1. Data: 2003-11-02 21:03:39
Temat:Wniosek o nadanie klauzuli wykonalności - szukam wzoru
Od:"Piotr J." <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeszukałem internet razem z archiwum grup dyskusyjnych na google i
nie znalazłem takiego wzoru, który by pasował do mojej sprawy.
Pomóżcie:)

Wyrok w sprawia wygląda mniej więcej tak:

"Nakaz zapłaty
w postępowaniu upominawczym

Dnia 20 października 2003r.

Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Śródmieścia Wydział IV Pracy i
Ubezpieczeń Społecznych w składzie następującym:

Przewodniczący: ASR .........................

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w postępowaniu upominawczym na
skutek pozwu wniesionego w dniu ..... przez ....[czyli przeze mnie]

nakazuje pozwanym .......... i ........... [pracodawcy] wspólnikom
spółki cywilnej ...... [nazwa] we Wrocławiu aby zapłaciły solidarnie
powodowi kwotę .... z ustawowumi odsetkami liczonymi od dnia .... do
dnia zapłaty, w terminie dwóch tygodni od doręczenia nakazu albo
wniosła w tymże terminie sprzeciw."

PYTANIA:
1. Czy wniesienie wniosku o nadanie klauzuli wykonalności jest płatne?
Zaznaczam, że to sprawa w sądzie pracy.
2. Ile będę musiał czekać na nadanie klauzuli? Czy do tego będzie
potrzebna rozprawa?

Pozdrawiam serdecznie
Piotr Jankowski

2. Data: 2003-11-02 21:14:13
Od:"Bogdan" <b...@b...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powodowi kwotę .... z ustawowumi odsetkami liczonymi od dnia .... do
> dnia zapłaty, w terminie dwóch tygodni od doręczenia nakazu albo

a nie wniosą sprzeciwu???

3. Data: 2003-11-02 21:56:46
Od:"lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Przeszukałem internet razem z archiwum grup dyskusyjnych na google i
> nie znalazłem takiego wzoru, który by pasował do mojej sprawy.
> Pomóżcie:)

Miejscowosc, dnia ......

Sąd Rejonowy dla Wrocławia -

Śródmieścia Wydział IV Pracy i

Ubezpieczeń Społecznych

Wierzyciel: Ty

Dłużnik: pozwany

Sygn. akt.............

WNIOSEK

o nadanie klauzuli wykonalności

W imieniu własnym wnoszę:

1.. o nadanie klauzuli wykonalności prawomocnemu nakazowi zapłaty Sądu
Rejonowego dla Wrocławia - Śródmieścia Wydział IV Pracy i Ubezpieczeń
Społecznych z dnia 20 pazdziernika 2003 r. w sprawie do sygn. akt
2.. o doręczenie wierzycielowi odpisu nakazu zapłaty zaopatrzonego w
klauzulę wykonalności.,

podpis

> 1. Czy wniesienie wniosku o nadanie klauzuli wykonalności jest płatne?
> Zaznaczam, że to sprawa w sądzie pracy.

Nie.

> 2. Ile będę musiał czekać na nadanie klauzuli? Czy do tego będzie
> potrzebna rozprawa?

Rozprawa nie jest potrzebna a jak dlugo bedziesz czekal to tylko Sad wie.

Dan

4. Data: 2003-11-03 09:04:50
Od:"Piotr J." <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

do

> a nie wniosą sprzeciwu???

Jak wniosą to i tak wygram, czyli prędzej czy później musze ten
wniosek napisać.
Dla pracodawcy sprawa jest przegrana bo sam się przyznał na
świadectwie pracy że nie wypłacił mi wynagrodzenia w żądanej w pozwie
kwocie.
Pracownikiem byłem dobrym i pracodawca nie ma się do czego przyczepić.
Pozdrawiam:)

5. Data: 2003-11-03 09:07:26
Od:"Piotr J." <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

WIELKIE DZIĘKI DAN! PO RAZ KOLEJNY ZRESZTĄ!

6. Data: 2003-11-03 09:13:09
Od:"Piotr J." <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam jeszcze pytanko:
Czy nadanie wyrokowi klauzuli wykonalności jednocześnie powoduje
uprawomocnienie wyroku?

7. Data: 2003-11-03 09:32:15
Od:"lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Mam jeszcze pytanko:
> Czy nadanie wyrokowi klauzuli wykonalności jednocześnie powoduje
> uprawomocnienie wyroku?

Oj nie,nie. Jesli orzeczeniem jest nakaz zaplaty w post. upominawczym to sad
nada mu klauzule dopiero jesli pozwany nie wniesie skutecznie sprzeciwu i
nakaz sie uprawomocni. W tym przypadku najpierw prawomocnosc nakazu, potem
klauzula wykonalnosci. Inaczej jesli orzeczeniem bylby wyrok natychmiast
wykonalny ( w calosci lub w czesci). Wowczas sad nadalby klauzule
wykonalnosci w czesci objetej rygorem natychmiastowej wykonlnosci juz w
zasadzie od chwili ogloszenia wyroku (lub podpisania sentencji jesli
ogloszenia nie bylo), nie czekajac na jego prawomocnosc. Nie ma w ogole
mozliwosci nadania nakazowi zaplaty rygoru natychmiastowej wykonalnosci,
wiec trzeba poczekac do jego uprawomocnienia i nadac klauzule wykonalnosci
jako prawomocnemu orzeczeniu.

Dan.

8. Data: 2003-11-03 09:35:03
Od:"lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
Dodam jeszcze tylko ze jesli pozwany wniesie skutecznie sprzeciw to nakaz
zaplaty w postepowaniu upominawczym zostaje z mocy prawa uchylony a sad
wyznacza rozprawe, po ktorej wydaje wyrok.

Dan

9. Data: 2003-11-03 09:44:03
Od:"lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr J." <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> WIELKIE DZIĘKI DAN! PO RAZ KOLEJNY ZRESZTĄ!

:)

Dan.