  • 11. Data: 2006-08-02 23:28:11
    Temat: Re: Wypadek!
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    >Piszesz,ze pies powinien zostac zlikwidowany.Tak nie mozna.Sama
    >również jestem wlascicielką psa.Anusia.

    Taka jest procedura w przypadku pogryzienia człowieka przez psa.

    Wpierw pies idzie na obserwację, między innymi pod kątem wykluczenia
    wścieklizny, a następnie w przytłaczającej większości, weterynarz wydaje
    decyzję o uśpieniu. Pies (nawet spokojny) który nagle i bez powodu
    zaatakował człowieka, może to zrobić i drugi raz, jest krótko mówiąc
    nieprzewidywalny.

  • 12. Data: 2006-08-02 23:44:41
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Wpierw pies idzie na obserwację, między innymi pod kątem wykluczenia
    > wścieklizny, a następnie w przytłaczającej większości, weterynarz wydaje
    > decyzję o uśpieniu.

    Jeżeli pies jest zaszczepiony, to na żadną obserwację nie idzie.

    --
    Kaja

  • 13. Data: 2006-08-02 23:55:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    >Jeżeli pies jest zaszczepiony, to na żadną obserwację nie idzie.

    Po poważnym pogryzieniu, gdy wkracza prokurator zawsze idzie.
    Zaświadczenie o szczepieniu skutkuje tym, że nie podaje się od razu
    pogryzionemu zastrzyków przeciwko wściekliźnie, a pies jest na kwarantannie
    u właściciela. Jeśli po pogryziueniu np. pies uciekł, zaginął to pogryziony
    i tak jest szczepiony, bez względu na to, czy właściciel posiada
    zaświadczenie, czy nie. Dzieje się tak, gdyż szczepienie nie daje 100%
    pewności, że zwierze nie zachoruje na tą chorobę, ono jedynie zwiększa
    odporność organizmu na tego wirusa. Z ciekawostek, wścieklizna jest
    przenoszona jedynie przez ssaki, tak więc jak dziobnie Was ptak, ugryzie
    zółw czy inna jaszczurka, to nie ma mowy o przeniesieniu wścieklizny.

  • 14. Data: 2006-08-03 00:12:27
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

> [...]

    > ciekawostek, wścieklizna jest przenoszona jedynie przez ssaki, tak więc
    > jak dziobnie Was ptak, ugryzie zółw czy inna jaszczurka, to nie ma mowy

    Dziękuję.

    --
    Kaja

  • 15. Data: 2006-08-03 09:44:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ANUSIA wrote:

    > Piszesz,ze pies powinien zostac zlikwidowany.Tak nie mozna.Sama
    > również jestem wlascicielką psa.Anusia.

    A atakuje innych ludzi?

  • 16. Data: 2006-08-03 09:44:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Poza tym pytanie dotyczyło czegoś innego, po co dorzucać dodatkowe -
    > niepotrzebne - trzy grosze?

    Żeby wyeliminować niebezpiecznego dla otoczenia psa.

  • 17. Data: 2006-08-03 18:39:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Żeby wyeliminować niebezpiecznego dla otoczenia psa.

    Zapytałbym skąd wiesz, że jest niebezpieczny. Ale chyba nie ma sensu.
    Po prostu wiesz, prawda?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 18. Data: 2006-08-04 00:48:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Zapytałbym skąd wiesz, że jest niebezpieczny. Ale chyba nie ma sensu.
    > Po prostu wiesz, prawda?

    Przepraszam bardzo, ale jeśli nagle rzucił się na kogoś i pogryzł tak,
    że na twarzy solidne szwy trzeba było zakładać, to jest ewidentnie
    niebezpieczny.

  • 19. Data: 2006-08-05 23:26:11
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 02 Aug 2006 10:06:59 +0200, Przemek R. napisał(a):

    > czego to niby dowodzi?
    Pomogę, WNIOSEK brzmi:
    żaden pies nawet najbardziej znany nie jest przewidywalny

    --
    poZdro
    poreba

  • 20. Data: 2006-08-07 14:57:15