  • 1. Data: 2002-01-15 11:15:42
    Temat: Uszkodzenie ciala w wypadku samochodowym
    Od: "AN" <a...@i...p.lodz.pl>

    Prosilbym Panstwa o pomoc w nastepujacej sprawie:

    W wypadku samochodowym osoba doznala obrazen ciala
    bardzo powierzchownych, ale przez ponad 7 dni przetrzymywana
    byla w szpitalu na obserwacji. Badania NIE POTWIERDZILY
    obaw lekarzy i pacjentke wypuszczono do domu z dwutygodniowym
    zwolnieniem od pracy

    Czy na tej podstawie sprawcy wypadku grozi jedynie mandat
    (uszkodzenie ciala wymagajace leczenia do 7 dni),
    czy tez akt oskarzenia od prokuratora - art. 177 kk (?) leczenie
    powyzej siedmiu dni ?

    Bede b. wdzieczny za odpowiedzi .

    Adam N.

  • 2. Data: 2002-01-15 20:01:06
    Temat: Re: Uszkodzenie ciala w wypadku samochodowym
    Od: "Maniek" <d...@p...pl>

    Przeprowadzone będzie dochodzenie przez policję pod nadzorem prokuratury, po
    zakończeniu sprawa pójdzie do Sądu

  • 3. Data: 2002-01-15 21:21:49
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Bzdura w art.177KK nie mowi sie o leczeniu a o obrazeniach.Generalnie
    zlamania sa powyzej 7 a stluczenia ponizej.

  • 4. Data: 2002-01-15 23:08:49
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    > Bzdura w art.177KK nie mowi sie o leczeniu a o obrazeniach.Generalnie
    > zlamania sa powyzej 7 a stluczenia ponizej.

    W każdej takiej sprawie jest opinia biegłego ani czas leczenia ani wstępnie
    stwierdzone obrażenia nie stanowią podstawy kwalifikacji czynu.

    Wiktor

  • 5. Data: 2002-01-16 08:15:02
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    W każdej takiej sprawie jest opinia biegłego ani czas leczenia ani wstępnie
    stwierdzone obrażenia nie stanowią podstawy kwalifikacji czynu.

    Wiktor

    Jesli policjant obslugujacy wypadek(kolizje) po przyjezdzie do szpitala
    dowie sie od lekarza ze poszkodowany ma np.stluczenie reki lub otarcie
    naskorka to moze konczyc sprawe w postepowaniu mandatowym kwalifikujac to
    jako wykroczenie(art.86 K.W).Przynajmniej jest tak w praktyce.

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 6. Data: 2002-01-16 11:24:42
    Od: "Sowizdrzal" <a...@i...p.lodz.pl>

> [...]
    > byla w szpitalu na obserwacji. Badania NIE POTWIERDZILY
    > obaw lekarzy i pacjentke wypuszczono do domu z dwutygodniowym

    Glownie z odpowiedzi p.Wiktora zrozumialem, ze na pewno
    zostanie powolany biegly sadowy z dziedziny medycyny.
    Rozumiem tez, ze to policjant prowadzacy sprawe wystapi
    o sporzadzenie tej opinii.

    Czy akt oskarzenia moze zostac sporzadzony
    bez uprzedniego przesluchania sprawcy przez policje
    (chodzi mi o wniosek oskarzonego o powolanie bieglego,
    w razie gdyby policjant posieszyl sie z kwalifikacja czynu)?

    dziekuje (takze z gory)

    Adam N.

  • 7. Data: 2002-01-16 11:36:57
    Od: "Sowizdrzal" <a...@i...p.lodz.pl>

> [...]
    > naskorka to moze konczyc sprawe w postepowaniu mandatowym kwalifikujac to
    > jako wykroczenie(art.86 K.W).Przynajmniej jest tak w praktyce.

    Niestety, wiem, ze policjant dowiedzial sie wersji pierwotnej,
    tj. o (teraz juz wiadomo, ze rzekomym) peknieciu kosci.

    Stad tez moje wyslane kilka minut temu pytanie.

    Adam N.

  • 8. Data: 2002-01-16 13:35:11
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > (chodzi mi o wniosek oskarzonego o powolanie bieglego,
    > w razie gdyby policjant posieszyl sie z kwalifikacja czynu)?

    Nie ma obaw.Policjant NA PEWNO sie nie pospieszy.Jesli sa lekkie obrazenia
    (a biegly bedzie na pewno powolany ) sprawa zostanie skierowana jako
    wykroczenie do Sadu Grodzkiego.Sprawca jesli jest przesluchiwany to na samym
    koncu.

    Leszek

  • 9. Data: 2002-01-16 22:16:59
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek":

> [...]
    > naskorka to moze konczyc sprawe w postepowaniu mandatowym kwalifikujac to
    > jako wykroczenie(art.86 K.W).Przynajmniej jest tak w praktyce.

    Tak to prawda, lecz jeżeli są jakiekolwiek wątpliwości będzie sporządzana
    opinia. Nic strasznego, czy skomplikowanego :-)))

    Wiktor

  • 10. Data: 2002-01-16 22:18:23
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Sowizdrzal" <>
    > Czy akt oskarzenia moze zostac sporzadzony
    > bez uprzedniego przesluchania sprawcy przez policje

    Jeżeli będzie to przestępstwo - podejrzany musi być przesłuchany, jeśli
    wykroczenie - nie musi ale w większości przypadków jest słuchany.

    Wiktor