  • 11. Data: 2017-06-18 11:30:41
    Temat: Re: Wzorowa pralnia pieniędzy na Allegro
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/16/2017 9:55 PM, Michał Jankowski wrote:
    > Jest taki patent, że jak zabraknie towaru w magazynie, to się podnosi
    > cenę do wysokości zaporowej w oczekiwaniu na dostawę (nie trzeba płacić
    > opłaty za ponowne wystawienie).

    I nie tylko, na przykład aukcje w który 100 osób coś kupiło sa znacznie
    cenniejsze niż te w których nikt nic nie kupił. Opłaca sie podnoscić
    ceny "zawieszając aukcje" kiedy braknie towaru z wielu powodów.

  • 12. Data: 2017-06-18 11:32:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    RadoslawF napisał(a) :
> [...]
    acja-mtb-16-26-i6758905912.html

    > To znaczy że nie zgadłem z urlopem. :-)
    > Wyczerpał zapas tego towaru i zanim dostanie kolejny wstrzymał
    > sprzedaż zmieniając cenę.
    >

    > Pozdrawiam

    Brzmi sensownie :-)
    Ale pokazywanie, że jeszcze zostało 598 sztuk do sprzedaży już
    mniej. I taka jest wiarygodność sprzedawców na Alledrogo - na
    stronie sklepu kilkaset sztuk do sprzedaży, a w magazynie hula
    wiatr przetaczając suche kule krzaków.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 13. Data: 2017-06-18 12:56:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-18 o 11:32, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > taka jest wiarygodność sprzedawców na Alledrogo - na stronie sklepu
    > kilkaset sztuk do sprzedaży, a w magazynie hula wiatr przetaczając suche

    Specyfika polskiego handlu w zderzeniu z opłatami na allegro.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-06-19 05:12:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > taka jest wiarygodność sprzedawców na Alledrogo - na stronie sklepu
    > kilkaset sztuk do sprzedaży, a w magazynie hula wiatr przetaczając suche

    Dzięki temu możesz kupić to taniej. Ale zawsze możesz iść do sklepu,
    który prawilnie ma na magazynie 10 sztuk produktu, i kupić +50%.

    > I taka jest wiarygodność sprzedawców na Alledrogo

    Dość popularna zasada sprzedaży w wielu branżach, również w tych dużych.
    I to nie wada, tylko zaleta - że się nie produkuje na magazyn, tylko pod
    konkretne zamówienia (i to PRODUKUJE - czyli mówimy o robieniu w
    fabryce, a nie kupowaniu u hurtownika).

    Handel oparty o magazyny? Zawaliłby się (ten światowy).

    Tak więc twój protekcjonalny ton raczej pokazuje twoją ignorancję w tym
    temacie, jak każdego, kto się próbuje wypowiadać na tematy, na których
    się nie zna :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2017-06-19 07:42:39
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 19.06.2017 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > I to nie wada, tylko zaleta - że się nie produkuje na magazyn, tylko pod
    > konkretne zamówienia (i to PRODUKUJE - czyli mówimy o robieniu w
    > fabryce, a nie kupowaniu u hurtownika).

    No, nie ma jak przekonać się o tej zalecie zaliczywszy 4-5 aptek,
    a w żadnej leku nie ma, choć oczywiście mogą go wypro^H^H sprowadzić
    na jutro :-)

    A mnie (znaczy zwykle dziecku), jak na złość, potrzebny jest
    nie na jutro, ale na teraz :-)

    Zatem nie demonizowałbym aż tak tej produkcji na magazyn...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 16. Data: 2017-06-19 09:26:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >znacznie cenniejsze niż te w których nikt nic nie kupił. Opłaca sie
    >podnoscić ceny "zawieszając aukcje" kiedy braknie towaru z wielu

    W celu utrzymania akcji, jak towar dojedzie ?

    J.

  • 17. Data: 2017-06-19 10:44:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-19 o 07:42, Dominik Ałaszewski pisze:

    > No, nie ma jak przekonać się o tej zalecie zaliczywszy 4-5 aptek,
    > a w żadnej leku nie ma, choć oczywiście mogą go wypro^H^H sprowadzić
    > na jutro :-)

    Widocznie nie opłaca się go trzymać.

