  • 11. Data: 2018-09-28 19:28:28
    Temat: Re: Wynajem mieszkania należącego do krewnego
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.09.2018 Netx <n...@g...pl> napisał/a:

    > Dziękuję za odpowiedzi. Mam tutaj jeszcze pytanie o to użyczenie
    > mieszkania. Czy za samo użyczenie będziemy płacić jakiś podatek (ja lub
    > Ojciec)? Pani na infolinii Urzędu Skarbowego powiedziała mi że od

    Ojciec nie, przecież nie uzyskuje dochodu/świadczenia- użycza,
    z definicji nieodpłatnie (art. 710 kc).

    > Użyczenia od ojca dla syna nie płaci się podatku. Podobno na podstawie
    > przepisów Kodeksu Cywilnego.

    Podatki akurat nie są definiowane w KC, ale w Ustawie o podatku
    dochodowym od osób fizycznych. Ty uzyskujesz nieodpłatnie świadczenie
    (za najem normalnie byś musiał zapłacić), ale zgodnie z tą ustawą
    wolna od podatku dochodowego od osób fizycznych jest "wartość świadczeń
    w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, wycenionych zgodnie
    z art. 11 ust. 2-2b, otrzymanych od osób zaliczonych do I i II
    grupy podatkowej(..)".

    Art 21 ustęp 125.

    > sytuacji nie będzie podatku od użyczenia mieszkania? (podatek za wynajem
    > oczywiście będę płacił - ryczałt).

    W tej sytuacji zapłacisz tylko podatek od najmu. I nie zapomnij
    o złożeniu stosownej deklaracji i wpłacaniu zaliczek.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 12. Data: 2018-10-02 11:51:35
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Posiadaczem.

    -----

  • 13. Data: 2018-10-02 13:53:25
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Fri, 28 Sep 2018 15:34:15 +0200, użytkownik Netx napisał:

    > (podatek za wynajem
    > oczywiście będę płacił - ryczałt).

    To rozwiązuje ci inny problem. Gdybyś chciał płacić według skali, to
    musiałbyś bardzo uważnie sporządzać umowę użyczenia. Tak żeby z jednej
    strony przenieść na siebie wszystkie możliwe do rozliczenia koszty, a z
    drugiej żeby to nadal było użyczenie.