  • 1. Data: 2021-01-14 12:57:17
    Temat: Wartość honoru generała? 7_000 PLN za pomówienie czterech [w tym 5_000 nawiązki na hospicjum]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/209849
    3,1,byla-rzeczniczka-macierewicza-prawomocnie-skazan
    a.read
> [...]
    > Szymańska-Jakubowska bez żadnych podstaw zarzuciła czterem byłym
    > oficerom kontrwywiadu cywilnego i wojskowego, m.in. gen. Januszowi
    > Noskowi (szef SKW, 2008-13) i Krzysztofowi Bondarykowi (szefowi ABW,
    > 2007-13) ,,współpracę ze służbami wrogimi Polsce i NATO", a także
    > m.in. ,,tolerowanie środowisk mafijnych wyrosłych ze Służby
    > Bezpieczeństwa oraz inwigilację niepodległościowych partii
    > politycznych". Oświadczenie było reakcją na debatę, która odbyła się
    > pod koniec listopada 2016 r. w Collegium Civitas w Warszawie na temat
    > stanu polskich służb po roku rządów PiS. [...]

    Honor jednego generała jest wart 500 PLN?
    [Sprawa przeszła przez Sąd Najwyższy]

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-01-14 13:12:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jan 2021 12:57:17 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Honor jednego generała jest wart 500 PLN?
    > [Sprawa przeszła przez Sąd Najwyższy]

    Mnie bardziej przypadł do gustu inny aspekt sprawy:

    "Pokrzywdzeni złożyli na to orzeczenie kasację do Sądu Najwyższego, który w
    zeszłym roku uchylił wyrok uniewinniający i nakazał powtórzyć proces,
    wskazując m.in., że od winy nie może zwalniać wykonywanie poleceń
    przełożonego."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-01-14 13:19:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > zeszłym roku uchylił wyrok uniewinniający i nakazał powtórzyć proces,
    > wskazując m.in., że od winy nie może zwalniać wykonywanie poleceń

    Nie zwalnia od *małej* winy? Po za tym teraz brak skazania samego
    Macierewicza nie wygląda teraz dziwnie/znacząco?
    No chyba że sąd i oskarżeni uznali że wypełnianie poleceń
    przełożonego/Macierewicza to "mogła być linia obrony".

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-01-14 14:43:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/209849
    3,1,byla-rzeczniczka-macierewicza-prawomocnie-skazan
    a.read

    >Honor jednego generała jest wart 500 PLN?

    Bo tu nie o pieniadze chodzi, tylko o honor :-)

    >[Sprawa przeszła przez Sąd Najwyższy]

    Ktory sie nie zajmowal wysokoscia kary, ale kwestia samej winy.

    J.

  • 5. Data: 2021-01-14 14:46:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
    > Dnia Thu, 14 Jan 2021 12:57:17 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):
    [...]

    >Nie zwalnia od *małej* winy? Po za tym teraz brak skazania samego
    >Macierewicza nie wygląda teraz dziwnie/znacząco?

    W ogole nie byl oskarzony.
    Ale po zeznaniach tej pani otwiera sie sciezka do oskarzenia i
    Macierewicza ... o ile sie nie przedawnilo :-)

    I to moze jeszcze za przekroczenie uprawnien :-P

    J.

  • 6. Data: 2021-01-14 20:26:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2021 o 13:12, Olin pisze:

> [...]
    > zeszłym roku uchylił wyrok uniewinniający i nakazał powtórzyć proces,
    > wskazując m.in., że od winy nie może zwalniać wykonywanie poleceń

    Uuuu antykulsonizm;)

    --
    Shrek