  • 1. Data: 2002-01-08 22:53:36
    Temat: Wynajem mieszkania - problem z wlascicielem
    Od: "news.tpi.pl" <p...@c...tpnet.pl>

    Witam
    Prosze mi odpowiedziec jak mam zachowac sie w sytacji kiedy wlasciciel chce
    mnie wyrzucic z mieszkania, jak mam sie zachowac kiedy wezwie on lub ja
    policje.
    Sytuacja wyjsciowa wyglada nastepujaco: wynajmuje z kuzynem mieszkanie na
    Woli od wrzesnia, z wlascicielem mamy podpisana umowe bezplatnego uzyczenia
    mieszkania. Oddzielnie mamy oswiadczenie ze za to uzyczenie placimy 300$
    miesiecznie w/g sredniego kursu NBP z dnia 5 kazdego miesiaca. Do tego
    dochodza oplaty licznikowe, telefon, itp. wszystko to placi wlasciciel z
    pieniedzy który na ten cel mu dajemy. Dodatkowo wlasciciel ma zabezpieczenie
    w wysokosci 1500PLN. Problem pojawil sie w przy oplacie za styczen, facet
    ubzdural sobie ze owszem umawialismy sie na kurs sredni ale w momencie kiedy
    dolar spadnie ponizej 4PLN to on bedzie liczyl po 4PLN (5stycznia notowanie
    bylo 3,9383) i tym mnie rozzloscil. Nie chodzi tu o 21 zl róznicy.
    Chcemy zrobic w ten sposób zeby nie zaplacic mu za styczen, niech sobie
    wezmie z zastawu a my do konca stycznia wynosimy sie z mieszkania regulujac
    oplaty licznikowe+telefon. Zastaw mial byc zabezpieczeniem na pokrycie np.
    rozmów telefonicznych ale w tej sytuacji kiedy czlowiek zmienia zdanie nie
    mam pewnosci czy oddalby nam reszte. Zreszta kazalismy zablokowac audiotele
    i miedzynarodowe dla swietego spokoju.
    Jak moge sie bronic jezeli bedzie kategorycznie zadal natychmiastowej
    wyprowadzki. Czy moge wezwac policje zeby wyrzucila wlasciciela z jego
    mieszkania?

    Pozdrawiam i licze na Wasze wsparcie.
    Piotr Kownacki

  • 2. Data: 2002-01-08 23:33:35
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - problem z wlascicielem
    Od: "PDL" <d...@d...com.pl>

    Rozumiem ze wzgledem urzedu skarbowego wlasciciel nie ma zadnych dochodów z
    wynajmu!
    Jeśli tak jest (bo porozumienie napewno jest miedzy Wami), to jedyny
    argument może być straszeniem US (doniesienie-kara za utajnianie dochodów,
    etc.)
    Policje raczej nie ma co wzywac, bo trzeba bedzie sie dlugo tłumaczyc, a
    mianowicie: że za pisemną zgoda właściciela mieszkacie Tam (musi tak wynikac
    z dokumentów)
    Nie musić wpuszczać Policje jeżeli ją wezwie właściciel. Nie masz takiego
    obowiązku, jeżeli jesteś legalnym lokatorem (masz Umowa najmu/użyczenia)

    Niestety sytuacja na rynku jest ciężka, ale nie dajcie się na przyszłość dać
    nabrać na takie Umowy nie jasne. Może i z Umowy wynika że może podwyższyć
    czynsz!?
    pozdrawiam
    pdl