    > A mnie (znaczy zwykle dziecku), jak na złość, potrzebny jest
    > nie na jutro, ale na teraz :-)
    >
    > Zatem nie demonizowałbym aż tak tej produkcji na magazyn...

    Ale produkcja "nie na magazyn" nie oznacza, że w aptece nie masz leków.
    Masz, ale kilka sztuk, w hurtowni też nie masz tysięcy sztuk, tylko na
    bieżące dostawy, a już zadaniem fabryki leków jest takie planowanie
    produkcją, aby było ich można więcej wyprodukować w czasie, kiedy będzie
    potrzebna większa ich liczba, i aby przewidzieć takie cykle, by móc te
    kilka dni wcześniej wyprodukować, hurtownie by kupiły i dostarczyły do
    aptek.

    Twój przypadek - jak każdy jednostkowy - o niczym nie świadczy. Co to za
    lek? Nie ma zamiennika?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2017-06-19 12:50:55
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 19.06.2017 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Widocznie nie opłaca się go trzymać.

    Nie przeczę. Po co zamrażać kasę, jak można towar zamówić
    dopiero wtedy, kiedy zgłosi się po niego nabywca.
    Tyle, że wygoda i opłacalność biznesu sprzedawcy stoi
    w niejakiej sprzeczności z interesem klienta.

> [...]
    > potrzebna większa ich liczba, i aby przewidzieć takie cykle, by móc te
    > kilka dni wcześniej wyprodukować, hurtownie by kupiły i dostarczyły do

    I wystarczy drobne zachwianie tej precyzyjnej logistyki (np. strajk
    taksówkarzy ;-) i cały prezycyjny plan w pi....ach :-)

    > Twój przypadek - jak każdy jednostkowy - o niczym nie świadczy. Co to za
    > lek? Nie ma zamiennika?

    Odłóż ten kwantyfikator.

    Nie pamiętam, ale na pewno antybiotyk (nic specjalistycznego)
    i popularny (ale na receptę) lek przeciwalergiczny- bodaj Asmenol.

    Oczywiście, produkcja na magazyn generatorów czy kotłów dla elektrowni
    nie ma najmniejszego sensu. Z drugiej strony, produkcja na zamówienie
    gwoździ czy mąki też niezbyt. Między tymi przypadkami jest jednak
    całe spektrum pośrednie, na które warto zwrócić szanowną uwagę
    bez ideologicznego zacietrzewienia idealnym modelem biznesowym
    świata bez magazynów.

    Tylko i aż tyle.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 19. Data: 2017-06-19 13:18:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-19 o 12:50, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > całe spektrum pośrednie, na które warto zwrócić szanowną uwagę
    > bez ideologicznego zacietrzewienia idealnym modelem biznesowym

    A wracając do tematu wątku - bez sensu jest, aby sprzedawca na allegro
    magazynował towar w jakiejś istotnej ilości (ponad to, co planuje
    sprzedać danego dnia, może następnego), skoro i tak nie sprzedaje "od
    razu do ręki", a nawet w razie zwiększonego zapotrzebowania, klient jest
    przyzwyczajony, że kilka dni poczeka zanim dostanie.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2017-06-19 14:13:49
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > razu do ręki", a nawet w razie zwiększonego zapotrzebowania, klient jest
    > przyzwyczajony, że kilka dni poczeka zanim dostanie.

    Najprawdopodobniej tak (choć to też zależy np. od umowy
    sprzedającego z dostawcą).

    A stan przedmiotów na aukcji nie odzwierciedla rzeczywistego
    zapasu sprzedającego (choć gdyby tak było, to pewnie niejeden
    kupujący byłby zadowolony) choćby z uwagi na wygodę sprzedawcy,
    a zapewne też wskutek określonej polityki prowizji Allegro.

    W każdym razie ja nie widzę w tym niczego nagannego :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.