupełnieniu - domyślam się, że wpłaty dokonuje się bez
    pokwitowania, a jeśli takowe wydają, to nie ma tam zapisu typu "za
    zdjęcie blokady koła" lub "za nieprawidłowe parkowanie" i to jest
    najlepszym dowodem bezprawnego procederu. Organy upoważnione do
    zakładania blokad nakładają na kierowcę mandat na podstawie kodeksu
    wykroczeń za niezastosowanie się do znaków drogowych (a nie za zdjęcie
    blokady) i tylko te organy są władne ocenić czy rzeczywiście
    popełniono wykroczenie. Inne formy nakładania opłat, grzywien są
    bezprawne. Należałoby zgłosić ten fakt do prokuratury jako podejrzenie
    popełnienia przestępstwa i może to zrobić każdy, nie tylko
    pokrzywdzony, a ten ostastni, także po fakcie wyłudzenia zapłaty.

    Artur Golański

  • 28. Data: 2004-05-24 12:53:30
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Tomek Zalas" <k...@w...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8sbfl$ljr$1@inews.gazeta.pl

    > [..................]
    > Chyba jedyny mądry, który umie odpowiedzieć na pytanie.

    Dlaczego tak sądzisz?. Zresztą nie Tobie to oceniać.

    > Tak trzymać, a
    > reszta oszołomów wynocha z tej grupy. Załóżcie sobie grupę
    > pl.res.bzdety - i ubliżajice sobie do woli, dyskutujcie o sprawach

    Nie Ty tę grupę zakładałeś i to nie Ty decydujesz
    kto i o czym ma tu rozmawiać. Nie podoba Ci się
    tutejszy klimat?, nikt Cię tu nie zatrzymuje.

    PS. "Nieoszołomy" podpisują swój tekst.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Przyznanie się do błędu nie poniża, jest aktem odwagi; przeciwnie -