  • 1. Data: 2016-04-10 16:00:23
    Temat: Ubezpieczenie OC - kto musi zapłacić
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Kupiłem samochód 31.12.2014 roku.
    OC ważne do 07.2015.

    Po wygaśnieniu wykupiłem kolejne, zresztą w tej samej firmie ale już na
    własne nazwisko.

    10.2015 przyszło pismo z ktorego wynika, że mam dopłacić za okres
    31.12.2014 do 07.2015.

    Dopytałem, dlaczego i otrzymałem odpowiedź, że to dlatego, że poprzedni
    właściciel nie zapłacił za cały rok a tylko za okres w którym był
    właścicielem.

    Z jednej strony ma to sens, z drugiej jednak auto kupuje się razem z Oc i z
    tego możnaby wyciągnąć wniosek, ze za poprzednie ubezpieczenie odpowiada
    poprzedni właściciel.

    Która wersja jest prawdziwa? Zapłacić, czy poprosić ubezpieczyciela zeby
    wypchał się ze swoimi roszczeniami i niech szuka tego, na kogo była
    poprzednia umowa?

  • 2. Data: 2016-04-10 16:08:23
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC - kto musi zapłacić
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-10 o 16:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Która wersja jest prawdziwa? Zapłacić, czy poprosić ubezpieczyciela zeby
    > wypchał się ze swoimi roszczeniami i niech szuka tego, na kogo była

    Odpowiadasz za niezapłacony okres od kupna samochodu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-04-10 16:08:55
    Od: <6...@2...160855.invalid> (Tom N)

    Budzik w
> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > tego możnaby wyciągnąć wniosek, ze za poprzednie ubezpieczenie odpowiada

    Obie.

    > Zapłacić, czy poprosić ubezpieczyciela zeby
    > wypchał się ze swoimi roszczeniami i niech szuka tego, na kogo była
    > poprzednia umowa?

    Ta umowa od chwili kupna przeszła zgadnij na kogo...

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2016-04-10 17:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tom N <6...@2...160855.invalid> ...

    > Ta umowa od chwili kupna przeszła zgadnij na kogo...

    :)
    To jak to jest, ze jak umowa byłaby zapłacona za cały rok, to wtedy mogłbym
    korzystać z dobrodziejstwa kasy wpłaconej przez poprzedniego własciciela?

    Jest tu pewna niekonsekwencja, prawda?

  • 5. Data: 2016-04-10 17:13:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-10 o 17:00, Budzik pisze:
> [...]
    > korzystać z dobrodziejstwa kasy wpłaconej przez poprzedniego własciciela?

    Tak.

    > Jest tu pewna niekonsekwencja, prawda?

    Nie rozumiem? Kupiłeś auto z nieopłaconym OC i masz nieopłacone OC.
    Przecież kota w worku nie kupowałeś - wiedziałeś, że trzeba będzie
    zapłacić składkę, i powinno to mieć odbicie w cenie samochodu (powinien
    być tańszy, niż taki sam samochód już z opłaconym OC).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-04-10 17:56:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 kwietnia 2016 16:00:25 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > Która wersja jest prawdziwa? Zapłacić, czy poprosić ubezpieczyciela zeby
    > wypchał się ze swoimi roszczeniami i niech szuka tego, na kogo była
    Pewnie umowa była na rok czyli do 07,2015 tyle ze poprzedni właścicieli
    ostatniej\ostatnich rat nie opłacił.

  • 7. Data: 2016-04-10 21:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > zapłacić składkę, i powinno to mieć odbicie w cenie samochodu
    > (powinien być tańszy, niż taki sam samochód już z opłaconym OC).

    Ale skąd miałbym to wiedziec?
    Dostałem kwitek poswiadczajacy OC w ktorym było napisane ze OC jest wazne
    do 07.2015.
    Okazało sie, ze owszem, tak jest, ale zapłacone jest tylko do 31.12.2014.
    Mało tego, firma obezpieczeniowa przypomniała sobie o tym po 3 miesiacach
    od zakonczenia umowy ale to w sumie juz detal.

    Ale to tylko rozwazania - rozumiem, ze trzeba zapłacic i koniec.

  • 8. Data: 2016-04-10 21:49:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-04-16 o 21:00, Budzik pisze:

> [...]
    > od zakonczenia umowy ale to w sumie juz detal.
    > Ale to tylko rozwazania - rozumiem, ze trzeba zapłacic i koniec.

    Na dowodzie ubezpieczenia - który pewnie dostałeś - jest ta informacja.

  • 9. Data: 2016-04-10 22:00:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Pewnie umowa była na rok czyli do 07,2015 tyle ze poprzedni
    > właścicieli ostatniej\ostatnich rat nie opłacił.

    To jest dla mnie jasne.
    Zastanawiałem sie tylko, czy to nie on powinien zapłacic, skoro, jakby
    zapłacił za cały rok, to wtedy po sprzedazy samochodu nie przysługuje mu
    przeciez zwrot nadpłaconego OC.

    Sadziłem, ze te dwie sytuacje sa tozsame czyli ze za zawarta umowe
    odpowiada co do zapłaty do konca ten kto te umowe zawierał, nawet jak
    sprzeda samochod.

  • 10. Data: 2016-04-10 23:13:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-10 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Ale skąd miałbym to wiedziec?

    Z pokwitowań wpłat.

    > Dostałem kwitek poswiadczajacy OC w ktorym było napisane ze OC jest wazne
    > do 07.2015.

    Na polisie jest napisana forma płatności i terminy zapłaty.

    --
    Liwiusz