  • 1. Data: 2003-02-02 22:25:06
    Temat: Zakładanie PUB'u i zdobycie koncesji
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Mam Prośbę!!!

    Chcialbym założyć własny pub. Czy może wie ktoś jakie dokumenty (i gdzie)
    trzeba złożyć???
    Drugą sprawą jest zdobycie koncesji na sprzedaż alkoholu. Chciałbym się
    dowiedzieć gdzie to załatwić, jakie trzeba spełnić warunki, aby ją otrzymać
    oraz ile taka koncesja może kosztować.
    Po trzecie to zastanawiam się czy potrzebna jest jakaś koncesja na sprzedaż
    papierosów.

    Z góry dzięki za pomoc!!!

    Mirek

  • 2. Data: 2003-02-03 15:45:03
    Temat: Re: Zakładanie PUB'u i zdobycie koncesji
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Zakładanie PUBU musisz zacząć od zdobycia zezwoleń (nie koncesji) na
    sprzedaż alkoholu. W zależności od tego jakie alkohole chcesz tam sprzedawać
    musisz złożyć odpowiednie wnioski we właściwym miejscowo urzędzie gminy, bo
    z tego co wiem uprawnionym podmiotem do wydania takich zezwoleń jest
    odpowiednio wójt, burmistrz, prezydent miasta.
    Jednak niczym to zrobisz warto zapoznać się z treścią odpowiedniej
    uchwały gminy,która bodajże w oparciu o treść ustawy o wychowaniu w
    trzezwości i przeciwdzialaniu alkoholizmowi mowi o tym ile punktów w danej
    gminie może prowadzić sprzedaż alkoholu do spożycia na miejscu i ile do
    spozycia na wynos. Czy w ogole się załapiesz bo limit może być już
    wyczerpany.
    To czy twoje przedsięwziecie bedzie miało racje bytu zależy przede
    wszystkim od polozenia potencjalnego pubu. Wazne jest aby był on polozony w
    miare daleko od kosciolow szkół itp.
    Często rzeczą nie do przejscia przy takich inwestycjach jest uzyskanie
    zgody(opinii) spoleczności osiedlowej(jesli taka ma formalny charakter w
    postaci rady osiedlowej), które złożone z ludzi starszej daty często
    przeciwstawiają się takim inwestycjom. Wiem że taka opinia nie jest wiążąca
    dla zarządu gminy ale może mieć wpływ.
    Każde z zezwoleń podlega opłacie za korzystanie z zezwolenia. Wysokosc
    zezwolen jest rowniez okreslona w ustawie i podlega zwiększeniu wraz ze
    wzrostem sprzedazy alkoholu w ciągu roku, ponad jakąś wysokość.
    Przed rozpoczęciem inwestycji uzyskac musisz mase opinii takich
    instytucji jak sanepid, straż pożarna, osoba z uprawnieniami budowlanymi,
    czasem konserwator zabytkow. Poza tym musisz mić odpowiednie przeznaczenie
    lokalu, pod działalność gastronomiczną, to wymaga wydania odpowiedniej
    decyzji.
    Cały proces jest skomplikowany, niczym podpiszesz ewentualną umowe na
    wynajm zorientuj się we wszystkim powyzszym

    Zycze powodzenia
    Marcin

  • 3. Data: 2003-02-03 22:26:22
    Temat: Odp: kolejna prośba!!!!
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    CYTATY Z POPRZEDNIEJ ODPOWIEDZI !!!!!!!

> [...]

    >zezwolen jest rowniez okreslona w ustawie i podlega zwiększeniu wraz ze
    >wzrostem sprzedazy......................"

    1) Jak mogę zapoznać się z tymi ustawami?
    2) Gdzie można zdobyć ich kopie lub je poprostu przeczytać??
    3) Czy są może jakieś stony internetowe na których zamieszczono te ustawy???
    4) MAŁA PROŚBA jeżeli ma ktoś z grupowiczów dostęp do treści tych ustaw to
    prosiłbym o ich kopie na maila.
    m...@w...pl

    Z góry serdecznie dziękuję !!!!!!!!

    Mirek