  • 1. Data: 2002-01-14 11:02:42
    Temat: Wezwanie do Sądu
    Od: "Maciek" <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    w lipcu ubr. bylem swiadkiem napadu z grozba pozbawienia zycia. Dzisiaj
    dostalem wezwanie w charakterze swiadka na rozprawe do sadu w Grodzisku
    Maz., nic w tym dziwnego. Wiem, ale ja mam do przejechania blisko 400km, czy
    moge starac sie o zwrot kosztow podrozy? Gdzie ew. moge o tym poczytac?
    Dziekuje.

    Pozdrawiam,
    Maciej Lenc

  • 2. Data: 2002-01-14 11:41:16
    Temat: Re: Wezwanie do Sądu
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    czy
    > moge starac sie o zwrot kosztow podrozy? Gdzie ew. moge o tym poczytac?

    Możesz - powinieneś zgłosić swe żądanie na rozprawie.

    Marcin

  • 3. Data: 2002-01-14 12:07:02
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości

    > czy
    >
    > Możesz - powinieneś zgłosić swe żądanie na rozprawie.
    >
    > Marcin

    Gdy już złożysz zeznania idź do sekretariatu wydziału karnego i poproś o zwrot
    kosztów podróży.Dostaniesz zwrot kosztów najtańszego środka komunikacji- kolej II
    klasa

  • 4. Data: 2002-01-14 12:25:17
    Od: "Maciek" <v...@p...onet.pl>

    > Gdy już złożysz zeznania idź do sekretariatu wydziału karnego i poproś o
    zwrot kosztów podróży.Dostaniesz zwrot >kosztów najtańszego środka
    komunikacji- kolej II klasa

    oto wlasnie chodzilo, dziekuje!

    Maciek

  • 5. Data: 2002-01-14 14:22:09
    Od: "Maciek" <v...@p...onet.pl>

    > Gdy już złożysz zeznania idź do sekretariatu wydziału >karnego i poproś o
    zwrot kosztów podróży.Dostaniesz > zwrot kosztów najtańszego środka
    komunikacji- kolej > II klasa

    tylko za kolej? a co z PKS'em? bo na wlasne zyczenie ja tam nie jade. koszta
    nie duze, ale dla bezrobotnego liczy sie kazdy grosz

    mysle, ze bilety jako dowod wystarcza?

    Maciek

  • 6. Data: 2002-01-14 18:37:34
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    Jeżeli z jakiejś przyczyny Sąd nie zdoła cię przesłuchać (bo na przykład
    "nie dowieźli " oskarżonego z aresztu) i rozprawę odroczy to złóż wniosek o
    przesłuchanie w trybie pomocy sądowej przez sąd właściwy dla twojego miejsca
    zamieszkania.

  • 7. Data: 2002-01-15 21:25:32
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Przepraszam, ale czy świadkowi nie przysługuje w tym przypadku takie samo
    prawo, jak biegłemu? To znaczy również zwrot bodajże 2/3 czy 80 % sredniej
    krajowej - zaznaczam, że przepis ten o ile pamiętam, nie określa, czy się
    rzeczywiście pracuje, czy nie (wymyślony jeszcze bodaj za Bieruta, ale nadal
    obowiązująca ustawa ze zmianami...) Dotyczy każdego wewzwania z KPC, nawet
    podejrzanego, o ile mnie pamięc nie myli...
    z...@b...pl

  • 8. Data: 2002-01-15 23:12:11
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl:

> [...]
    > krajowej - zaznaczam, że przepis ten o ile pamiętam, nie określa, czy się
    ???
    Przysługuje zwrot kosztów przejazdu najtańszym środkiem transportu
    komunikacji publicznej, w wypadku utraty zarobków przysługuje ich zwrot za
    dany dzień pobytu na potrzeby procesu - utrata zarobku i jego wysokość musi
    wynikać z zaświadczenia pracodawcy przedłożonego w dniu procesu.

    Wiktor

  • 9. Data: 2002-01-16 09:58:07
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > dany dzień pobytu na potrzeby procesu - utrata zarobku i jego wysokość musi
    > wynikać z zaświadczenia pracodawcy przedłożonego w dniu procesu.

    A w przypadku wezwania do urzędu skarbowego - czy też przysługuje zwrot utraty
    wynagrodzenia i jak w tym momencie określić utratę wynagrodzenia osoby
    prowadzącej własną działalność.
    Przepraszam, ale nie przypominam sobie, że gdzieś w ustawach stoi, że trzeba
    mieć zaświadczenie od pracodawcy - możesz poinformować gdzie? Ja to zawsze
    rozumiałem na zasadzie "ryczałtu".

  • 10. Data: 2002-01-17 20:31:16
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl>
    > mieć zaświadczenie od pracodawcy - możesz poinformować gdzie? Ja to zawsze
    > rozumiałem na zasadzie "ryczałtu".

    dekret Rady Ministrów z 1950.10.26 Dz.U.50.49.445 w sprawie należności
    świadków, biegłych i stron w postępowaniu sądowym:

    Art. 2. 1. Świadkowi na jego żądanie może być przyznane odszkodowanie za
    zarobek utracony z powodu stawiennictwa na wezwanie sądu.
    2. Wynagrodzenie za utracony zarobek przyznaje się świadkowi w wysokości
    udowodnionej przeciętnego jego dziennego zarobku, jednak nie wyżej niż 30 zł
    dziennie.

    oraz rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z 1990.07.04 Dz.U.90.48.284 o
    Wysokości należności świadków i stron w postępowaniu sądowym.

    § 1. (1) 1. Górną granicę należności za utracony dzienny zarobek, o którym
    mowa w art. 2 ust. 2 dekretu z dnia 26 października 1950 r. o należnościach
    świadków, biegłych i stron w postępowaniu sądowym, którą sąd może przyznać,
    ustala się w wysokości 4,6% kwoty bazowej dla osób, o których mowa w art. 5
    pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w
    państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 110,
    poz. 1255 i z 2000 r. Nr 19, poz. 239), której wysokość, ustaloną według
    odrębnych zasad, określa ustawa budżetowa, z zastrzeżeniem ust.2.
    2. W przypadku gdy ogłoszenie ustawy budżetowej nastąpi po dniu 1 stycznia
    roku, którego dotyczy ustawa budżetowa, podstawę obliczenia należności za
    okres od 1 stycznia do dnia ogłoszenia ustawy budżetowej stanowi kwota
    bazowa w wysokości obowiązującej w grudniu roku poprzedniego.