  • 11. Data: 2019-02-08 17:28:52
    Temat: Re: Zabojstwo
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Czy mógłbyś wskazać konkretne artykuły?

    207. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą najbliższą
    lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku
    zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze
    względu na jej stan psychiczny lub fizyczny, podlega karze pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    258. § 1. Kto bierze udział w zorganizowanej grupie albo związku
    mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,
    § 2. Jeżeli grupa albo związek określone w § 1 mają charakter zbrojny
    albo mają na celu popełnienie przestępstwa o charakterze
    terrorystycznym, sprawca

    Paragraf drugi z uwagi na posiadane służbowej broni.

    > JAkie to ma znaczenie?Przecież karanego i tak nikt nie zatrudni.

    Też tak uważałem do czasu kiedy przeczytałem wyrok w sprawie pani
    która niezgodne z przepisami chciała wcisnąć mandat innej pani.
    Nawet doszło do fałszywych zeznań bo pani w mundurku uważała że sąd
    sądem a racja musi być koniecznie po jej stronie.
    W wyroku poza odsiadką w zawiasach dostała dwuletni zakaz służby
    w policji. Co jest jawnym skurwysyństwem że policjant czy policjantka
    złapany na kłamstwie w trakcie zeznań, nadużyciu a nawet na
    przestępstwie może wrócić do pracy w policji.

    W związku z tym pytanie, ile tam wśród mundurowych macie takich
    przestępców po prawomocnych wyrokach?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2019-02-08 18:49:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >207. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą
    >najbliższą lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym
    >stosunku

    Art. 246.
    Funkcjonariusz publiczny lub ten, który działając na jego polecenie w
    celu uzyskania określonych zeznań, wyjaśnień, informacji lub
    oświadczenia stosuje przemoc, groźbę bezprawną lub w inny sposób znęca
    się fizycznie lub psychicznie nad inną osobą,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    Art. 247.
    § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą prawnie
    pozbawioną wolności,

    § 2. Jeżeli sprawca działa ze szczególnym okrucieństwem,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    § 3. Funkcjonariusz publiczny, który wbrew obowiązkowi dopuszcza do
    popełnienia czynu określonego w § 1 lub 2, podlega karze określonej w
    tych przepisach.

> [...]
    >złapany na kłamstwie w trakcie zeznań, nadużyciu a nawet na
    >przestępstwie może wrócić do pracy w policji.

    Ale moze Robert ma racje - zgodnie z wyrokiem moze wrocic,
    ale Policja karanej nie przyjmie.

    Hm, wydawalo mi sie, ze wymagano od policjantow niekaralnosci ... ale
    teraz nie widze w ustawie ...

    J.

  • 13. Data: 2019-02-08 19:26:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 07-02-19 o 14:51, J.F. pisze:
> [...]
    ziewcząt-w-jeziorze-,,to-była-egzekucja"/ar-BBThd0w

    >A była jakaś bójka tam?

    No przeciez sam pisales, ze jak dwoch bije trzeciego, to to jest
    "udzial w bojce".

    Ja bym to nazwal "udzial w pobiciu", ale ze numerek ten sam, to musze
    ci przyznac ciut racji, ze dla policjanta to moze byc to samo :-)

    >Wspólnie i w porozumieniu działa w ten sposób,
    >że więcej niż jedna osoba realizują wspólnie znamiona czynu
    >zabronionego, przy czym obydwie te osoby muszą tego chcieć, lub co
    >najmniej się na to godzić ogarniając całość. Jak we dwóch wrzucali
    >nieprzytomne dziewczyny do wody i je topili, to jest to jak
    >najbardziej
    >w mojej ocenie - choć co ja tu mam do oceniania - słuszna koncepcja.

    A jak dwoch bije trzeciego, to bija osobno ...

    No w sumie racja, trudno jedną pałką w dwie osoby naraz operowac,

    i trudno wrzucic dziewczyne samemu do wody - w dwie osoby znacznie
    wygodniej :-)

    >Natomiast, jeśli mamy bójkę z użyciem niebezpiecznego narzędzia -
    >noża
    >powiedzmy - i uczestnik ginie o jednego uderzenia nożem, no to
    >praktyka
    >jest taka, że uczestnicy dostają zarzut udziału w bójce, zaś jeśli da
    >się ustalić osobę, która pchnęła nożem, to ona dostaje zarzut
    >zabójstwa.

    Nawet, jak byla jedna i sie bronila przed kilkoma napastnikami :-)

    >Jeśli były dwa pchnięcia, no to dwóch z nich może dostać zarzut
    >wspólnie
    >i w porozumieniu, ale już nie postawisz takiego zarzutu raczej
    >wszystkim.

