  • 1. Data: 2019-09-19 23:12:28
    Temat: W jednym z największych zamków Francji zrabowano biżuterię wartą 2 mln euro
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.stefczyk.info/2019/09/19/w-jednym-z-najw
    iekszych-zamkow-francji-zrabowano-bizuterie-warta-2-
    mln-euro/

    19:46, 2019.09.19

    Właścicieli słynnego zamku Vaux-le-Vicomte, największej arystokratycznej
    rezydencji we Francji, zaskoczyło ubiegłej nocy sześciu rabusiów, którzy
    związali ich i skradli biżuterię wartą 2 mln euro.

    Patrice de Vogue i jego małżonka Cristine mimo podeszłego wieku (oboje
    są po dziewięćdziesiątce) i przeżytego wstrząsu są w dobrej formie -
    poinformowała prokuratura w Melun, niedaleko Paryża.

    Zamaskowani złodzieje wtargnęli bez broni do prywatnych apartamentów
    właścicieli i zabrali kasę pancerną, w której przechowywano biżuterię, w
    tym bardzo cenne szmaragdy. Policja uważa, że rabusie musieli dobrze
    znać wnętrze zamku.

    Zespół pałacowy Vaux-le Vicomte, położony o 60 km od Paryża, zasłynął
    m.in. z tego, że wzbudził zazdrość Ludwika XIV, co sprawiło m.in., że
    król podjął decyzję zbudowania Wersalu.

    Mimo napadu rabunkowego zabytkowa siedziba arystokratyczna, którą
    odwiedza co roku ćwierć miliona osób, "pozostaje otwarta dla
    zwiedzających w dotychczasowych godzinach" - poinformowała lokalna
    rozgłośnia radiowa.

    Vaux-le-Vicomte jest największym zabytkowym zespołem pałacowym we
    Francji pozostającym własnością prywatną.

    Źródło: PAP Autor: PAP

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-09-20 01:10:13
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-19 o 23:12, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-09-20 09:21:51
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 23:12 u2 <u...@o...pl> pisze:

> [...]
    > rozgłośnia radiowa.
    >
    > Vaux-le-Vicomte jest największym zabytkowym zespołem pałacowym we
    > Francji pozostającym własnością prywatną.

    Jaki aspekt prawny widzisz w tej informacji, przebrzydły spamerze!

    --
    Trefniś

  • 4. Data: 2019-09-20 14:08:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2019 o 09:21, Trefniś pisze:

    > Jaki aspekt prawny widzisz w tej informacji, przebrzydły spamerze!

    Mnie zaintrygowało to. W czasie rewolucji pozabierali chyba wszystkie
    rezydencje. Ciekawe jak i kiedy to zwracali.

  • 5. Data: 2019-09-20 14:29:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.09.2019 o 09:21, Trefniś pisze:
    > Jaki aspekt prawny widzisz w tej informacji, przebrzydły spamerze!

    toż to wielka kradzież, prawdziwy smakołyk na grupie psprawo:)))))))))

    --
    I love love

  • 6. Data: 2019-09-20 14:38:54
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Mnie zaintrygowało to. W czasie rewolucji pozabierali chyba wszystkie
    > rezydencje. Ciekawe jak i kiedy to zwracali.

    jak zwykle rewolucja przyniosła wielką biedę i biedacy wykończyli
    rewolucjonistów, w których słusznie zauważyli źródło ich biedy, we
    Francji obejrzeli się w porę, w Rosji biedacy nie zdołali obalić
    żydo-komuny:)

    --
    I love love

  • 7. Data: 2019-09-20 15:03:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Mnie zaintrygowało to. W czasie rewolucji pozabierali chyba wszystkie
    >rezydencje. Ciekawe jak i kiedy to zwracali.

    Za Napoleona ?
    Bo slyszy sie sporo o prywatnych zamkach we Francji.

    J.