  • 1. Data: 2002-01-07 19:54:27
    Temat: Tramwaj i Auto?
    Od: "Elektroda" <e...@h...pl>

    Jak to jest według obecnych przepisów drogowych?
    Na skrzyżowaniu stoją tramwaj i auto. Zapala się zielone światło. Tramwaj ma
    skręcić w prawo, a samochód pojechać prosto. Droga jazdy ich przetnie się.
    Kto ma pierwszeństwo? Zawsze pierwszeństwo mieli kierowcy jadący na wprost
    na zielonym, a tramwaj że skręcał to musiał ich puścić.

    pozdrawiam ;)
    El.

  • 2. Data: 2002-01-08 00:13:47
    Temat: Re: Tramwaj i Auto?
    Od: Marcin <m...@p...onet.pl>

    Elektroda wrote:

    > Jak to jest wed?ug obecnych przepisów drogowych?
    > Na skrzy?owaniu stoj? tramwaj i auto. Zapala si? zielone ?wiat?o. Tramwaj ma
    > skr?ciae w prawo, a samochód pojechaae prosto. Droga jazdy ich przetnie si?.

    Przepis mowi ze na kazdym skrzyzowaniu tramwaj ma pierwszenstwo chyba ze
    znaki wskazuja inaczej. Zielone swiatlo to znak. Jak masz zielone to
    jedziesz na wprost i masz pierwszenstwo. A tramwaj to przeciez nie
    pojazd uprzywilejowany ;)

  • 3. Data: 2002-01-08 13:06:20
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Uzytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > znaki wskazuja inaczej. Zielone swiatlo to znak. Jak masz zielone to
    > jedziesz na wprost i masz pierwszenstwo. A tramwaj to przeciez nie

    Bzdura!W takiej sytuacji zawsze pojazd szynowy ma i mial pierwszenstwo.Jesli
    samochod ma zielone(jadacy na wprost)to rowniez tramwaj ma zielone lub
    "pionowa kreske".A wiec ich status jest rownarzedny-czyli samochod
    przepuszcza tramwaj albo bum z jego winy jesli za daleko stanie i skrecajacy
    tramwaj go przytrze:)))

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 4. Data: 2002-01-09 17:45:49
    Od: "Elektroda" <e...@h...pl>

> [...]
    >"pionowa kreske".A wiec ich status jest rownarzedny-czyli samochod
    >przepuszcza tramwaj albo bum z jego winy jesli za daleko stanie i

    ZGADZA SIĘ !
    Ten skręcający tramwaj jednak pojedzie pierwszy!
    Według nowych przepisów i tego co mówi WRD od 1.01.2002 na skrzyżowaniu z
    sygnalizacją świetlną skręcający tramwaj czy w lewo czy w prawo ZAWSZE ma
    pierwszeństwo przed samochodami. Jesli na zielonym jadę prosto a z lewej
    mojej strony tramwaj skręca w prawo mi przed nosem muszę go puścić.

    pozdrawiam ;)
    El.

  • 5. Data: 2002-01-09 17:46:31
    Od: "Marcin Zzzz" <b...@g...pl>

> [...]
    > Kto ma pierwszeństwo? Zawsze pierwszeństwo mieli kierowcy jadący na wprost
    > na zielonym, a tramwaj że skręcał to musiał ich puścić.

    Generalnie zasada taka jeśli i tramwaj i auto jest na tej samej drodze a
    więc korzystają z tych samych praw to tramwajka ma pierszeństwo ale jeśli
    tramwaj wyjeżdża z podporządkowanej to już normalnie musi przepuścić
    samochody będące na głównej.

    Marcin

    " Życie z bliska to tragedia ale z daleka to czysta farsa"

  • 6. Data: 2002-01-11 17:04:11
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Elektroda" <e...@h...pl> napisał:

    >ZGADZA SIĘ !
    Nie zgadza się !

    >Ten skręcający tramwaj jednak pojedzie pierwszy!
    >Według nowych przepisów
    Jakich przepisów ? Gdzie je opublikowano ?

    >od 1.01.2002 na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną skręcający
    >tramwaj czy w lewo czy w prawo ZAWSZE ma pierwszeństwo
    >przed samochodami.
    Czyżby ? A co powiesz na to:
    § 96. 4 Rozp. MTiGM w sprawie znaków i sygnałów drogowych:
    "Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o ruchu
    kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, [..] pod warunkiem
    ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się na wprost"

    ZTCW obowiazujace rozp. NIE zostało to zmienione.

    Artur Golański