  • 1. Data: 2004-05-29 11:42:30
    Temat: Wykroczenie ????
    Od: mietek<k...@i...pl>

    Mam pytanie.
    Ostatnio miałem przesłuchanie na policji w związku z tym
    iż "zajechałem drogę panu x".Po przesłuchaniu mnie + moi
    świadkowie (ponieważ o tej porze zawsze jestem w pracy)policjant
    przesłuchujący mnie stwierdził iż sprawa jest oczywista-czyli do
    umorzenia.Po tym fakcie dostaje po ok.miesiącu -UWAGA!!! -Wyrok
    nakazowy-grzywnę w wys.bagatela 600zł ????.Proszę o pomoc !!!!!!.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-29 11:51:16
    Temat: Re: Wykroczenie ????
    Od: "MG" <m...@o...pl>

> [...]
    > świadkowie (ponieważ o tej porze zawsze jestem w pracy)policjant
    > przesłuchujący mnie stwierdził iż sprawa jest oczywista-czyli do

    Czy ten policjant powiedzial, ze sprawa do umorzenia, czy sam wyciagnales ten
    wniosek np. z jego stwierdzenia, ze "wszystko jest oczywiste"? Bo jezeli to
    drugie - to dla niego moglo byc oczywiste ze sprawa musi sie skonczyc w sadzie.

    Po tym fakcie dostaje po ok.miesiącu -UWAGA!!! -Wyrok
    > nakazowy-grzywnę w wys.bagatela 600zł ????.Proszę o pomoc !!!!!!.

    Owszem - to jest mozliwe. Ale od tego przysluguje srodek odwolawczy - o ile
    sie orientuje jest to sprzeciw od nakazu. Tyle ze radze sie tym jak
    najszybciej zainteresowac, bo podejrzewam ze termin na jego wniesienie jest
    baaardzo krotki (pewnie 7, najwyzej 14 dni od doreczenia orzeczenia).

    Nie wiem co Ci jeszcze napisac, bo wlasciwie nie sprecyzowales, jakiej pomocy
    i jakich informacji oczekujesz

    Pozdr.
    MG

  • 3. Data: 2004-05-29 11:51:27
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "mietek" <k...@i...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c99sv6$6v7$1@fargo.cgs.pl

    > Mam pytanie.
    > [...............]

    Chyba już je zadawałeś, ale nie jako "Mietek"?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie istnieje taki problem bez względu na to jak by był skomplikowany, który

  • 4. Data: 2004-05-29 11:57:19
    Od: "SKY_NET" <w...@n...pl>

    Rzeczywiscie pytanie juz bylo.
    Odpowiedz ta co poprzednio: pisz w terminie odwolanie, wtedy sprawa zostanie
    rozpatrzona w normalnym trybie. Ewidentnie jakas pomylka.

    SKY_NET
    gg: 7356101

  • 5. Data: 2004-05-29 12:16:49
    Od: mietek<k...@i...pl>

    Proszę o radę -co mam zrobić.Jest to moja pierwsza tego typu sprawa-
    nigdy nie byłem karany za cokolwiek.Jestem naprawdę przejęty tą
    sprawą.Czy mam wżiąć adwokata?.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-05-30 06:33:38
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mietek" napisał w wiadomości :
    > Proszę o radę -co mam zrobić.Jest to moja pierwsza tego typu sprawa-
    > nigdy nie byłem karany za cokolwiek.Jestem naprawdę przejęty tą
    > sprawą.Czy mam wżiąć adwokata?.

    W ciagu 7 dni od dnia otrzymania odpisu wyroku musisz zlozyc
    "Sprzeciw" (sprzeciw od wyroku nakazowego). Sprzeciw nie musi spelniac
    zadnych szczegolnych wymogow formalnych, nie wymaga sie wskazania
    powodów wniesienia sprzeciwu, formułowania zarzutów i uzasadnienia.
    Wskazać natomiast należy, czy sprzeciw dotyczy całości nakazu, tj.
    jego części karnej i cywilnej, czy tylko cywilnej.
    Wystarczy ze napiszesz: - kto go wnosi (swoje dane łącznie z
    adresem), - do kogo wnosi (oznaczenie Sądu), - czego żądasz (np.: "Na
    mocy art. 506 § 1 kpk wnoszę sprzeciw od wyroku nakazowego Sądu
    Rejonowego w ..... z dnia ........ sygn. akt ............w całości i
    wnoszę o skierowanie sprawy na rozprawę główną.), - date, - podpis.

    Wniesienie sprzeciwu w terminie powoduje to, ze (jezeli sprzeciw
    dotyczy calosci wyroku albo jego częsci karnej) wyrok nakazowy traci
    moc w calosci, a sprawa podlega rozpoznaniu na rozprawie w trybie
    uproszczonym.

    Na koniec jeszcze jedna uwaga.
    Z uwagi na to, ze przy ponownym rozpoznaniu tej sprawy nie obowiazuje
    zakaz reformationis in peius (pogorszenia sytuacji oskarzonego, gdy
    zrodek odwolawczy wniesiony zostal na jego korzysc), nalezy sie
    zastanowic czy aby na pewno nie istnieja niezbite dowody winy.

    Sprzeciw można cofnąć do rozpoczęcia przewodu sądowego na pierwszej
    rozprawie głównej.

    Wyrok nakazowy poza sprzeciwem i ewentualnie wznowieniem postepowania
    sadowego, nie moze byc wzruszony zadnym innym srodkiem zaskarzenia.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-