  • 11. Data: 2007-08-12 19:48:04
    Temat: Re: TVN TURBO - czy moga mnie filmowac ?
    Od: "e<>n" <q...@5...com>

    Użytkownik "Damian / / /" <w...@...x.c.a.r.p.l> napisał w wiadomości
    news:f9mviq$p75$1@news.dialog.net.pl...
    > Generalnie chodzi o to, ze podczas filmowania moja twarz i numery auta sa
    > filmowane, dopiero
    > pozniej ktos to obrabia i zaslania, a ja nie chce by ktos "mnie" posiadal
    > "niezaslonionego" w
    > swoich archiwach. Jak to ugryzc, na co sie powolac?

    przecież każdy może tobie w miejscu publicznym zrobić zdjęcie lub też nagrać
    ciebie kamerą filmową.
    ochrona wizerunku nie jest dosłowna i bezwzględna.
    poza tym sąd nie raz może zgodzić się na publikację czyjegoś wizerunku w imię
    wyższego dobra lub w ramach wierzonej tej osobie kary.
    oczywiście możesz próbować pociągnąć autorów publikacji do odpowiedzialności
    karnej i cywilnej jeżeli w wyniku takiej publikacji z zatartymi informacjami
    zostaniesz rozpoznany i poniesiesz w związku z tym jakąś szkodę na swoich
    dobrach osobistych i potrafisz to udowodnić, ale pamiętaj, że autorzy
    skorzystają wtedy napewno powołają się na następujący przepis:
    art. 213 § 2 k.k.: "Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2
    [POMÓWIENIE], kto publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut służący
    obronie społecznie uzasadnionego interesu; jeżeli zarzut dotyczy życia
    prywatnego lub rodzinnego, dowód prawdy może być przeprowadzony tylko wtedy, gdy
    zarzut ma zapobiec niebezpieczeństwu dla życia lub zdrowia człowieka albo
    demoralizacji małoletniego".

    niestety dla cwaniaków-przestępców i stety dla uczciwych ludzi, żyjesz w
    państwie, które nie chroni dóbr osobistych osób w czasie gdy osoby te świadomie
    i z premedytacją zagrażają dobrom innych osób...

  • 12. Data: 2007-08-12 23:10:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.08.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Zakazu filmowania czynności prawnych realizowanych na publicznym terenie
    > nie ma. Zakrycie twarzy wynika z konieczności ominięcia ochrony wizerunku.
    > Jedynym pomysłem na na odpędzenie filmujących, jaki przychodzi mi do głowy,
    > to odmowa przyjęcia mandatu i żądanie wylegitymowania filmujących i
    > powołania ich na świadków. Jak się przelecą po kilku sądach zamiast
    > zarabiać pieniądze, to im przejdzie - bo mnie też to wkurza.

    Dlaczego miałoby to powstrzymać ich przed filmowaniem?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2007-08-12 23:43:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:0kg4p4-hfu.ln1@ziutka.router...

    > Dlaczego miałoby to powstrzymać ich przed filmowaniem?

    Wiesz, za pierwszym, czy drugim razem nie. Ale pamiętaj, że te ekipy
    przyjeżdżają z daleka. Jak po takiej zmianie musieli by ze trzy razy jechać
    na drugi koniec Polski by złożyć zeznania, to by im się odechciało robienia
    zdjęć z bliska. No ale to musiała by być większa akcja ze strony
    kierujących.

    Poza tym ich udział w postępowaniu w sprawie o wykroczenie nie jest do
    końca jasny. Nie zapominaj, że takie karanie kierującego mandatem, to mimo
    wszystko postępowanie unormowane przez kpow. Nie widze tu miejsca dla
    dziennikarzy biorących udział w czynnościach procesowych. Nie znajduję
    również powodu, dla którego policjant miałby dziennikarza przybierać do
    takiej czynności. Tak więc o ile by dziennikarz sobie staną w pewnej
    odległości i z oddali filmował wykroczenie a później i nawet kontrolę, to
    uznał bym, że ma on do tego prawo, jak każdy inny obywatel. O tyle w
    sytuacji, gdy uczestniczy on z kamerą w ręku w czynności procesowej
    polegającej na ukaraniu mandatem, to już jest to mocno wątpliwe. Ale w
    momencie, gdy żądam przesłuchania takiego dziennikarza w charakterze
    świadka, no to przecież policjant nie może dopuścić świadka do czynności
    procesowej z udziałem obwinionego. Taki drobny kruczek, który raczej
    powinien zadziałać.

