  • 11. Data: 2003-09-05 10:38:12
    Temat: Re: Wczorajszy program w TVN - UWAGA
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > Przecież ogólnie wiadomo, że nieletniemu wszyscy mogą "skoczyć", to i robią
    > gównierze, co im się podoba!

    No nie do konca! Oni sa uczniami zdaje sie 3 klasy, wiec maja 17, 18 lat jesli
    dobrze kalkuluje. W tym przedziale wiekowym moga im zostac postawione normalne
    zarzuty. Poza tym za moich czasow i w MOIM technikum ta klasa juz by nie
    istniala. Dewiza w mojej szkole bylo: ``nie musisz sie u nas uczyc''.

    Poza tym kuratorium tez istnieje i mozna by nieletnich ukarac. Na pewno z taka
    przeszloscia NIGDY nie dostanie sie do dobrej szkoly, a z ew. wyrokiem nie
    znajdzie takze praktycznie nigdzie pracy. Nie tylko dobrej, ale w dzisiejszych
    czasach w ogole.

    Nie mozna mowic bez przerwy: ``nic nie da sie zrobic'', bo to prowokuje do
    takich wlasnie lub gorszych zachowan w poczuciu bezkarnosci.

    Roland

  • 12. Data: 2003-09-05 11:54:57
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bj9p3b$4va$1@nemesis.news.tpi.pl>, Roland wrote:

    > Poza tym kuratorium tez istnieje i mozna by nieletnich ukarac. Na pewno z taka
    > przeszloscia NIGDY nie dostanie sie do dobrej szkoly,

    Myślisz, że zależy im na dobrej szkole, albo szkole w ogóle? A do
    18lat i tak jakaś szkoła ich przyjmie, bo musi, a i bo będzie chciała,
    bo bez uczniów, nawet takich, zamkną ją i na bruk pójdzie dyrektor i całe
    grono.

    >a z ew. wyrokiem nie znajdzie takze praktycznie nigdzie pracy.

    Ale czy aby dostali jakikolwiek wyrok, to pozwu nie musi złożyć sam
    poszkodowany? Jeśli tak, to ja bym mocno wątpiła, że to zrobi.

    Renata

  • 13. Data: 2003-09-05 12:50:22
    Od: "RomanG" <r...@N...gazeta.pl>

    Madziarka <m...@a...poczta.fm> napisał(a):

    > A mozesz mi powiedziec co mial niby zrobic ten nauczyciel?
    > No fakt, mogl wyjsc z klasy, ale czy pozniej nie zostalby oskarzony o
    > pozostawienie uczniow bez opieki w czasie jego zajec?

    'Opieka' nad 17-latkiem nie polega na ciągłym trzymaniu go na oku. Wyjście
    nauczyciela z klasy, gdy uczniowie dostaną jasne polecenia, co mają robić, a
    ich obowiązki wyraźnie precyzuje statut szkoły, nie podpada pod "niewłaściwe
    sprawowanie 'opieki'". To nie przedszkole.
    Inaczej rozumując, musielibyśmy przyjąć, że i mama, tato, babcia, ciocia,
    wujek, pod których 'opieką' dziecko w danej chwili przebywa, nie mogą wyjść
    do innego pomieszczenia, bo w razie wypadku będą ponosić odpowiedzialność za
    sam fakt spuszczenia nastolatka z oka.

    > A biorac pod uwage reakcje dyrktorki, chyba nie poszlabym do niej z zalem.

    Tu się zgadzam. Ewidentnie brak właściwego nadzoru pedagogicznego ze strony
    dyrekcji szkoły.

    --
    Prawa ucznia - tak, ale obowiązki przede wszystkim.
    Odwiedź moje forum:

  • 14. Data: 2003-09-05 16:08:02
    Od: "Coach" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Madziarka" <m...@a...poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:bj9ia2$au$1@topaz.icpnet.pl...
    > Tak myslisz? Masz na to dowody?

    Jednyie poszlaki, mianowicie szmatławość programu Łuwaga.
    Ich celem jest sensacja. Co prawda nie sądzę, by posunęli się do
    robienia takiej sztucznej burzy, ale ich montażystom nie ufam - potrafią
    świetnie manipulować widzem. Uwaga to teatr sensacji. Teatr.

    > Widze, ze masz w tym doswiadczenie, i wiesz dokladnie jak sie robi
    takie
    > rzeczy.

