  • 1. Data: 2005-05-06 16:51:10
    Temat: Tytuł powołania
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Co konkretnie oznacza "dowiedzieć się o tytule powołania do spadku"?

    Załóżmy taki przypadek: umiera mój ojciec, z którym dawno nie mieszkam, nie
    mam wiedzy o jego majątku ani testamencie, można jedynie udowodnić że
    dowiedziałem się niezwłocznie o jego śmierci. Po 7 miesiącach dochodzi do
    mnie pismo od wierzyciela, że będzie ode mnie dochodził spadku ponieważ
    jestem spadkobiercą ustawowym i odziedziczyłem (o czym się dopiero w tym
    momencie dowiaduję) pół hektara na drugim końcu Polski i masę długów.
    Minęło już 7 miesięcy więc nie mogę odrzucić spadku ani przyjąć z
    dobrodziejstwem. Wobec tego odpowiadam całym swoim majątkiem za długi.

    Czy dobrze rozumuję?

  • 2. Data: 2005-05-08 08:15:33
    Temat: Re: Tytuł powołania
    Od: Johnson <j...@n...pl>