  • 1. Data: 2004-07-06 13:04:23
    Temat: Wymeldowanie-w jaki sposob?
    Od: "gryz0N@work" <g...@W...pl>

    Witam,

    Jest osoba od trzech lat zameldowana na stale pod adresem X. Nagle okazuje
    sie ze ktos ma dosc lokatora (najbliższa rodzina -matka-córka) i prosi (jest
    wlascicielem domu) o wymeldowanie.
    Osoba nie ma mozliwosci zamieszkac gdzie indziej - czy ten ktos moze
    wymeldowac
    tą osobę bez jej "pozwolenia"? Trzeba zapewnić lokal takiej osobie? Jaka
    jest procedura? Czy po wyjeździe tej osoby na czas ok miesiąca, właściciel
    może nie wpuścic do mieszkania osoby tam zameldowanej i twierdzić, że ona tu
    nie mieszka i nie ma żadnych rzeczy osobistych tej osoby?

    --
    Dziękuję i pozdrawiam
    gryz

  • 2. Data: 2004-07-06 13:22:18
    Temat: Re: Wymeldowanie-w jaki sposob?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    gryz0N@work pisze:

> [...]
    > może nie wpuścic do mieszkania osoby tam zameldowanej i twierdzić, że ona
    > tu nie mieszka i nie ma żadnych rzeczy osobistych tej osoby?

    "zameldowanie" jest jedyie potwierzeniem faktu przebywanie... (powinno byc
    przynajmniej..)
    Problem to jak wyrzucic (czymozna wyrzucic) owa osobe z domu..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-06 14:20:17
    Od: "Maelstorm Mephisto" <m...@o...pl>

    Z tego co mi się jarzy to nie można nikogo wymeldować bez jego zgody.
    W takiej sytuacji pozostaje droga postępowania administracyjnego
    którego celem będzie wymedlowanie delikwenta.

  • 4. Data: 2004-07-06 14:52:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 lip o godzinie 16:20, na pl.soc.prawo, Maelstorm Mephisto
    napisał(a):

    > Z tego co mi się jarzy to nie można nikogo wymeldować bez jego zgody.

    Dokładnie.

    > W takiej sytuacji pozostaje droga postępowania administracyjnego
    > którego celem będzie wymedlowanie delikwenta.

    Także masz rację. Ale skoro taka osoba przebywa w tym lokalu to ciężko
    będzie wykazać że nie zamieszkuje tam, nie łoży na opłaty itp itd.
    Generalnie - IMHO - kiepska sprawa......

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-07-06 15:27:36
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Maelstorm Mephisto"

    > Z tego co mi się jarzy to nie można nikogo wymeldować bez jego zgody.
    > W takiej sytuacji pozostaje droga postępowania administracyjnego
    > którego celem będzie wymedlowanie delikwenta.

    Wymeldowuje się osoby, które już nie zamieszkują w danym lokalu. Czyli
    najpierw trzeba się tej osoby pozbyć (np. eksmisja), a potem wymeldować.
    Jeżeli brak podstaw do eksmisji, to niestety nie da się nic legalnie zrobić.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 6. Data: 2004-07-07 08:21:30
    Od: "gryz0N@work" <g...@W...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > najpierw trzeba się tej osoby pozbyć (np. eksmisja), a potem
    > wymeldować. Jeżeli brak podstaw do eksmisji, to niestety nie da się

    Czy nie przebywanie w danym lokalu przez jakis czas (no właśnie, jaki?) daje
    podstawy do eksmisji?
    W ogóle jakie są podstawy do eksmisji? Gdzie tego szukać?
    Wczoraj byłem w urzędzie miasta w meldunkowym i kobieta powiedziała, że
    właściciel może kiedy chce wymeldować osobę tam zamieszkującą, praktycznie z
    dnia na dzień, na ulice, nawet nie musi wystawić rzeczy lokatora przed dom
    twierdząc, że tam nie ma nic tej osoby (z drugiej strony kto trzyma rachunki
    z wszystkich urządzeń, mebli, ubrań itd). Bardzo się tym zdziwiłem, bo wiem,
    że przy wynajmie mieszkania nie chcą przecież meldować, a tym bardziej na
    stałe, bo później ciężko takiego lokatora, nawet nie płacącego, wyrzucić.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    --
    pozdr.
    gryz

