  • 11. Data: 2006-02-16 13:27:51
    Temat: Re: Wywóz śmieci - rozwiązanie umowy
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > Internet obnażył to, co kiedyś wiedziały tylko nauczycielki polskiego:
    > mało kto potrafi skonstruować sensowną wypowiedź pisemną.
    > Od czasu do czasu mam zryw i toczę wojnę z takimi pisaczami
    > internetowymi, co to nawet cytować nie potrafią, ale to wojna z
    > wiatrakami i kopanie się z koniem i jeszcze ci napiszą, że niezgodne z
    > netykietą:) [..]

    Nie czepiam się, ale to już jest off-topic ;)

  • 12. Data: 2006-02-16 13:29:12
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał(a):

    > Co masz na my=B6li pod has=B3em w/w? U mnie wy=BFej wymienione jest
    > "Newsgroups: pl.soc.prawo", a w drugim panelu: "Re: Co wolno a co nie
    > la=E6 do baku (we...". Na kt=F3re z tych pyta=F1 Ci odpowiedzie=E6? :>

    Czy na podstawie w/w artykułu mogę odstąpić od umowy bez okresu
    wypowiedzenia? Czy jedynym wyjściem jest płacenie przez 3 miesiące
    za usługę po 'starej' cenie?

  • 13. Data: 2006-02-24 14:10:00
    Od: "barteks" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Napisałem do nich pismo o takiej treści:
    "Informuję, że rozwiązuję umowę o wywóz stałych odpadów komunalnych oraz
    użytkowania pojemników do ich gromadzenia nr ... ze skutkiem natychmiastowym z
    powodu podwyżki ceny wywozu odpadów o ponad 30%.
    Korzystam z prawa odstąpienia od umowy w związku ze zmianą ceny zgodnie z
    przepisami Kodeksu Cywilnego. Należność za wywóz odpadów w styczniu i lutym
    zostanie uregulowana wg stawek z roku 2005."

    Oto ich odpowiedź:
    "Informujemy, że(...) podwyżka cen została dokonana na podstawie par. 10 umowy,
    zgodnie z którym przysługuje nam prawo dokonania raz w roku podwyżki cen
    proporcjonalnie do wysokości wzrostu kosztów działalności. Z uwagi na fakt, że w
    2005r. od 2006 r. wzrost kosztów działaności wyniósł nie mniej jak 30%, od dnia
    01.01.2006 r. dokonaliśmy na podstawie w/w postanowienia umowy, podwyżki cen za
    nasze usługi. Fakt wprowadzenia w/w podwyżki cen nie uprawnia jednak Pana do
    rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym. W razie nie akceptowania naszych
    warunków umowy może Pan jedynie dokonać wypowiedzieni za 3 miesięcznym okresem
    wypowiedzenia."

    Ceny podnoszą od stycznia a nowy cennik dostałem w lutym. No i co z takim fantem
    zrobic? Liczę na szybką odpowiedź.

  • 14. Data: 2006-02-24 17:05:27
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    barteks napisał(a):

    [...]
    > Ceny podnoszą od stycznia a nowy cennik dostałem w lutym. No i co z takim
    > fantem zrobic? Liczę na szybką odpowiedź.

    Przeczytaj dokładnie, co Ci napisał dcp. Potem przeczytaj stosowne przepisy
    kodeksu cywilnego.

    Zastrzeżenie umowne przyznające przedsiębiorcę trudniącego się wywozem
    śmieci do podwyższenia ceny bez przyznania Ci prawa do wypowiedzenia umowy
    prawdopodobnie *nie*wiąże*Cię* na mocy art 385(3) pkt. 20 kc (nawias w
    którym jest trójka oznacza tu indeks górny :-)

    Oznacza to, że zastosowanie znajdują przepisy kc i pozostałe postanowienia
    umowy. Prawdopodobnie możesz teraz wypowiedzieć umowę i powinieneś zrobić to
    na piśmie (najlepiej listem poleconym; zachowaj kopię listu i polecenie
    nadania). W tym samym liście możesz im wyjaśnić, dlaczego nie wiąże Cię
    postanowienie umowy o możliwości jednostronnej zmiany ceny.

