  • 1. Data: 2021-06-13 12:35:39
    Temat: USA: SZPITAL może wymagać szczepienia na Covid-19 od pracowników [pierwsza instancja federalna]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.nbcnews.com/news/us-news/judge-dismisses
    -lawsuit-houston-hospital-employees-over-covid-19-va
    ccinations-n1270597
    > June 13, 2021, 5:05 AM UTC
    >
    > A *federal* court in Texas on Saturday dismissed a lawsuit by 117
    > hospital employees who challenged their employer's vaccination
    > requirement. [...]

    Ja w przypadku *szpitala* jakoś nie mam większych wątpliwości.
    Tyle że liczy się gdzie dokładnie zostanie wyznaczona granica.
    Którzy pracodawcy mają prawo do takiego wymogu, a którzy nie,
    Dla mnie twierdzenie że "praktycznie wszyscy" (poza pracą zdalną z domu)
    w przypadku tak nowych szczepionek byłoby "o wiele za daleko idące".
    Ten kij ma prawnie dwa końce: jeśli pracodawca *wymaga* zaszczepienia
    "z własnej inicjatywy" to wystawia się na pozwy o efekty uboczne szczepień.
    Ryzyko może być mniejsze niż kowida ale przy milionach zaszczepionych
    efekty uboczne *muszą* wyjść (statystycznie).

    A co do orzeczenia z USA, Wyrok się "niekoniecznie" utrzyma jak
    sędziowie apelacyjni będą mieli miesiące/lata wiedzy co nastąpiło po tej
    decyzji pierwszej instancji. Grubo po fakcie nawet głupi (sędzie) łatwo
    może być mądry.

    Jak dla mnie krytyczny dla *dokładniejszych* prognoz będzie sezon
    grypowy 2021/2022. Jak będzie odporność (zaszczepionych) na nowe
    warianty kowida i czy odporność zaszczepionych na stare warianty
    nie będzie zanikać.

    --
    A. Filip