    Ale czy sie nie umowili na pobicie ?
    No dobra - moze na pobicie, a nie na zabojstwo z uzyciem noza ...

    >Ale to zależy od okoliczności, bo jeśli czterech zrobiło zasadzkę na
    >ofiarę i z góry założyli zabójstwo, to nie ważne, ze jeden pchnął
    >nożem,
    >a pozostali trzymali zasłonę wszyscy dostaną zarzut wspólnie i w
    >porozumieniu.

    No i o to mi chodzi.

    Ale jak sie umowili na lekkie pobicie, to bedzie "udzial w bojce" czy
    "wspolnie i w porozumieniu spowodowanie rozstroju zdrowia ..." ?

    J.

  • 14. Data: 2019-02-08 20:31:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 07-02-19 o 18:37, J.F. pisze:
    >A masz jakiś inny pomysł?

    Pomysł mam taki, zeby odszukac, a nie zgadywac :-)

    Przekroczenie uprawnien to bedzie art 231 ?

    A jak ofiara umrze ?
    Z 231 to tylko 3 lata mozna wymierzyc ...

    J.

  • 15. Data: 2019-02-08 22:31:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-02-19 o 17:28, RadoslawF pisze:

> [...]
    > zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze
    > względu na jej stan psychiczny lub fizyczny, podlega karze pozbawienia

    Ty tak na poważne? Rozumiem, że dążysz do wykazania, że pomiędzy
    policjantem istniał stosunek zależności. Nie spotkałem się z takim
    pomyłem głownie z tego powodu, ze ten przepis jest w rozdziale
    "przestępstwa przeciwko rodzinie". Moim daniem dość karkołomne, ale ...

> [...]
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    > Paragraf drugi z uwagi na posiadane służbowej broni.

    Tus poszedł już po całości. Zdelegalizowałeś Policję :-)

> [...]
    > złapany na kłamstwie w trakcie zeznań, nadużyciu a nawet na
    > przestępstwie może wrócić do pracy w policji.

    Nie może aż do czasu zatarcia skazania.

    > W związku z tym pytanie, ile tam wśród mundurowych macie takich
    > przestępców po prawomocnych wyrokach?

    Nie spotkałem się, ale nie znam wszystkich.

  • 16. Data: 2019-02-08 22:34:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-02-19 o 18:49, J.F. pisze:

> [...]
    > się fizycznie lub psychicznie nad inną osobą,
    > podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    To ju zdecydowanie lepiej. Pytanie, czy taki mieli cel.

> [...]
    >
    > § 3. Funkcjonariusz publiczny, który wbrew obowiązkowi dopuszcza do
    > popełnienia czynu określonego w § 1 lub 2, podlega karze określonej w

    I to chyba jest dobra kwalifikacja.

    > Ale moze Robert ma racje - zgodnie z wyrokiem moze wrocic,
    > ale Policja karanej nie przyjmie.
    >
    > Hm, wydawalo mi sie, ze wymagano od policjantow niekaralnosci ... ale
    > teraz nie widze w ustawie ...

    Przemyślałem.Może chodzić o to, że po zatarciu skazania formalnie jest
    niekarany. Nie pomyślałem poprzednio o tym.

  • 17. Data: 2019-02-08 22:58:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > pomyłem głownie z tego powodu, ze ten przepis jest w rozdziale
    > "przestępstwa przeciwko rodzinie". Moim daniem dość karkołomne, ale ...

    A ty nie na poważnie?
    Uważasz że między zatrzymanym a policjantem nie ma żadnej zależności?

    > Tus poszedł już po całości. Zdelegalizowałeś Policję :-)

    Tylko bandytów wykorzystujących swoje stanowisko do traktowania
    aresztowanych paralizatorem w kiblu i uczestniczących we wszelkich
    podobnych zajsciach.

    > Nie może aż do czasu zatarcia skazania.

    Pytanie czy nie wypłynie nagle że policjantowi zaciera się
    jeszcze przed wygaśnięciem wyroku.

    > Nie spotkałem się, ale nie znam wszystkich.

    No właśnie.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-02-09 03:22:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > JAkie to ma znaczenie?Przecież karanego i tak nikt nie zatrudni.

    To po co się taki zakaz zatrudninia orzeka?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-02-09 08:32:33
    Od: " n" <...@...e>

    W policmajsterskich bazach danych skazanie się nie zaciera, było o tym głośno.

    -----

  • 20. Data: 2019-02-09 09:06:15
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.02.2019 o 08:32, n pisze:
    > W policmajsterskich bazach danych skazanie się nie zaciera, było o tym głośno.
    >

    > -----

    durnyś, każdy może wnioskować o usunięcie wpisów w różnych bazach:)

    a karalność się zaciera pomimo tego, że ktoś nie usunął wpisu w jakiejś
    bazie:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"