  • 1. Data: 2002-10-23 11:03:17
    Temat: TP S.A., faktury i takie tam...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    No właśnie - TP S.A. nie nalicza mi na fakturach opłaty za jedną z usług od samego
    początku, kiedy ją wykupiłem. Uzbierała się tego spora kwota i teraz mam dylemat, co
    zrobić.

    Abonament za usługę jest rozliczana w cyklu miesięcznym. Rozumiem, że w czasie
    trwania roku fiskalnego mogą wystawić faktury korygujące, a później? Czy można
    wystawić fakturę za usługę wykonaną np. pół roku temu?

    W sumie moralnie rzecz ujmując, to korzystam i powinienem zapłacić, ale jednak prawo
    jest od tego, aby z niego korzystać i skoro tepsa sama pcha mi się w łapy... W sumie
    to dlaczego mam pokutować za burdel w jej papierach płacąc jednorazowo kilka tysięcy
    złotych? BTW, znajomemu wystawili fakturę za usługę, której w ogóle nie wykonali.
    ;) Ciekawe, czy ktoś dostał fakturę za moją usługę... ;)

    P.S. FUT pl.soc.prawo
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2002-10-23 11:20:18
    Temat: Re: TP S.A., faktury i takie tam...
    Od: "Aseti" <a...@h...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    wykonali.
    > ;) Ciekawe, czy ktoś dostał fakturę za moją usługę... ;)

    Tepsa, to "wyjątkowa" instytucja . Od kilku dni firma, w której pracuję
    toczy z nią spory. A sprawa wygląda tak.
    Parę dni temu zamilkły telefony. Myśleliśmy, że to awaria i dzwonimy do
    tepsy. Oni na to, że linie zostały odcięte bo nie zapłacone są rachunki za
    czerwiec i lipiec. Jest to kompletną bzdurą, bo zapłacone były w terminie za
    pomocą programu komputerowego przez internet ( jak wszystkie inne faktury
    itp). Nie wystarczyło im przesłanie potwierdzenia wpłaty. Twierdzą, że oni
    mają te kwoty nie rozliczone, a to tak jakby były nie zapłacone. Ale
    szczerze mówiąc, co nas obchodzi, że oni sobie ich nie rozliczyli. Mają
    bałagan w papierach to ich strata, i jakim prawem te telefony odłączyli?
    Dostali 2 potwierdzenia : najpierw wydruk transakcji z komputera księgowej,
    a potem kopię wyciągów bankowych świadczących o tym, że rachunki były
    zapłacone w terminie. To im nie wystarcza. Cały czas słychać tekst, że "oni
    mają te rachunki nie rozliczone". Szef dostaje już białej gorączki, bo w ten
    sposób blokują nam pracę firmy. Z tego co wiem, to rozmawiał z jakimś tam
    szefuńciem i ten miał się dowiedzieć w windykacji co z tymi rachunkami. jak
    na razie cisza.
    Dziwne, że rachunki za wrzesień i październik, które zostały zapłacone w ten
    sam sposób mają rozliczone, a tamte nie.
    Pozdrawiam
    Aseti ( bardzo zdegustowana instytucją tepsy)

    --
    Nic nie przeraża mężczyzny tak bardzo jak kobieta,
    której spojrzenie przeszywa tak dogłębnie,

  • 3. Data: 2002-10-23 12:09:58
    Od: "tailor" <i...@t...com.pl>

    > ;) Ciekawe, czy ktoś dostał fakturę za moją usługę... ;)

    Może ja.
    No nareszcie wiem czemu tyle płacę :)

    A tak powaznie.
    Czy w firmie, która ma np. kilkaset telefonów ktoś się zorientuje,
    że rachunek jest parę tysięcy w tą lub w tamtą.

    pozdr. - tailor

  • 4. Data: 2002-10-23 12:20:11
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ap63k0$pej$1@news.tpi.pl> tailor napisał(a):
    > A tak powaznie.
    > Czy w firmie, która ma np. kilkaset telefonów ktoś się zorientuje,
    > że rachunek jest parę tysięcy w tą lub w tamtą.

