  • 1. Data: 2010-10-06 14:53:06
    Temat: Umowa i zrozumienie punktów
    Od: loli <t...@g...com>

    Witam.
    Mam umowę na montaż okien podpisaną 6 września, a w niej między innymi
    punkty:
    (...)
    2. Wykonanie zamówienia nastąpi jednorazowo w terminie do 14 dni.
    Zlecenie dotyczy ........
    (...)
    5. W przypadku naruszenia przez Zleceniobiorcę terminu określonego w 2
    Zleceniodawcy po upływie 10 dni przysługiwać będzie kara umowna w
    wysokości 0.13% za każdy dzień zwłoki.

    Okna zostały zamontowane dzisiaj, jednak sprzedawca upiera się, że w
    umowie chodzi o dni robocze. Czy w tego typu umowach rzeczywiście się
    podaje dni robocze, czy sprzedawca próbuje mnie naciągnąć?

    Pozdrawiam, Tomasz Kowalczyk

  • 2. Data: 2010-10-06 18:40:06
    Temat: Re: Umowa i zrozumienie punktów
    Od: p...@p...fm

> [...]
    > umowie chodzi o dni robocze. Czy w tego typu umowach rzeczywiście się
    > podaje dni robocze, czy sprzedawca próbuje mnie naciągnąć?

    naciągnąć na co? próbuje się wykręcić. terminy oblicza się - w tym przypadku -
    zgodnie z kodeksem cywilnym; nie ma rozróżnienia na robocze i wolne od pracy.
    tylko od czego ma być liczona ta kara umowna...? 0,13% czego?

    pozdr.

  • 3. Data: 2010-10-07 10:12:44
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 06-10-2010 16:53, loli pisze:
> [...]
    > umowie chodzi o dni robocze. Czy w tego typu umowach rzeczywiście się
    > podaje dni robocze, czy sprzedawca próbuje mnie naciągnąć?

    Jak nie ma wyraźnego wskazania w umowie, że dni robocze, to liczy się
    wszystkie dni. Chyba, że sprzedający "wyfrunie" ze zwyczajem jakimś, ale
    to już na drogę sądową się nadaje i mocne uzasadnienie...

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-10-08 11:03:33
    Od: loli <t...@g...com>

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

    odnośnie: "0.13% od czego?", nie ma jasno napisane że od
    wynagrodzenia, ale na to mi wygląda.

    Pozdrawiam, Tomek