  • 11. Data: 2018-01-04 20:01:40
    Temat: Re: Wpisali prawnika do rejestru dłużników
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Explicite jest napisane, że nazwisko było inne.
    >
    > I oczywiście dwa poprawne pesele nie mogą się różnić jedną cyfrą.
    >
    > MJ

    To widać nie chcesz pamiętać o słynnym przypadku kiedy dwaj różni ludzie
    dostali ten sam numer PESEL :-)

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2018-01-04 21:02:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-01-04 o 20:01, A. Filip pisze:

    > To widać nie chcesz pamiętać o słynnym przypadku kiedy dwaj różni ludzie
    > dostali ten sam numer PESEL :-)

    Nie dotyczy. Z całą pewnością takie same pesele nie różnią się jedną cyfrą.

    MJ

  • 13. Data: 2018-01-04 21:05:31
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-01-04 o 19:29, z pisze:

    > Przyznaję że przeczytałem pobieżnie ale wyszło chyba na to że żadnego
    > odszkodowania nie będzie ponieważ PO naprawiało lukę w prawie jej nie
    > naprawiwszy. I jak to zazwyczaj wszyscy postąpili zgodnie z prawem a ten
    > prawnik (dobre nie :-) ) miał pecha i musi z tym żyć :-)

    Napisane było , że Easydebt wykreślił go z bazy dłużników, ale okazało
    się, że ma konto bankowe zablokowane przez komornika obsługującego
    windykatora- GetBack.
    Pomógł poszkodowanemu trochę jego kolega po fachu, ale i tak prawdy nie
    dowiedzieli się, bo GetBack odpowiedział, że szczegółowe informacje na
    temat stanu sprawy stanowią tajemnicę funduszu.
    Przeczytaj sobie wszystko.

    --
    animka

  • 14. Data: 2018-01-04 21:12:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    1,wpisali-prawnika-do-rejestru-dluznikow-za-cudze-gr
    zechy-teraz.html

    Mnie pod tym linkiem wyskakuje "nieznany błąd".
> [...]
    > ta sama osoba błędnie dane wprowadziła do bazy i je zgłaszała je do
    > rejestru - i to jeszcze celowo błędnie. Tu akurat trudno się z
    > prokuraturą nie zgodzić.
    >
    > Prawidłowe zawiadomienie powinno dotyczyć bezprawnego przetwarzania
    > danych osobowych, bo ono ewentualnie może być przestępstwem. reszta
    > osób opierała się na tych danych i udowodnienie im umyślnego
    > przestępstwa jest nierealne. Sprawcą będzie osoba, która po powzięciu
    > za pierwszym razem informacji, że maja błąd (bo błąd mógł się
    > zdarzyć) nie podjęła działań, by dane w bazie poprawić, albo usunąć.

    Firmy takie jak easyDEBT Niestandaryzowany Sekurytyzacyjny Fundusz
    Inwestycyjny Zamknięty z siedzibą w Warszawie to główni klienci e-sądu.
    Najczęściej kryją się pod nazwą: ,,niestandaryzowany sekurytyzacyjny
    fundusz inwestycyjny" lub jakoś podobnie. To szczególne fundusze
    inwestycyjne, które emitują papiery wartościowe - certyfikaty
    inwestycyjne - i w ten sposób gromadzą środki, by skupować długi. Z
    inwestycjami w klasycznym tego słowa znaczeniu dużo wspólnego nie mają.
    Raczej inwestują w skup długów. Jedna z nich - Intrum Justitia Debt Fund
    1 Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Niestandaryzowany Fundusz
    Sekurytyzacyjny - przez ostatnie cztery lata przesłała do e-sądu prawie
    749 tys. pozwów. - To owe firmy i komornicy dzięki przyspieszeniu
    procedury zarabiają pieniądze - mówi Lech Obara, radca prawny pomagający
    osobom, przeciwko którym toczą się postępowania komornicze. -
    Windykatorzy mogą hurtowo pchać pozwy do sądu, a potem komornicy -
    masowo wszczynać egzekucje. A każda egzekucja to dla nich zysk. Problem
    w tym, że mogą to być niby-długi wynikające z umów, w które klienci
    zostali wkręceni przez telefon lub przez Internet
    http://www.eurogospodarka.eu/wkreceni-w-niby-dlugi

    --
    animka

  • 15. Data: 2018-01-04 21:29:03
    Od: z <...@...pl>

    '7 lipca 2013 r. znowelizowano przepisy, tak by w końcu można było
    jednoznacznie identyfikować dłużnika. Zmiana weszła w życie po bardzo
    głośnej sprawie, kiedy komornik zajął konto i zabrał pieniądze emerytce
    z Sochaczewa. Zrobił to tylko dlatego, że miała imię i nazwisko takie
    same jak dłużniczka. Od tamtej pory wierzyciel ma wpisywać PESEL
    dłużnika, a jeśli nie może go podać, robi to za niego sąd. Tytuł
    wykonawczy trafiający do komornika powinien precyzyjnie wskazywać
    dłużnika. Życie pokazało, że w przepisach nadal jest dziura, w którą
    wpadł pan Maciej. Wygląda na to, że potrzebna jest nowelizacja
    nowelizacji - taka, by ktoś musiał sprawdzać, czy dane dłużnika są
    prawdziwe. "