    Przy okazji przyszedł mi do głowy jeszcze jeden argument zakazujący udziału
    dziennikarzy w kontrolach. W czasie takiej kontroli policjant nie tylko
    poznaje dane osobowe kierującego, ale również wymienia te dane z operatorem
    przez radiotelefon. Na nagraniu te informacje się wycina piskiem, ale
    dziennikarz się z tymi danymi zapoznaje, bo raczej uszu nie zatyka. A
    kierujący może nie wyrażać na to zgody.

    Nie chce mi się szukać, czy nie dało by się tego jeszcze "ugryźć" od strony
    podawania wyroków do publicznej wiadomości. W wypadku wyroków zapadających
    w sądzie zgodę wydaje sąd. A przy mandacie?

    Na mój gust, to takie happeningi będą organizowane, dokąd nie trafi kosa na
    kamień.

  • 14. Data: 2007-08-13 08:13:55
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 12-08-2007 o 19:32:01 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Po drugie "pirat" może powiedzieć, że w czynnościach służbowych brały
    > udział inne, niż policjanci osoby, więc odmówił przyjęcia mandatu, by
    > muc w normalnych warunkach, a nie w atmosferze medialnej ustalić
    > faktyczną karę.

    Na tyle na ile znam ten program to "ustalenie faktycznej kary" oznaczaloby
    tyle samo punktow i znacznie wyzszy mandat. Staraja sie stosowac
    pouczenia, gdzie sie tylko da.

    Swoja droga, ostatnio rozbawilo mnie:
    - A czemu byl pan pijany?
    - Bo na jagody jechalem...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 15. Data: 2007-08-13 10:46:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9mviq$p75$1@news.dialog.net.pl Damian / / /
    <w...@...x.c.a.r.p.l> pisze:

    > ja nie chce by ktos mnie filmowal - czy mam prawo "nie chciec".
    Obawiam się, że raczej nic z tego.
    Osobiście próbowałbym żądać od polucjantów przeprowadzenia czynności
    kontrolnych bez obecności osób postronnych. W końcu nawet jeśli istnieje
    możliwość, że popełniłeś wykroczenie to z chwilą kontrolli nie jesteś
    jeszcze winien - o tym nie decyduje polucjant, lecz sąd. Chyba, że się z
    własnej woli przyznasz na miejscu zdarzenia.
    Tylko nie bardzo jest się na co powołać, jak będą chcieli, to sfilmują z
    odległości.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-08-13 11:06:18
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    > Poprosić zawsze możesz. Ba! Możesz ich nawet poprosić, żeby zaćwierkali
    > i wzlecieli w powietrze;->
    >
    > Tylko że oni (ani nikt inny) nie ma prawnego obowiązku cię posłuchać.
    >
    > [ciach]

    > Nie łam przepisów - nie będziesz mieć problemów.

    Przecież nie napisał, że je złamał. A zatrzymują do kontroli.

    SOTB

  • 17. Data: 2007-08-13 13:48:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    sotb wrote:

    > Przecież nie napisał, że je złamał. A zatrzymują do kontroli.

    Jaaaaaaaaaasne.

  • 18. Data: 2007-08-13 16:53:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Na tyle na ile znam ten program to "ustalenie faktycznej kary"
    > oznaczałoby tyle samo punktowa i znacznie wyższy mandat. Starają Sie
    > stosować pouczenia, gdzie Sie tylko da.

    Pouczenie jest równie dobrym prawomocnym zakończeniem postępowania w
    sprawie o wykroczenie, jak mandat. To nadal są czynności procesowe.

  • 19. Data: 2007-08-13 19:50:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Pouczenie jest równie dobrym prawomocnym zakończeniem postępowania w
    > sprawie o wykroczenie, jak mandat. To nadal są czynności procesowe.

    Pouczenia to mają sens, jak ktoś popełni jakiś drobny błąd - ale nie
    przy postawie typu "OK, jechałem jak wariat - złapaliście mnie, więc
    dziś wasza wygrana...".

  • 20. Data: 2007-08-13 20:18:32
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >

    > Pouczenie jest równie dobrym prawomocnym zakończeniem postępowania w
    > sprawie o wykroczenie, jak mandat. To nadal są czynności procesowe.

    Wytłumacz to policjantom, którzy musieli wystawić mi mandat za
    przechodzenie na czerwonym świetle (łaskawie zmieniając na przechodzenie
    w miejscu niedozwolonym, bo podobno stawka mandatu jest mniejsza) i
    twierdzili że nie mogą pouczyć, bo ich sprawdzają i nie mogą tak tego
    zostawić z pouczeniem...
    :)

    --
    Pozdrawiam!