    Sztuczka jest prosta. Ot, wystarczy wyciąć niektóre fragmenty materiału,
    wypowiedzi, wstawić w ładną otoczkę, która nada jej inny kontekst...
    całego zdarzenie się nie sfabrykuje, ale można nieco podkręcić ludziom
    adrenalinę.

    zalem.

    O, właśnie - tu bym nie szarżował, robiąc z dyrektorki heterę i idiotkę.
    TVN nie liczy się z ludźmi, mogli ją oczernić, by nakręcić ludzi. Ot,
    montaż.

    Abstrachując od TVN -nauczyciel teraz uczniowi nie może nic zrobić.
    W klasach nauczania początkowego nie może go nawet oblać.
    Do tego obcina się prawnie środki wychowawcze, bo miniserstwo nie
    rozumie, że czasem bardziej edukacyjnie jest komuś przypieprzyć, niż
    głaskać po głowie. A teraz, w momencie, gdy uczeń zechce wejść
    nauczycielowi na głowę, to ten nie ma prawa nawet siłą go zaciągnąć do
    dyrektora. Nauczyciel na filmie był skończony. Jak się nie broni, jak
    prawo nakazuje, to widzieliście co się dzieje. Jak by się zaczął bronić,
    to dostaje za złamamie przepisów.

    c.
    Kija nie ma, a i marchewka żadna.

  • 15. Data: 2003-09-05 16:21:58
    Od: "Coach" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roland" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > znajdzie takze praktycznie nigdzie pracy. Nie tylko dobrej, ale w

    No i? Podejrzewasz ich o to, że się tym prejmują, że o tym myślą?
    To nie są grzeczne dzieciątka, oni powoli podpadają pod resocjalizację.
    Jak nie dostaną roboty, to sprzedadzą na giełdzie twoje radio
    samochodowe.

    > Nie mozna mowic bez przerwy: ``nic nie da sie zrobic'', bo to
    prowokuje do
    > takich wlasnie lub gorszych zachowan w poczuciu bezkarnosci.
    Problem w tym, że nie można nic zrobić. Ot, przykład z życia pewnego
    pedagoga:
    Uczeń staje na krawędzi otwartego okna i mówi, że jak nie dostanie
    dobrej oceny to skoczy.
    Nauczyciel głupi nie jest, i mówi "Skacz!". Sprawa rozwiązana,
    nauczyciel nie dał się i jeszcze ma życie w klasie.
    Ale za to, co zrobił mógłby polecieć. A jak by dzieciak skoczył, to i do
    kryminału.

    Fajnie jest sobie rozprawiać, co to należy, a co nie. Do czasu, aż się
    nie stanie przed klasą.

    P.S.
    Robi się z tego OT - może by tak coś prawnego? Z karty nauczyciela:

    Art. 83. 1. Dyrektor szkoły może zawiesić w pełnieniu obowiązków
    nauczyciela, a organ prowadzący szkołę - dyrektora szkoły, przeciwko
    któremu wszczęto postępowanie karne lub złożono wniosek o wszczęcie
    postępowania dyscyplinarnego, jeżeli ze względu na powagę i wiarygodność
    wysuniętych zarzutów celowe jest odsunięcie nauczyciela od wykonywania
    obowiązków w szkole. W sprawach niecierpiących zwłoki nauczyciel i
    dyrektor szkoły może być zawieszony przed złożeniem wniosku o wszczęcie
    postępowania dyscyplinarnego.
    2. Nauczyciel i dyrektor szkoły zostaje z mocy prawa zawieszony w
    pełnieniu obowiązków w razie jego tymczasowego aresztowania lub w razie
    pozbawienia go wolności w związku z postępowaniem karnym.

