  • 1. Data: 2004-11-09 18:25:49
    Temat: Wpis do Księgi wieczystej
    Od: "seba" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Posiadam spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu i ostatnio dostałem dokument
    od spółdzielni, że za jedyne 750 zł powinienem wpisać się do księgi wieczystej.
    Nie bardzo wiem czemu to ma służyć i czy powinienem się do takiej księgi wpisać.

    Bardzo proszę Was grupowiczów o jakieś wyjaśnienie sprawy.

    z góry dzieki
    Seba

  • 2. Data: 2004-11-09 20:13:44
    Temat: Re: Wpis do Księgi wieczystej
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 9 Nov 2004 19:25:49 +0100, seba naskrobał(a):

> [...]
    > Nie bardzo wiem czemu to ma służyć i czy powinienem się do takiej księgi wpisać.

    Nie chcesz to nie musisz mieć KW - choć warto. Co do ceny to widzę że
    koszty manipulacyjne dodali ze 250 zł :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-11-09 21:12:43
    Od: b...@p...onet.pl

    > Nie chcesz to nie musisz mieć KW - choć warto. Co do ceny to widzę że
    > koszty manipulacyjne dodali ze 250 zł :D

    Właśnie, czemu warto ?? Co dzięki temu można zyskać. Może ktoś napisze więcej
    szczegółów.

    z góry dzieki

    Seba

  • 4. Data: 2004-11-09 21:35:49
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "seba" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!

    > Nie bardzo wiem czemu to ma służyć i czy powinienem się do takiej >księgi
    wpisać.

    Napewno warto to zrobić choć koszty są. Ja się pewnie w swojej spółdzielni
    nie doczekam. Wg mnie znaczy to tyle, że twoja spółdzielnia ma uregulowane
    prawo do gruntów znajdujących się pod twoim blokiem i innymi i dąży do
    prawidłowego ustanowienia spółdzielczych praw do lokalu. Trza się tylko
    cieszyć. Bez wpisu do księgi wieczystej potwierdzającego prawa spółdzielcze
    prawa nie można ustanowic odrębnej własności lokali mieszkalnych a poza tym
    wbrew temu co się uważa spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu znaczy
    naprawdę niewiele bez powiązania tego prawa z gruntem na którym wzniesiony
    jest budynek. Co do opłat niestety nie jestem na topie.

    Omen

    &&&Mobilis in Mobili&&&

  • 5. Data: 2004-11-09 21:46:14
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    b...@p...onet.pl wrote:

    > Właśnie, czemu warto ?? Co dzięki temu można zyskać. Może ktoś napisze więcej
    > szczegółów.

    Żeby Niemiec nie wrócił po swoje:)

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 6. Data: 2004-11-10 09:06:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 9 Nov 2004 22:12:43 +0100, b...@p...onet.pl naskrobał(a):

    > Właśnie, czemu warto ?? Co dzięki temu można zyskać. Może ktoś napisze więcej
    > szczegółów.

    1. Uregulowany i przejrzysty stan prawny
    2. Ustawowa rekojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych (w razie
    niezgodności między stanem nieruchomości ujawnionym w KW a rzeczywistym
    stanem prawnym treść księgi roztrzyga na korzyść tego, kto przez czynność
    prawną z osobą uprawnioną nabył własność lub inne prawo rzeczowe).
    3. Możliwość uzyskania kredytu/pożyczki hipotecznej.