  • 1. Data: 2002-05-09 07:37:38
    Temat: Wykup mieszkania komunalnego
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Poproszono mnie o zasięgnięcie Państwa opinii w następującej kwestii:

    Kuzynka jest najemcą lokalu komunalnego, w którym zamieszkuje sama.
    Lokal po zgłoszeniu chęci kupna został wyceniony przez rzeczoznawców z
    Urzędu Miejskiego.
    Kuzynka posiada książeczkę mieszkaniową z naliczoną waloryzacją i premią
    gwarancyjną.
    W ubiegłym roku ło-Buzki okradły część obywateli z nabytych praw do premii
    gwarancyjnej (m.in. nie przysługuje ona przy zakupie mieszkania od gminy).
    O ile wiem, rozporządzenie (czy też ustawę?) zakwestionował rzecznik praw
    obywatelskich, a Trybunał Konstytucyjny uznał ten akt za niezgodny z prawem
    i nakazał parlamentowi uchwalenie odpowiedniej ustawy zdaje się, że do
    sierpnia br. (co nie zmienia faktu, że niekonstytucyjny przepis do czasu
    uchwalenia nowego - obowiązuje!!!).

    Moje pytanie brzmi:

    Jak faktycznie wygląda obecnie sytuacja prawna w kwestii otrzymania premii
    gwarancyjnej przy zakupie lokalu mieszkalnego komunalnego (co można zrobić,
    aby nie dać się okraść) i czy prawdą jest, że wstrzymano emisję obligacji
    gminnych z przeznaczeniem na taki zakup?

    Gdzie szukać materiałów na ten temat?

    Jarek GG 3177036