    3. Zawieszenie w pełnieniu obowiązków nie może trwać dłużej niż 6
    miesięcy, chyba że przeciwko nauczycielowi lub przeciwko dyrektorowi
    szkoły toczy się jeszcze postępowanie wyjaśniające, w związku z którym
    nastąpiło zawieszenie.
    Art. 84. 1. Wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela w okresie zawieszenia w
    pełnieniu obowiązków może ulec ograniczeniu, a tymczasowo aresztowanego
    ulega ograniczeniu najwyżej do połowy, w zależności od stanu rodzinnego
    nauczyciela, począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego
    następującego po miesiącu, w którym nastąpiło zawieszenie.
    2. W okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków nie przysługują dodatki
    oraz wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe.
    3. W okresie odbywania kary pozbawienia wolności nauczycielowi nie
    przysługuje wynagrodzenie.
    4. Przepisy ust. 1-3 oraz art. 83 ust. 2 stosuje się także do
    nauczycieli zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.
    5. Jeżeli postępowanie dyscyplinarne lub karne zakończy się umorzeniem z
    braku dowodów winy albo wydaniem orzeczenia lub wyroku uniewinniającego,
    nauczycielowi należy zwrócić zatrzymane kwoty wynagrodzenia.

    Jak więc widzicie, nauczyciela można zniszczyć samym zarzutem.

    c.

  • 16. Data: 2003-09-05 16:42:24
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > Ale czy aby dostali jakikolwiek wyrok, to pozwu nie musi złożyć sam
    > poszkodowany? Jeśli tak, to ja bym mocno wątpiła, że to zrobi.

    Znecanie sie i pobicie powinno byc scigane z urzedu

    Roland

  • 17. Data: 2003-09-05 18:20:49
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    > To niemozliwe, by stalosie tak od razu. Musial pozwolic sobie
    > na coraz wieksze ekscesy. No coz. Nie bronie "uczniow bandytow".
    > Stwierdzam jedynie, ze powinien byl zareagowac ZNACZNIE WCZESNIEJ.

    Przeciez mowil, ze bal sie, ze go wywala, dlatego nic konkretnego dyrekcji
    nie mowil. Z drugiej strony 'uczniow' bylo wiecej, wiec im tez nie mogl sie
    postawic, bo by dostal wpier... Wybral najlepsza droge, zmienil szkole.

    Kania
    GG: 299238

  • 18. Data: 2003-09-05 18:52:31
    Od: Jan Kozlowski <a...@...sygnaturce>

    On Pt 05 wrz 2003 08:57:04a "Alek" <a...@p...onet.pl> wrote in

    > Nie widzałem całości, ale i tak jestem w szoku.

    Ja jestem w szoku, ze tylu ludzi podnieca sie jakims kretynskim programem
    komercyjnej TV, ktorego wartosc jest mniej wiecej taka jak "Zycia na
    goraco" czy innych szmatlawcow. Pokazali jakies zadupiaste technikum dla
    patologicznej mlodiezy i teraz cala Polska sie podnieca, jaka to mlodziez
    zla, upadek obyczjow i wogole koniec swiata. Ile warta jest praca naszych
    dziennikarzy swietnie pokazano dzis w dzienniku na TVP, kiedy przy okazji
    puscili kawalek filmu z komentarzem typu "wandale kopia przypadkowego
    przechodnia". Kto widzial ten film w calosci pewnie zauwazyl, ze nie byl
    on wcale "przypadkowy" tylko jakis znajomek tych dresow. Ale coz, media i
    politycy maja o czym gadac, ktos zarobi a za tydzien i tak wszystko sie
    rozejdzie po kosciach.

    [=] http://resnick.da.ru <=> Fidonet: 2:480/112.4 [=]
    [=] e-mail: a...@d...pl <=> GG: 174363 [=]

  • 19. Data: 2003-09-06 07:00:57
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

> [...]
    > on wcale "przypadkowy" tylko jakis znajomek tych dresow. Ale coz, media i
    > politycy maja o czym gadac, ktos zarobi a za tydzien i tak wszystko sie

    To nie kretynski program, tylko zbiorowo popelnione przestepstwo. Zreszta sprawa
    wczoraj nabrala dalszego toku. Rowniez w prokuraturze.

    To, co piszesz, to jest przyzwolenie na takie zachowanie. To bardzo
    niebezpieczna postawa. Pomysl, co by bylo, gdybys Ty znalazl sie w podobnej
    sytuacji? I znikad pomocy. Nawet bedac osilkiem nie dalbys rady tylu dupkom
    nawalonym nie wiadomo czym i ubranym w dresy.

    Pozdrawiam

    Roland

  • 20. Data: 2003-09-06 09:29:54
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Fri, 5 Sep 2003 07:40:30 +0200, in article
    <bj97jj$6bh$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Roland" <r...@p...fm>

    Nie widze zwiazku.

    --
    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_