  • 1. Data: 2004-07-20 12:52:06
    Temat: Wezwanie przez US - przetsepstow z KKS a zastepca
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Czy przedsiębiorca (jednoosobowa DG OF) którego US wzywa imiennie jako
    podejrzanego o popelnienie przestepstaw (z art. 56 KKS, ale to mniej
    istotne) może wyslac swoja księgową w zastępstwie?

    Przedsiębiorca w wyznaczonym przez US terminie będzie za granicą - bez
    powaznych konsekwencji finansowych nie da sie tego wyjazdu odłożyć, musi
    nadzorować dostawe i montaz urządzenia u klienta i musi to byc wykonane
    w konkretnym terminie.
    Prosi więc księgową żeby sie w jego imienu stawiła do US w wyznaczonym
    terminie.

    Czy to jest dopuszczalne?
    W końcu to jest sprawa karna a podejrzanym jest podatnik. Księgowa to
    nie adwokat. Na dodatek sprawa dotyczy okresu gdy księgi prowadził ktos
    zupelnie inny (i to parę lat temu) i obecna księgowa ma niewielkie
    pojęcie o tym co przedsiębiorca wówczas nabroił (a sam wie że nabroił).

    Pytanie zasadnicze - czy gdy zamiast podatnika stawi się księgowa, do
    tego prawie ne znająca sprawy, nie zostanie to potraktowane jak
    niestawienie sie podatnika na wezwanie i czy w ogóle księgowa czegoś się
    dowie?

    Czy nie lepiej poinformowac US że sie będzie zagranicą i poprosic o inny
    termin?

    Swoją dorgą podejrzewam ze podatnik po prostu chce uniknąć wizyty w US w
    ogóle i znaleźc kogos na kogo w razie czego będzie mozna zwalić winę "bo
    czemu im to pani powiedziała" albo "dlaczego Pani tego nie wyjasiła".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-07-20 14:50:22
    Od: Mieczysław Kliś <m...@o...pl>

    Tue, 20 Jul 2004 14:52:06 +0200, na pl.soc.prawo, Maddy napisał(a):

    > Czy przedsiębiorca (jednoosobowa DG OF) którego US wzywa imiennie jako
    > podejrzanego o popelnienie przestepstaw (z art. 56 KKS, ale to mniej
    > istotne) może wyslac swoja księgową w zastępstwie?

    Chyba nie ale pewności nie mam.

    > Czy nie lepiej poinformowac US że sie będzie zagranicą i poprosic o inny
    > termin?

    Na pewno lepiej. Ale czy się zgodzą ???
    Nie wydaje mi się żeby mógł wystawić upoważnienie księgowej. Jak już to
    zawsze może wysłać uprawnionego adwokata ( dać pełnomocnictwo i zapłacić ).