    Zawsze też możesz zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Praw
    Konsumenta (weź ze sobą kopie umowy i korespondencji z przedsiębiorstwem).

    Paweł Marcisz

  • 15. Data: 2006-02-24 20:03:10
    Temat: Re: Wyw=?ISO-8859-2?B?8w==?=z śmieci - rozwi=?ISO-8859-2?B?sQ==?=zanie umowy
    Od: "barteks" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pawel Marcisz <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > nadania). W tym samym liście możesz im wyjaśnić, dlaczego nie wiąże Cię
    > postanowienie umowy o możliwości jednostronnej zmiany ceny.

    Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie: dlaczego piszesz 'prawdopodobnie' i
    co ewentualnie potrzebujesz, żeby stwierdzić na 100%, że mam prawo rozwiązania
    umowy bez wypowiedzenia?

  • 16. Data: 2006-02-24 21:04:28
    Od: "allbi" <a...@e...net>

    Użytkownik "barteks" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 'prawdopodobnie' i
    > co ewentualnie potrzebujesz, żeby stwierdzić na 100%, że mam prawo

    Prawdopodobnie należy przeczytać wyżej wspomniany artykuł.

    SOTB

  • 17. Data: 2006-02-25 15:19:42
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    allbi <a...@e...net> napisał(a):

    > Prawdopodobnie należy przeczytać wyżej wspomniany artykuł.

    Przeczytałem i wg mnie pasuje ten artykuł. Ale może wypowiedzą się inni?

  • 18. Data: 2006-02-25 16:11:39
    Temat: Re: wywóz śmieci
    Od: "czesław Majewski" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dlaczego ciągle się tłumaczysz ze swojego postępowania? Jakbyś był
    czemukolwiek winny.

    Odwróc sprawę dokładnie o 180 stopni.
    To oni zmieniają cenę i to oni muszą ci wypowiedzieć umowę, proponując nową cenę.

    Dokładnie tak jest z czynszami. Jak Gmina chce podnieść czynsz, to wypowiada
    umowe najmu i proponuje nową stawkę.
    Jak się nie zgadzasz to się wyprowadzasz, jak się zgadzasz to zostajesz w
    lokalu i płacisz więcej.

    Oni powinni wypowiedzieć ci stawkę wywozu śmieci najpóźniej 30 września
    poprzedniego roku i zaproponować nową od 01 stycznia tego roku.
    W okresie wypowiedzenia płacisz starą stawkę.

  • 19. Data: 2006-02-25 16:23:08
    Od: "czesław Majewski" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ucięło końcówkę.

    Sam się stawiasz w roli petenta.

    Okres 3 miesięcy dotyczy rozwiązania umowy w przypadku gdy cena, ani żaden
    inny zapis umowy nie ulega zmianie, a ty po prostu chcesz zmienić usługodawcę.

    W tym przypadku na 100% jestem pewny, że wypowiedzenie należy do tej strony,
    która zmienia warunki umowy i wypowiada je drugiej stronie.
    Przecież to nie ty zmieniłeś cenę.

    Jak stwierdzono we wcześniejszych wypowiedziach, zapis w umowie o możliwości
    zmiany istotnego zapisu umowy (ceny) bez wypowiedzenia z mocy prawa jest nieważny.

  • 20. Data: 2006-02-25 17:10:50
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Oni powinni wypowiedzieć ci stawkę wywozu śmieci najpóźniej 30 września
    > poprzedniego roku i zaproponować nową od 01 stycznia tego roku.
    > W okresie wypowiedzenia płacisz starą stawkę.

    OK. Więc co jak mam to im napisać w sytuacji, gdy nowy cennik dostałem w lutym
    i już zdążyli za ten czas wywieźć śmieci 2x w nowym roku?