  • 11. Data: 2004-07-08 07:23:38
    Temat: Re: Wymeldowanie-w jaki sposob?
    Od: "gryz0N@work" <g...@W...pl>

    Marek wrote:

    > Właśnie o to chodzi. Nie jest właścicielem, nie ma ograniczonego prawa
    > rzeczowego, nie ma umowy najmu, użyczenia itd., a jest zameldowana,
    > bo tam na stałe przebywa ! To wystarczy do zameldowania.

    > Przy wymeldowaniu - opuszczenie miejsca stałego pobytu.

    Jest jakiś czasokres "opuszczenia miejsca stałego pobytu"? Czy córka
    wyjedzie na wczasy/sanatorium/do koleżanki i po powrocie jest wymeldowana?

    > Przy eksmisji - najczęściej brak tytułu prawnego do zajmowania lokalu.

    Dobrze rozumuje, że matka może córkę eksmitować w każdej chwili "bo tak mi
    się teraz podoba"? Eksmisja musi nastąpić do lokalu zastępczego czy "na
    ulice"?

    Dziękuję za pomoc i proszę o wskazanie w jakim kodeksie/ustawie/etc szukać
    uwarunkowań prawnych na ten temat.

    gryz.

  • 12. Data: 2004-07-08 14:53:23
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik

    Przy wymeldowaniu - opuszczenie miejsca stałego pobytu.

    > Jest jakiś czasokres "opuszczenia miejsca stałego pobytu"? Czy córka
    > wyjedzie na wczasy/sanatorium/do koleżanki i po powrocie jest wymeldowana?

    Wymeldować można, gdy osoba na stale opuściła miejsce pobytu lub nie
    przebywa w nim co najmniej przez okres 6 miesięcy, a nowego miejsca jej
    pobytu nie można ustalić.
    Czyli wyjazd do sanatorium nie spowoduje wymeldowania.

    "? Eksmisja musi nastąpić do lokalu zastępczego czy "na
    > ulice"?

    Sądy orzekają lokal socjalny.

    > Dziękuję za pomoc i proszę o wskazanie w jakim kodeksie/ustawie/etc szukać
    > uwarunkowań prawnych na ten temat.

    USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych. Dz.U.2001 Nr 87 poz.960 ze zm.
    USTAWA z dnia 21 czerwca 2001 r.o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
    zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego. Dz.U.2001.Nr 71 poz.733 ze zm.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 13. Data: 2004-07-09 07:20:42
    Od: "gryz0N@work" <g...@W...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > USTAWA z dnia 21 czerwca 2001 r.o ochronie praw lokatorów,
    > mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.

    Bardzo serdecznie dziękuję.

    gryz