  • 41. Data: 2018-01-07 16:27:23
    Temat: Re: Wpisali prawnika do rejestru dłużników
    Od: cef <c...@i...pl>

    > [...]
    >
    > Dlaczego? Dopuszczam możliwość, że nie wszystkie bazy weryfikują sumę
    > kontrolną. Dopuszczam nawet możliwość, że większość tego nie robi :)

    Ale czy to w ogóle jest możliwe, że jakieś pesele różnią się jedną cyfrą?
    Pomijając samo sprawdzenie czy fizycznie jest możliwy pesel
    różniący się jedną cyfrą od innego? Czy raczej sam algorytm budowania peselu
    to wyklucza?

  • 42. Data: 2018-01-07 16:38:19
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > Pomijając samo sprawdzenie czy fizycznie jest możliwy pesel
    > różniący się jedną cyfrą od innego? Czy raczej sam algorytm budowania peselu

    To _powinno_ być niemożliwe an podstawie poprawnej cyfry kontrolnej
    powinno się dać odtworzyć brakującą jedną inną cyfrę. Tylko że [1]
    algorytm to jedno a "zaszłości" w praktyce jego stosowania to co innego.

    [1] https://pl.wikipedia.org/wiki/PESEL#Cyfra_kontrolna_
    i_sprawdzanie_poprawno%C5%9Bci_numeru

    --
    A. Filip

  • 43. Data: 2018-01-07 17:03:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dlaczego? Dopuszczam możliwość, że nie wszystkie bazy weryfikują sumę
    > kontrolną. Dopuszczam nawet możliwość, że większość tego nie robi :)

    No ale wówczas raczej małe szanse, by taki błędy PESEL trafił w
    istniejącą i mającą rachunek bankowy osobę.

  • 44. Data: 2018-01-07 17:07:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-01-18 o 16:38, A. Filip pisze:

    > To _powinno_ być niemożliwe an podstawie poprawnej cyfry kontrolnej
    > powinno się dać odtworzyć brakującą jedną inną cyfrę. Tylko że [1]
    > algorytm to jedno a "zaszłości" w praktyce jego stosowania to co innego.

    Błędy w PESEL wpisywanych w dowodach osobistych wynikały z ręcznego go
    wpisywania do dokumentów. Bo system od początku generował cyfrę kontrolną.

  • 45. Data: 2018-01-08 11:09:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Jeśli były inne dane, to chyba egzekucja by nie przeszła. Chyba, że
    > sobie dopasował do PESEL dane i nie kierując się treścią wyroku
    > egzekwował. Mało to prawdopodobne mi się wydaje, ale czy niemożliwe?

    swojego czasu możliwe, tak namierzył osobę do egzekucji... Gdyby, ktoś w
    kadrach nie zauważył niekonsekwencji i różnicy w tytule oraz w rządaniu
    zajęcia pensji, nic nieświadoma osoba miałaby zajętą pensję... Mogę
    sobie wyobrazić, że ktoś nie zwróci uwagi i przyjmie, że w dokumentach
    sie wszystko zgadza...

    --
    http://zrzeda.pl