  • 1. Data: 2002-01-21 11:15:17
    Temat: Zachowanie w sadzie
    Od: "wm" <i...@w...com.pl>

    Sprawy sadowe znam tylko z amerykanskich filmow. Moja sprawe opisywalam w
    poscie Kodesk Rodzinny. Spodziewam sie, ze podczas sprawy uslysze stek bzdur
    i klamstw. Czy moge reagowac na goraco, czy mam czekac, az sad mnie poprosi
    o ustosunkowanie sie? I moze glupie pytanie, ale mam do sedziny zwracac sie
    "wysoki sadzie"????????????

    Pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2002-01-21 11:24:40
    Temat: Re: Zachowanie w sadzie
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Czy moge reagowac na goraco, czy mam czekac, az sad mnie poprosi
    | o ustosunkowanie sie?

    Można mówić tylko wtedy gdy sąd o to poprosi, mówiąc do sądu strona stoi

    I moze glupie pytanie, ale mam do sedziny zwracac sie
    | "wysoki sadzie"????????????

    Sędzi - sędzina to żona sędziego - tak - Wysoki Sądzie

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-01-21 11:28:57
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "wm" <i...@w...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    poprosi
    > o ustosunkowanie sie? I moze glupie pytanie, ale mam do sedziny zwracac

    Na sali sadowej sedzia(sedzina) jest "bogiem".Jesli do zdyscyplinowania cie
    nie wystarczy grzywna to pojdziesz do aresztu(zaprowadzi cie tam w trybie
    natychmiastowym policja sadowa)z mozliwoscia odwolania do prawdziwego
    Boga.Za pierwszym razem sad zwroci ci tylko uwage jak masz sie zwracac
    do"wysokiego sadu".Nie licz na przyjacielska pogaduszke.

    Leszek

  • 4. Data: 2002-01-21 14:26:21
    Od: "wm" <i...@w...com.pl>

    > Na sali sadowej sedzia(sedzina) jest "bogiem".

    Dzieki dla Marcina i Leszka za pomoc. Nie zamierzam robix zadymy, nie chce
    tylko wyjsc na glupka.
    Czy mozna zglaszac sprzeciwy? Np. jesli druga strony opowiada o sprawach nic
    nie wnoszacych do sprawy?

    Pozdrawiam
    R.

  • 5. Data: 2002-01-21 15:02:08
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Czy mozna zglaszac sprzeciwy? Np. jesli druga strony opowiada o sprawach
    nic
    > nie wnoszacych do sprawy?

    O tym decyduje Sąd. Można zawsze odnieść się do twierdzeń drugiej strony,
    także ocenić ich związek ze sprawą - wtedy gdy Sąd udzieli głosu.

    Marcin.

  • 6. Data: 2002-01-21 16:58:15
    Od: "Roy d'Angoulmois" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości

    > I moze glupie pytanie, ale mam do sedziny zwracac sie
    >
    > Sędzi - sędzina to żona sędziego - tak - Wysoki Sądzie

    A czy zwracajac sie czy odpowiadajac na pytania nie można unikać tej
    tytułomanii
    i mówić wprost na dany temat... np: 'to nieprawda, było zupełnie
    inaczej...'?

    Roy

  • 7. Data: 2002-01-21 17:03:35
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > A czy zwracajac sie czy odpowiadajac na pytania nie można unikać tej
    > tytułomanii
    > i mówić wprost na dany temat... np: 'to nieprawda, było zupełnie
    > inaczej...'?

    Pewnie że można - ale chyba pytanie dotyczyło tego, jak strona ma tytułować
    Sąd.

    Marcin.

  • 8. Data: 2002-01-21 21:08:12
    Od: "[ piotr sut ]" <U...@t...pl>

    , ale mam do sedziny zwracac sie
    | "wysoki sadzie"????????????

    a jaki ten sad wysoki/niski???

    w pewnym gronie uwaza sie (poglad dosyc sensowny), ze zwrot "wysoki
    sadzie" zarezerwowany jest _tylko_ dla Sadu Najwyzszego...

    Moim zdaniem sa lepsze sposoby, by wyrazic szacunek dla sadu (zarowno
    jako instytucji, jak i samego skladu), np. poprzez kulture,
    rzeczowosc......

    zdecydowanie wystarczy "PROSZE SADU"...

    aha, nie mowic "pani sedzio", "panie sedzio" (nawet gdy sad wystepuje
    w jednoosobowym skladzie)....

    warto pamietac o zwrotach: dzien dobry, do widzenia, dziekuje,
    przepraszam, prosze.....serio!! tylko nie robic tego z przesadna
    uprzejmoscia - "na kolanach"...

    warto przyjsc pare minut wczesniej, by nie byc na ostatnia chwile...

    ubranie zostawic w szatni (czesto widzialem strony/swiadkow, ktorzy
    sie doslownie gotowali na sali)...

    MOWIC WYRAZNIE! (nie mamrotac:-))

    A jak nie pasuje Tobie co mowi druga strona, to nie przerywaj, tylko
    spisuj sobie uwagi na kartce i jak bedzie Twoja kolej, wtedy odnies
    sie do tamtych wypowiedzi.....

    unikaj lania wody i ODPOWIADAJ NA TEMAT...

    powodzenia/pozdrowienia
    ->piotr

  • 9. Data: 2002-01-22 09:10:40
    Od: "wm" <i...@w...com.pl>

    > powodzenia/pozdrowienia
    > ->piotr

    Dziekuje wszystkim za bardzo rzeczowe rady.

    Rozprawa jutro. Pewnie bedzie cd.

    Pozdrawiam
    R.

  • 10. Data: 2002-01-22 12:30:32
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" :
> [...]
    > Boga.Za pierwszym razem sad zwroci ci tylko uwage jak masz sie zwracac
    > do"wysokiego sadu".Nie licz na przyjacielska pogaduszke.

    Od orzeczeń o nałożeniu kar porządkowych przysługuje zażalenie, złożenia
    zażalenia na postanowieniu o zastosowaniu aresztu jako kary porządkowej
    wstrzymuje wykonanie tej kary - nowe usp.

    Wiktor