  • 7. Data: 2004-07-07 11:37:39
    Temat: Odp: Wymeldowanie-w jaki sposob?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Czy nie przebywanie w danym lokalu przez jakis czas (no właśnie, jaki?) daje
    podstawy do eksmisji?

    Nie daje

    > W ogóle jakie są podstawy do eksmisji? Gdzie tego szukać?

    To zależy jaka była podstawa do przebywania lokatora w danym lokalu.

    Wczoraj byłem w urzędzie miasta w meldunkowym i kobieta powiedziała, że
    właściciel może kiedy chce wymeldować osobę tam zamieszkującą, praktycznie z
    dnia na dzień,

    Praktycznie to zależy od urzędnika. Czemu pan nie spróbuje?

    brett

  • 8. Data: 2004-07-07 12:25:00
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "brett"

> [...]
    > właściciel może kiedy chce wymeldować osobę tam zamieszkującą, praktycznie

    Już tysiąc razy było na grupie, iż meldunek jest jedynie potwierdzeniem
    pobytu danej osoby. Nie ma znaczenia, czy ta osoba ma tytuł prawny do
    zamieszkania. Decyzje o wymeldowaniu na wniosek właściciela lokalu wydaje
    się gdy lokator ten bez wymeldowania się opuścił dotychczasowe miejsce
    pobytu stałego, albo gdy bez wymeldowania się opuścił dotychczasowe miejsce
    pobytu stałego i nie przebywa w nim co najmniej przez okres 6 miesięcy, a
    nowego miejsca jej pobytu nie można ustalić.
    Osoby, która w danym lokalu przebywa nie można sobie wymeldować.
    Jak kobieta w urzędzie "sobie" taką decyzję wyda, to nie ma wątpliwości, że
    zostanie uchylona, w najgorszym wypadku przez WSA.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 9. Data: 2004-07-07 12:53:13
    Od: "gryz0N@work" <g...@W...pl>

    Marek wrote:

    > Już tysiąc razy było na grupie, iż meldunek jest jedynie
    > potwierdzeniem pobytu danej osoby. Nie ma znaczenia, czy ta osoba ma
    > tytuł prawny do zamieszkania.

    A jaki tytuł prawny ma córka (pełnoletnia) mieszkająca u matki? Jest po
    prostu zameldowana na stałe.

    > Osoby, która w danym lokalu przebywa nie można sobie wymeldować.
    > Jak kobieta w urzędzie "sobie" taką decyzję wyda, to nie ma
    > wątpliwości, że zostanie uchylona, w najgorszym wypadku przez WSA.

    Gdzie szukać podstawy prawnej, warunków, które muszą być spełnione przy
    wymeldowaniu/eksmisji?

    Dziękuję i pozdrawiam

    --
    gryz

  • 10. Data: 2004-07-07 14:53:07
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "

    > A jaki tytuł prawny ma córka (pełnoletnia) mieszkająca u matki? Jest po
    > prostu zameldowana na stałe.

    Właśnie o to chodzi. Nie jest właścicielem, nie ma ograniczonego prawa
    rzeczowego, nie ma umowy najmu, użyczenia itd., a jest zameldowana, bo tam
    na stałe przebywa ! To wystarczy do zameldowania.

    > Gdzie szukać podstawy prawnej, warunków, które muszą być spełnione przy
    > wymeldowaniu/eksmisji?

    Przy wymeldowaniu - opuszczenie miejsca stałego pobytu.

    Przy eksmisji - najczęściej brak tytułu prawnego do zajmowania lokalu.

    --
    Pzdr.

    Marek