  • 1. Data: 2005-02-03 13:14:03
    Temat: Umieszczanie Listy IPN "Wildsteina" w internecie
    Od: "Artur Makówka" <j...@t...pl>

    Witam, pytanie brzmi, czy legalne jest powielanie tej listy w internecie.
    Nie chodzi mi o pierwszą osobę która to wrzuciła, ale o ludzi, którzy z
    którejś z koleji strony to skopiowali i wrzucili gdzieś na jakiś serwer. Czy
    to jest legalne?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-03 13:44:07
    Od: "M.K." <u...@p...pl>

    Użytkownik "Artur Makówka" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie chodzi mi o pierwszą osobę która to wrzuciła, ale o ludzi, którzy z
    > którejś z koleji strony to skopiowali i wrzucili gdzieś na jakiś serwer.

    A ten _pierwszy_ posiadał prawa autorskie do tej listy? :>

    Lista ta podpada pod prawo do informacji jawnej. IPN oficjalnie uznał, że
    lista jest jawna, przeznaczona do publikacji. Zaś przedstawiciel GIODO
    uznał, że nie jest to przetwarzanie danych osobowych - dane nie pozwalają na
    jednoznaczną identyfikację osób, jednoznacznie może osobę zidentyfikować
    wyłącznie IPN.

    A więc wszystkie znaki na niebie, ziemi i we właściwych urzędach wskazują,
    że jest to legalne.

    pzdr
    MK