  • 1. Data: 2003-11-15 16:31:24
    Temat: Zakaz kontaktow Dziadkow z Wnuczetami
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    Witam serdecznie :-)!
    Prosze o informacje, czy, i - ewentualnie - jak, jedno z rodzicow moze - w
    zgodzie z prawem - zakazac kontaktow swoich dzieci z tesciami. Czy
    Dziadkowie "stoja na straconej pozycji", czy tez maja jakas mozliwosc -
    oczywiscie ABSOLUTNIE zgodnego z prawem - sprzeciwienia sie woli swego
    ziecia.
    Z gory dziekuje za pod/od/powiedzi i pozdrawiam cala grupe!
    PL

  • 2. Data: 2003-11-15 17:08:13
    Temat: Re: Zakaz kontaktow Dziadkow z Wnuczetami
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

> [...]
    > ziecia.
    > Z gory dziekuje za pod/od/powiedzi i pozdrawiam cala grupe!

    no coz...
    mozesz sobie nie zyczyc wizyty tesciow w swoim domu. jak przyjada to ich
    wypraszasz, jak mimoto pchaja Ci sie do domu to wzywasz policje.
    oczywiscie problem w tym, ze oni beda goscmi Twojej zony.....
    bez poparcia zony nic nie zdzialasz

  • 3. Data: 2003-11-15 20:31:16
    Od: "PL" <p...@p...pl>

> [...]
    > wypraszasz, jak mimoto pchaja Ci sie do domu to wzywasz policje.
    > oczywiscie problem w tym, ze oni beda goscmi Twojej zony.....
    =========================
    Dziekujac za "odzew" - spostrzegam, nieomal ze zgroza, iz wyrazilem sie
    niezbyt precyzyjnie. Bardziej bylem zainteresowany w/w zagadnieniem "od
    strony" Dziadkow. Czy moga zostac - w majestacie prawa - pozbawieni moznosci
    kontaktow z WLASNYMI wnukami. Jesli tak, jak moga starac sie - droga
    oficjalna - o umozliwienie spotkan z wnukami?
    PL

  • 4. Data: 2003-11-15 20:38:07
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    .Czy moga zostac - w majestacie prawa - pozbawieni moznosci
    > kontaktow z WLASNYMI wnukami. Jesli tak, jak moga starac sie - droga
    > oficjalna - o umozliwienie spotkan z wnukami?

    jezeli rodzice dzieci sobie tego niezycza, to watpie, aby dziadkowie cos
    osiagneli droga prawna

  • 5. Data: 2003-11-16 01:00:00
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    > .Czy moga zostac - w majestacie prawa - pozbawieni moznosci
    >
    > jezeli rodzice dzieci sobie tego niezycza, to watpie, aby dziadkowie cos
    > osiagneli droga prawna

    oczywiście, że mogą wystąpić do sądu rodzinnego z wnioskiem o ustalenie
    kontaktów z wnukami...

  • 6. Data: 2003-11-16 01:49:47
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "PL" <p...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > Dziadkowie "stoja na straconej pozycji", czy tez maja jakas mozliwosc -
    > oczywiscie ABSOLUTNIE zgodnego z prawem - sprzeciwienia sie woli swego
    Mogą wywalczyć sobie prawo do kontaktów z wnukami sądownie.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 7. Data: 2003-11-16 02:06:58
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    > Mogą wywalczyć sobie prawo do kontaktów z wnukami sądownie.

    na jakiej podstawie?
    jakie dziadkowie maja prawa do wnukow?

    oczywiscie nie kwestionuje Twojej wypowiedzi, tylko mi wytlomacz, bo
    nierozumiem tego.

  • 8. Data: 2003-11-16 07:31:45
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    > na jakiej podstawie?
    > jakie dziadkowie maja prawa do wnukow?
    >
    > oczywiscie nie kwestionuje Twojej wypowiedzi, tylko mi wytlomacz, bo
    > nierozumiem tego.
    =============
    Bardzo goraco -zwlaszcza jako prowokator watku - przelaczam sie do OBU
    powyzszych pytan. Dodam, ze oboje rodzice NIE SA pozbawieni praw
    rodzicielskich, swoje powinnosci - wzgledem potomstwa - realizuja nalezycie,
    nie ma tez mowy o niedostatkach wychowawczych. Czy rzeczywiscie Dziadkowie
    sa - w obliczu praw - traktowani jako "osoby obce"?
    PL

  • 9. Data: 2003-11-16 15:48:09
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl> wrote in message

    > na jakiej podstawie?
    > jakie dziadkowie maja prawa do wnukow?

    Chodzi raczej o to, że dziecko ma prawo także do kontaktów z dziadkami, a to
    potrzeby dziecka sąd bierze pod uwagę. Rodzice nie mogą traktować dziecka
    jako elementu przetargowego w swoich konfliktach z dziadkami i nie mogą
    odbierać dziecku dziadków tylko dlatego, że im- rodzicom jest tak wygodnie.
    Jeśli dziadkowie umiejętnie przedstawią ten problem, to sąd przyzna im prawo
    do wizyt, albo nawet do zabierania dziecka na dzień do siebie np. raz na
    miesiąc.
    Jeśli natomiast dziadkowie na pierwszy plan wrzucą konflikt i będą się
    domagali realizacji "ich praw", to mogą nic nie zdziałać, bo sąd kieruje się
    dobrem dziecka, a nie dziadków. Ale też nie rodziców.
    Pozdrawiam,
    MArta
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 10. Data: 2003-11-16 16:09:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "PL" <p...@p...pl> wrote in message

    > Czy rzeczywiscie Dziadkowie
    > sa - w obliczu praw - traktowani jako "osoby obce"?
    Dziadkowie nie są nigdy traktowani jako osoby obce.
    Jeżeli cokolwiek dzieje się z rodzicami i dziecko musi trafić do rodziny
    zastępczej, to największe szanse mają tu dziadkowie (kiedyś trafiłam nawet
    na statystykę, z której wynikało, że większość rodzin zastępczych tworzą
    dziadkowie).
    Jeżeli np. ojciec zginie w wypadku, a matka nie jest w stanie utrzymać
    dziecka, wówczas ma prawo wystąpić o alimenty na wnuka od dziadków. Inne
    dziedziny prawa też wyraźnie dostrzegają więzi między dziadkami a wnukami.
    Dziadkowie to nie to samo co rodzice, nie mają takich praw jak rodzice, ani
    nawet porównywalnych do praw rodzicielskich, ale też w żadnym wypadku nie są
    to dla dziecka osoby obce. I dziecko ma prawo do kontaktów z nimi.
    Pozdrawiam,
    MArta