    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: u2 <u...@o...pl>
    Subject: Ujawniono nagrania z udziałem Arabskiego
    Date: Fri, 10 May 2019 19:32:10 +0200

    https://wpolityce.pl/smolensk/445558-szokujace-nagra
    nia-z-udzialem-tomasza-arabskiego

    Ujawniono nagrania z udziałem Arabskiego! Były szef KPRM nie zapoznał
    się z instrukcją HEAD przed organizacją lotu do Smoleńska!

    opublikowano: 7 maja ? aktualizacja: 7 maja

    Na wtorkowej rozprawie w procesie Tomasza Arabskiego przed SO w
    Warszawie ujawniono dwa nagrania z posiedzenia komisji ds. badania
    wypadków lotniczych. Wynika z nich m.in., że przed organizacją lotu do
    Smoleńska Arabski nie zapoznał się z instrukcją HEAD.

    CZYTAJ RÓWNIEŻ: Nowe fakty ws. procesu Tomasza Arabskiego. Sąd
    przeprowadzi uzupełniające przesłuchanie biegłego

    Ważne zeznania w procesie Arabskiego! Biegły: Przygotowania lotu do
    Smoleńska nie przebiegały w zgodzie z procedurami

    Instrukcja HEAD to dokument, który określa zasady organizacji i
    zabezpieczenia lotów z najważniejszymi osobami w państwie, realizowanych
    przy użyciu statków powietrznych lotnictwa sił zbrojnych RP.

    Materiał przekazany przez podkomisję smoleńską został odtworzony na
    wniosek jednego z pełnomocników oskarżycieli mec. Stefana Hamburę. Jak
    podkreślono w piśmie podpisanym przez szefa podkomisji Antoniego
    Macierewicza, materiały zostały zgromadzone przez Komisję Badania
    Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego pod przewodnictwem Jerzego
    Millera.

    Obrońcy wnioskowali o oddalenie wniosku dowodowego. Przewodniczący
    składu sędziowskiego sędzia Hubert Gąsior uznał jednak, że fakt
    ujawnienia nagrań nie narusza prawa do obrony żadnego z oskarżonych.

    Zaprezentowane nagrania pochodzą z 24 listopada 2010 r. Są to dwie
    rozmowy z przedstawicielami komisji ds. badania wypadków lotniczych
    Jerzego Millera. W jednej z nich uczestniczy ówczesny szef KPRM Tomasz
    Arabski, w drugiej - urzędniczka kancelarii premiera - Monika B.

    Ja to wszystko zacząłem odtwarzać, podobnie jak panowie, po 10
    kwietnia (...) Mało tego, przeczytałem nawet instrukcję HEAD, której nie
    czytałem, jak ją podpisywałem. To się nagrywa, nie?

    -- słyszymy na nagraniu z Arabskim.

    Oskarżeni w sprawie toczącej się przed warszawskim sądem okręgowym to
    poza byłym szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z lat 2007-2013
    dwoje urzędników kancelarii premiera - Monika B. i Miłosław K. oraz
    dwoje pracowników ambasady RP w Moskwie - Justyna G. i Grzegorz C. Grozi
    im do 3 lat więzienia. Proces rozpoczął się w marcu 2016 r.

    Podstawą złożonego w 2014 r. prywatnego aktu oskarżenia jest art. 231
    Kodeksu karnego, który przewiduje do 3 lat więzienia za niedopełnienie
    obowiązków funkcjonariusza publicznego. Akt oskarżenia wniesiono po tym,
    gdy Prokuratura Okręgowa Warszawa-Praga umorzyła prawomocnie śledztwo
    ws. organizacji lotów premiera i prezydenta do Smoleńska z 7 i 10
    kwietnia 2010 r. Oskarżycielami prywatnymi są bliscy kilkunastu ofiar
    katastrofy - m.in. Anny Walentynowicz, Janusza Kochanowskiego, Andrzeja
    Przewoźnika, Władysława Stasiaka, Sławomira Skrzypka i Zbigniewa
    Wassermanna.

    wkt/PAP

    --
    George Orwell :