    Nie wiem, ale ja mam jeden telefon w firmie i jak widać się zorientowałem. ;)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2002-10-23 12:48:18
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Aseti napisał(a) a ja odpowiadam:
    > sposób mają rozliczone, a tamte nie. Pozdrawiam
    > Aseti ( bardzo zdegustowana instytucją tepsy)

    jak jeszcze prywatnie miałem z nimi do czynienia, to mi dwa razy wyłączyli
    rozmowy wychodzące, za trzecim (rachunek był zapłacony, ale od 2 dni kolejny
    jest zaległy, wiec muszę im przynieść kopię wpłaty, a? z internetu? to musi
    pan czekać, a potem pobierzemy 40 zł za ponowne podłączenie) powiedziałem,
    żeby spadali, wykorzystałem moment zmiany regulaminu i wypowiedziałem umowę.
    Na początki lipca 2001, odłączyli. Po czym.... 04.10.2001 wysłali pismo, że
    .... zrywają ze mną umowę, bo nie płacę, hihi. Napisałem, że nie mozna
    zerwać zerwanej umowy.
    Przysłali jakąś fakturę korektę, część z tych niezapłaconych, bo do momentu
    mojego rozwiązania umowy olalem ich i nie płaciłem nic (abonamentu) minus
    jakieś kwoty z sufitu. Olałem, prawie po roku dostalem do zapłacenia....
    odsetki od rachunków, które wg nich zapłaciłem w kwietniu 2002 (sic!)!!! Nic
    takiego nie płaciłem, bo miałem ich w d...., ciekawym jestem, czy tych
    Twoich wpłat nie zaksięgowali na moje konto ;)))
    Poza tym posiadanie w domu tel kablowego uważam za idiotyzm przy małych
    rachunkach i uzywaniu do komunikowania nie plot, płacić 50 zł tylko po to,
    żeby ktoś mógł do mnie zadzwonić? To lepiej byle komórę kupić i mieć jeszcze
    parę minut darmowych. Pewnie prepaidy są nawet tańsze, jak się umie
    korzystać i nie prowadzi godzinnych rozmów.
    P.

  • 6. Data: 2002-10-23 17:06:08
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

> [...]
    wykonali.
    > ;) Ciekawe, czy ktoś dostał fakturę za moją usługę... ;)

    może trochę nie na temat, ale
    jeżeli ta usługa to dostęp do Internetu, to pewnie czyta to któś z TPSA z
    połudiowozachodniej części Polski i może będzie się tej osobie chciało
    ustalić adres IP dla hosta który ma coś wspólnego z pewną liczbą do
    kwadratu? A jeżeli to inna usługa to .... poprzednie posty wskazują, że
    może być różnie

    pozdrawiam

    Stryket

  • 7. Data: 2002-10-23 18:24:56
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ap6kth$h8t$1@absinth.dialog.net.pl> Stryket napisał(a):
> [...]
    > ustalić adres IP dla hosta który ma coś wspólnego z pewną liczbą do
    > kwadratu? A jeżeli to inna usługa to .... poprzednie posty wskazują, że

    E, nie boję się, to nie ta usługa, z której korzystam. Tę taryfikują poprawnie. ;)
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2002-10-24 19:32:13
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com>

    Takie firmy z reguły mają "inteligentne centrale" z odpowiednim
    oprogramowaniem, które elegancko wszystko rejestrują, ba a nawet liczą

    :)

    Spytam się z ciekawosci księgowej jak często są rozbieżności
    u nas w firmie między tym co naliczy centrala a tym co tepsa
    sobie życzy haraczu.

    --
    pozdrawiam, fazer www.mixer.one.pl
    ___________________

  • 9. Data: 2002-10-24 22:59:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Oct 2002, tailor wrote:
    [...]
    >+ A tak powaznie.
    >+ Czy w firmie, która ma np. kilkaset telefonów ktoś się zorientuje,
    >+ że rachunek jest parę tysięcy w tą lub w tamtą.

    Rózne rzeczy pomagają (czytaj: przypadek). Wieki temu :)
    wykryliśmy (pracowałem na uczelni) na bilingu, że na
    jednej linii były równocześnie dwie rozmowy... :>

    Pozdrowienia, Gotfryd