  • 1. Data: 2004-02-06 15:03:14
    Temat: Urzad pracy a ubezpieczenie zdrowotne.
    Od: "Kornio" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    aktualnie jestem zarejestrowanym bezrobotnym, jako ze moja zona pracuje, w
    urzedzie pracy powiedziano mi, ze to u zony w zakladzie powinienem dostac
    pieczatke do legitymacji ubezpieczeniowej. Natomiast mi sie wydaje, ze skoro
    dostaje zasilek z urzedu pracy, a z tego zasilku jest potracana skladka na
    ubezpieczenie zdrowotne to wlasnie w urzedzie pracy powinienem dostac taka
    pieczatke do L.U.
    Prosze o pomoc w wyjasnieniu tej kwestii,

    Pozdrawiam...

    --
    KORNIO

  • 2. Data: 2004-02-06 15:32:49
    Temat: Re: Urzad pracy a ubezpieczenie zdrowotne.
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > ubezpieczenie zdrowotne to wlasnie w urzedzie pracy powinienem dostac taka

    ustawa o NFZ
    jesli za 2004r. bedziesz mial odliczenia, to z tej propozycji korzystaj
    nie bedzie skl-zdr, bedzie wiekszy podatek do us
    us dostanie wiecej podatku, ale ty masz duzo odliczen
    w sumie, ten podatek dostaniesz do kieszeni ;)

    to jest akurat + tej sytuacji

    Jean

  • 3. Data: 2004-02-06 15:44:44
    Od: "Kornio" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > us dostanie wiecej podatku, ale ty masz duzo odliczen
    > w sumie, ten podatek dostaniesz do kieszeni ;)

    A jak nie planuje zadnych odliczen?

  • 4. Data: 2004-02-06 16:30:41
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > A jak nie planuje zadnych odliczen?

    to bez znaczenia, i tak malzonka placi skl-zdr w tej samej wysokosci

  • 5. Data: 2004-02-06 19:07:11
    Od: k...@p...onet.pl

    > to bez znaczenia, i tak malzonka placi skl-zdr w tej samej wysokosci

    Czyli jednak urzad ma racje, powinien mi podbic zaklad pracy zony?

  • 6. Data: 2004-02-06 19:20:25
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Czyli jednak urzad ma racje, powinien mi podbic zaklad pracy zony?

    korzystasz z ubez. zony, wiec ona powinna cie zglosic z zakladzie do ub.zdr
    (bez dod. kosztow)
    i wyrobic leg. rodzinna

    Jean

  • 7. Data: 2004-02-07 01:20:24
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    Twoje wątpliwości rozwiewa art. 9.2 ustawy o Narodowym Funduszu Zdrowia.
    Zgodnie z nim ubezpieczenie z tytułu bycia członkiem rodziny osoby
    ubezpieczonej (jeśli Twoja żona pracuje) ma pierwszeństwo przed
    ubezpieczeniem z tytułu zarejestrowania w urzędzie pracy.

    Oznacza to jednak, że:
    1)żona musi Cię oficjalnie głosić do ubezpieczenia zdrowotnego
    (banalnie prosta sprawa, każda księgowa powinna wiedzieć jak się to
    robi- wystarczy wypełnić druk ZUS P ZCZA, na takim samym druku zgłasza
    się do ubezpieczenia np. wszystkie dzieci pracowników. Potem ta sama
    księgowa podbija już wszystkie legitymacje i co tam chcesz razem z
    dokumentami Twojej żony;

    2)urząd pracy nie ma prawa do odciągania Ci składek na ubezpieczenie
    zdrowotne ponieważ jesteś już ubezpieczony z innego tytułu.

    Zgłoszenie do ubezpieczenia przez żonę nie ma żadnego wpływu na
    wysokość jej składki. Równie dobrze mogłaby zgłosić do
    ubezpieczenia także 10 waszych dzieci, a jej składka byłaby taka sama.

    Za zgłoszenie następnej
    osoby do ubezpieczenia także się nic nie płaci.

    Natomiast jeżeli Twoja żona (odpukać) też straciłaby pracę, to
    wtedy nie miałbyś już innej (ważniejszej) podstawy ubezpieczenia i
    dopiero wtedy musiałby Cię ubezpieczyć urząd. Z ustawy wynika nawet,
    że jak już byłbyś ubezpieczony przez urząd, to Twoja żona nie
    musiałaby się w urzędzie osobno ubezpieczać, bo miałaby prawo
    dopisać się do Twojego ubezpieczenia (czyli urząd miałby prawo pobrać
    składkę z zasiłku tylko jednego z Was).

    Pozdrawiam,
    MArta

  • 8. Data: 2004-02-07 01:26:13
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Fri, 06 Feb 2004 20:07:11 +0100, kornioWYTNIJT wrote:

    > Czyli jednak urzad ma racje, powinien mi podbic zaklad pracy zony?
    Urząd ma rację w tej części, że do ubezpieczenia powinna Cię zgłosić żona
    (niczego nie płacąc) i faktycznie jej księgowość powinna Ci to
    potwierdzić.
    Nie ma natomiast racji, jeżeli potrąca Ci składki na
    ubezpieczenie zdrowotne. Skoro Cię nie ubezpiecza, to nie ma prawa
    pobierać od Ciebie składek na to, czego nie robi.
    Pozdrawiam,
    MArta