  • 1. Data: 2022-05-24 20:01:53
    Temat: W naw. do wątków 'przejazd dla rowerzystów'
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    Nawiązując do wątków "Przejazd dla rowerzystów" uważam, że w PL
    znakowanie przejść dla pieszych i dawanie pierwszeństwa pieszym na
    przejściach i rowerzystom na przejazdach to zły pomysł. Było już o tym
    na pl.soc.prawo. Namnożyli znaków

    D-6 ,,przejście dla pieszych";
    D-6a ,,przejazd dla rowerzystów";
    D-6b ,,przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów";
    https://www.bing.com/images/search?q=znak+d-6

    wraz z
    P-10 ,,przejście dla pieszych";
    P-11 ,,przejazd dla rowerzystów";
    https://www.bing.com/images/search?q=znak+p-10

    Rowerzyści zamiast po jezdni jeżdżą po chodnikach, wjeżdżają nagle na
    P-10 kierujący samochodami niby uważają, ale nie muszą się spodziewać
    rowerzysty na P-10.
    Gdyby ograniczyć P-10 i P-11 tylko do miejsc gdzie ruch samochodowy jest
    na prawdę duży i trudno jest się pieszemu przebić przez jezdnie, byłoby
    to zdrowsze rozwiązanie.
    Nagle pomysł ustawodawcy był taki, aby odpowiedzialność zrzucić na
    kierujących samochodami, a nie na pieszych bezmyślnie i bezrefleksyjnie
    wchodzących na jezdnię.

    Tutaj:
    https://goo.gl/maps/m4eWgSgdDs1y1FqDA
    zrobili światła, po co ? czy ruch tu jest duży ?

    Może jeszcze zrobią światła
    https://goo.gl/maps/oM3WyTRBpKvBei1QA
    https://goo.gl/maps/xp2xbXpyqF31MfGL6

    W Al. KEN ruch jest duży
    https://goo.gl/maps/1ocNZC7H4MvmGq8Y6 - tutaj już są światła

    W Moskwie często są przejścia dla pieszych

  • 2. Data: 2022-05-24 20:25:16
    Temat: Re: W naw. do wątków 'przejazd dla rowerzystów'
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2022.05.24 o 20:01, Krzysztof kw1618 pisze:
> [...]
    >
    > D-6 ,,przejście dla pieszych";
    > D-6a ,,przejazd dla rowerzystów";
    > D-6b ,,przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów";

    Pomyśleli o mnie, gdyby nie przejścia ja bym nigdy nie przeszedł, bo
    nawet jeśli jeździ rzadko, to tak często, że nie zdążyłbym.

  • 3. Data: 2022-05-24 21:06:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja z kolei uważam, że pozwalanie kierowcom na przejeżdżanie przez przejścia dla
    pieszych i przejazdy rowerowe to zły pomysł.
    Kierowca powinien mieć obowiązek zatrzymania pojazdu przed przejściem, wyjścia z
    pojazdu, przepchnięcia pojazdu przez przejście,
    następnie mógłby wsiąść i jechać.
    I tak do następnych pasów lub przejazdu rowerowego.
    Stary Testament.

    -----