  • 1. Data: 2020-09-03 20:14:28
    Temat: Umowa Ramowa a faktury
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Czy umowa sama umowa ramowa, bez wskazanych konkretnych przedmiotów do
    zakupu, bez specyfikacji i nawet bez ilości (tylko limit cenowy) jest
    wystarczająca do wystawienia faktury przez dostawcę i opłacenia jej
    przez zamawiającego?

  • 2. Data: 2020-09-03 20:52:51
    Temat: Re: Umowa Ramowa a faktury
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-03 o 20:14, PlaMa pisze:
> [...]
    > zakupu, bez specyfikacji i nawet bez ilości (tylko limit cenowy) jest
    > wystarczająca do wystawienia faktury przez dostawcę i opłacenia jej

    Jeśli dochodzi do sprzedaży, to twój opis jest błędny - oprócz umowy
    ramowej zawierane się też umowy sprzedaży, i to one są podstawą do
    wystawienia faktur.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2020-09-03 21:22:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.09.2020 o 20:14, PlaMa pisze:
> [...]
    > zakupu, bez specyfikacji i nawet bez ilości (tylko limit cenowy) jest
    > wystarczająca do wystawienia faktury przez dostawcę i opłacenia jej

    Umowa ramowa określa ogólne ramy. Nie wiem, co rozumiesz przez "limit
    cenowy". W każdym razie, jeśli wydano do tego jakieś przedmioty i doszło
    do sprzedaży, to przedmiotem umowy jest sprzedaż. Ta umowa niekoniecznie
    musi być na piśmie.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-09-04 00:16:42
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

> [...]
    > cenowy". W każdym razie, jeśli wydano do tego jakieś przedmioty i doszło
    > do sprzedaży, to przedmiotem umowy jest sprzedaż. Ta umowa niekoniecznie

    Chodzi mi konkretnie o Szumowskiego i respiratory.

    WatchDog opublikował skany umów, w których nie ma podanych ilości
    sprzętu, konkretnych wymagań jakościowych lub specjalistycznych (ma
    spełniać wymogi, posiadać certyfikaty do tych wymogów, spełniać CE i
    kosztować za całość nie więcej niż 250 000 000 zł).

    Sama umowa ma zapis +- "umowa ramowa ma ustalić warunki współpracy przy
    zakupach dokonywanych przez zamawiającego i dostaw przez wykonawcę
    towarów. Cena, sposób dostawy, specyfikacja, rodzaj i ilość będą
    określane w nieodwołalnej ofercie składanej przez wykonawcę".

    Na szybko dokształciłem się z umów ramowych i wyszło mi, że nie mogą być
    one podstawą do wymiany towar<>przedmiot, ale albo nie ma nic więcej niż
    umowa ramowa oraz faktury i to wszystko śmierdzi albo ministerstwo
    okłamało WD ukrywając kolejne umowy lub oferty.

    Zakładam, że czysta faktura ofertą nie jest.

    https://drive.google.com/file/d/1cEwQEgrJFpTHyjVG07q
    E5YxFLoSpoOY-/view

  • 5. Data: 2020-09-04 11:14:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-04 o 00:16, PlaMa pisze:

> [...]
    > okłamało WD ukrywając kolejne umowy lub oferty.
    >
    > Zakładam, że czysta faktura ofertą nie jest.

    Umowa sprzedaży mogła być zawarta w formie ustnej. Trzeba szukać dowodów
    dostawy tych rzeczy.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2020-09-04 12:57:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >>> cenowy". W każdym razie, jeśli wydano do tego jakieś przedmioty i

    Nie rozumiem o jaka wymiane chodzi ... towar na przedmiot ?

    IMO - cos tam wiecej powinno byc zapisane.

    >Umowa sprzedaży mogła być zawarta w formie ustnej. Trzeba szukać
    >dowodów dostawy tych rzeczy.

    Zaraz zaraz - o ile sie orientuje, to zaplacono zaliczke, czy jak kto
    woli przedplate.
    Powinno byc okreslone za co ta zaliczka - bo jak inaczej pozniej
    dochodzic swego.

    Na otrzymana zaliczke dostawca powinien wystawic fakture VAT.
    I co chyba nawet z 23% VAT, mimo, ze zamierza kupowac za granica z
    zerowym VAT.

    Jak potem dostarczy respiratory, to wystawia normalna fakture,
    powołuje sie na zaliczkową i odpowiednio zmniejsza kwote do zaplaty
    oraz podatek.

    J.

  • 7. Data: 2020-09-04 14:43:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.09.2020 o 00:16, PlaMa pisze:
    > Zakładam, że czysta faktura ofertą nie jest.

    Przecież masz w umowie, ze mieli to emailem doprecyzować.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-09-04 14:46:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.09.2020 o 12:57, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Jak potem dostarczy respiratory, to wystawia normalna fakture, powołuje
    > sie na zaliczkową i odpowiednio zmniejsza kwote do zaplaty oraz podatek.

    Trzeba by było znać treść emaili. Bez tego ta umowa nie ma sensu.

    --
    Robert Tomasik