  • 1. Data: 2006-02-06 14:10:04
    Temat: Umowa notarialna i jej nastepstwa
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam takie pytanie. Developer w umowie notarialnej sprzedazy mieszkania
    zobowiazal sie do uzyskania pozwolenia na uzytkowanie do pewnego dnia.
    Termin jednak minal a pozwolenie "jest w toku". W zwiazku z tym, pytanie:
    - jak zmusic developera do usilniejszego zajecia sie sprawa,
    - czy moge oczekiwac z tego powodu jakiegokolwiek odszkodowania, a jesli tak
    to jak je oszacowac. Zaznaczam, iz w tresci umowy nie bylo specjalnej
    klauzuli w stylu "a jak nie to...",
    - czy moze to byc powodem rozwiazania umowy (czego bym oczywiscie nie
    chcial) - jak sie moze miec niedopelnienie jednego ze zobowiazan z umowy do
    waznosci calej umowy,

    Pozdrowienia

    Andrzej

  • 2. Data: 2006-02-06 16:18:05
    Temat: Re: Umowa notarialna i jej nastepstwa
    Od: "mic" <m...@p...pl>

    Witam,

    Umowa notarjalna - poza silniejszą moca dowodowa - nie rozni sie niczym od
    umowy zwyklej sporzadzonej na pismie.
    W tej sytuacji radzilbym ci wezwac developera do spelnienia swiadczenia
    wyznaczajac mu nowy termin spelnienia swiadczenia - zobowiazania. Pamietaj
    jednak o tym, ze powinien to byc termin realny. Przy wyznaczeniu tego
    terminu mozesz dopiero zastrzec, iz w razie jego uplyniecia, odstapisz od
    umowy lub zarzadasz odszkodowania. Odszkodowanie jednak musi miec wykazana
    podstawe (np. ze z powodu niezalatwienia w terminie formalnosci developara
    placisz dodatkowe ubezpieczenie kredytowe).

    Pozdrawiam,

    Mic

  • 3. Data: 2006-02-06 16:54:18
    Od: <d...@w...pl>

    Przeniesienie prawa własności nieruchomości można dokonac w tylko w formie
    aktu notarialnego.
    Pozatym zapis poprzednika jest zgodny z prawdą chyba, że w akcie zastrzeżona
    jest kara umowna za opóźnienie w wykonaniu inwestycji (mieszkania) (czasmi
    stosuje się takie zapisy)