  • 16. Data: 2018-01-04 22:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jan 2018 17:26:30 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > Zauważcie, że pierwotnym problemem jest niepodniesiona w ogóle w
    > artykule okoliczność, że ten fundusz bezprawie przetwarzał dane osobowe

    No nie wiem.
    Przetwarzal imie, nazwisko, adres itp przyjmijmy ze prawdziwego
    dluznika, wiec prawnie.
    I przetwarzal przy okazji pesel naszego dluznika, bezpodstawnie.
    Ale czy PESEL jest dana osobowa w swietle ustawy ?

> [...]
    > to jeszcze celowo błędnie. Tu akurat trudno się z prokuraturą nie zgodzić.

    Jest tak samo dorzeczne, jak mandat za przekroczenie predkosci -
    zaplaci pare razy 30 tys, to sie nauczy dbac o starannosc :-)

> [...]
    > razem informacji, że maja błąd (bo błąd mógł się zdarzyć) nie podjęła
    > działań, by dane w bazie poprawić, albo usunąć.

    Jest to moze jakas linia ataku, ale zaraz sie okaze, ze winny jest
    administrator danych, a on nie jest winny, bo nic nie wiedzial, bo mu
    pracownik nie powiedzial - spojrzal w dane, stwierdzil niezgodnosc,
    wniosek do KRD wycofal, a reszty nie mial obowiazku :-)

    Ale mnie tu nurtuje jeszcze jedna rzecz - komornik zajal konto.
    Musial miec do tego jakis tytul wykonawczy z sadu ?
    Liwiuszu - to czemu sad nie wyslal pisma pod adres z PESEL ? :-P

    No i wraca pytanie - przychodzi list na moj adres, ale inne nazwisko -
    oddac jako zwrot, czy machinalnie otworzyc koperte, przeczytac, a
    potem zauwazyc ze nazwisko sie nie zgadza ? :-)
    Bo moze tam w srodku pozew z sadu, na moj nr pesel i moj adres :-P

    No tak, ale sad do skrzynki nie wrzuci, tylko bedzie polecony.
    Poczta Nowakowi listu do Kowalskiego nie wyda.
    Ale jak bede w domu ... mowic listonoszowi ze Kowalski tu nie mieszka,
    czy obiecac ze mu sie przekaze i podpisac drukowanymi ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2018-01-04 22:57:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jan 2018 19:29:17 +0100, z napisał(a):

> [...]
    > naprawiwszy. I jak to zazwyczaj wszyscy postąpili zgodnie z prawem a ten
    > prawnik (dobre nie :-) ) miał pecha i musi z tym żyć :-)

    d* nie prawnik ?

    Ja bym tam sprobowal znieslawienia/oczernienia, ale ja nie prawnik, to
    sie nie znam.

    J.

  • 18. Data: 2018-01-05 00:53:03
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-01-04 o 22:55, J.F. pisze:

> [...]
    > Ale jak bede w domu ... mowic listonoszowi ze Kowalski tu nie mieszka,
    > czy obiecac ze mu sie przekaze i podpisac drukowanymi ? :-)

    Pamiętacie niedawną aferę jak komornik pościągał sobie (bo ma
    uprawnienia) dane osobowe ludzi i bazy przekazywał firmom windykacyjnym?
    Dokładnie nie pamiętam. Musiałabym szukać w internecie.

    --
    animka

  • 19. Data: 2018-01-05 09:07:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-04 o 22:55, J.F. pisze:
    > Ale mnie tu nurtuje jeszcze jedna rzecz - komornik zajal konto.
    > Musial miec do tego jakis tytul wykonawczy z sadu ?
    > Liwiuszu - to czemu sad nie wyslal pisma pod adres z PESEL ?

    Bo pewnie wysłał na inny adres wskazany przez powoda, a pozwany list
    odebrał.

    Błąd banku, że dostając zajęcie na Jana Kowalskiego, zajmuje konto Adama
    Nowaka tylko dlatego, że Adam Nowak ma pesel taki jak wskazano u Jana.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2018-01-05 09:34:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale jak bede w domu ... mowic listonoszowi ze Kowalski tu nie mieszka,
    > czy obiecac ze mu sie przekaze i podpisac drukowanymi ? :-)

    to jak jesteś w domu, jak listonosz cie nie zastanie, to nawet nie
    możesz przekazać informacji, że taki ktoś tu nie mieszka, pójdzie
    zwrotka, że nie odebrano w terminie....

    --
    http://zrzeda.pl