1. Data: 2005-05-04 14:47:42
Temat:W jaki sposób ustalamy stopien pokrewienstwa / powinowactwa
Od:"wtm" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli ktoś jest na bieżąco w prawie administracyjnym - może mi przypomni:
którzy to są krewni bądź powinowaci - stopnia 1. i 2.
Rzecz tyczy się postanowień kpa o wyłączeniu pracownika:
"Art. 24. § 1. Pracownik organu administracji publicznej podlega wyłączeniu od
udziału w postępowaniu w sprawie:
(...) 2) swego małżonka oraz krewnych i powinowatych do drugiego stopnia".

Pozdrav,
WTM

2. Data: 2005-05-04 20:07:32
Od:"jasi" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

stopień pokrewieństwa obliczasz tak jak związki chemiczne - rączki między
atomami do wspólnego przodka:
ojciec - syn = jedna rączka = pierwszy stopień
dwaj rodzeni bracia= brat-ojciec-brat = drugi stopień
ale ty i twój brat cioteczny to już ty-twój ojciec- twój dziadek-matka
twojego ciotecznego brata, a tym samym rodzona matka twojego ojca - twój
cioteczny brat = 4 stopień linia boczna itd...
pozdr
jasin
-----

http://www.gazeta.pl/usenet/

3. Data: 2005-05-05 10:30:30
Od:"wtm" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jasi <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> twojego ciotecznego brata, a tym samym rodzona matka twojego ojca - twój
> cioteczny brat = 4 stopień linia boczna itd...

Pięknie, a jak to będzie z powinowatymi, na przykład:
tj. mąż rodzonej siostry, żona rodzonego brata, rodzony brat męża/żony,
rodzona siostra męża/żony (szwagier/ka jednym słowem)
ojciec albo matka męża/żony (czyli teściowie)
albo: dziecko męża/żony (z poprzedniego związku)
Te osoby weszły do naszej rodziny nie poprzez więzy krwi - wspólnych
przodków, tylko przez zawarcie związku małżeńskiego... jak to liczyć?

Pozdrav,
WTM

4. Data: 2005-05-16 05:17:27
Od:"wtm" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i chciałem się jeszcze ponownie dopytać.
W szczególnosci chodzi mi o stopień powinowactwa szwagrów i teściów.