  • 1. Data: 2019-04-12 16:44:48
    Temat: Szwecja żąda wydania córek Rosjanina odebranych z muzułmańskiej rodziny zastępczej
    Od: u2 <u...@o...pl>

    "ciekawe" praktyki w tej Szwecji:)

    https://wpolityce.pl/polityka/442336-co-z-dziecmi-ro
    sjanina-ze-szwecji-dokumenty-niespojne

    Szwecja żąda wydania córek Rosjanina odebranych z muzułmańskiej rodziny
    zastępczej! Wójcik: Dokumenty są niespójne

    opublikowano: 6 godzin temu ? aktualizacja: godzinę temu

    Do resortu sprawiedliwości wpłynęło postanowienie szwedzkiego sądu ws.
    Rosjanina Denisa Lisowa i wniosek o wykonanie tego postanowienia;
    zostały cofnięte do Szwecji ze względu na niespójność między oboma
    dokumentami - powiedział w piątek wiceszef MS Michał Wójcik.

    CZYTAJ WIĘCEJ: TYLKO U NAS. Dramatyczna walka ojca o swoje dzieci!
    Szwedzcy urzędnicy oddali trzy jego córki muzułmańskiej rodzinie zastępczej

    Na początku kwietnia Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy orzekł, że trzy
    córki Rosjanina, który zabrał je z rodziny zastępczej i wywiózł ze
    Szwecji do Polski, pozostaną pod jego opieką do rozpatrzenia wniosku o
    przyznanie mu statusu uchodźcy. Wcześniej, w poniedziałek, 39-letni
    Rosjanin z trzema nieletnimi córkami został zatrzymany przez Straż
    Graniczną na warszawskim lotnisku. Jak relacjonował, kiedy matka dzieci
    zachorowała, dziewczynki zostały umieszczone w muzułmańskiej rodzinie
    zastępczej. Dlatego wywiózł je do Polski.

    CZYTAJ WIĘCEJ: To koniec dramatu? Brudziński po naszej publikacji ws.
    Rosjanina, który uratował swoje córki: Decyzją sądu dzieciaki zostają z
    ojcem

    Wiceminister sprawiedliwości Michał Wójcik powiedział wówczas PAP, że
    szwedzkie władze poinformowały Ministerstwo Sprawiedliwości, iż złożą
    wniosek o wydanie trzech córek Rosjanina. Jego zdaniem, od tego, w jakim
    trybie zostanie złożony wniosek, może zależeć postanowienie sądu.

    W piątek w Polskim Radiu 24 wiceminister poinformował, że przed dwoma
    dniami do resortu sprawiedliwości wpłynęło postanowienie szwedzkiego
    sądu i wniosek o wykonanie tego postanowienia.

    Między tym wnioskiem a postanowieniem są na tyle istotne różnice,
    że zdecydowałem o tym, żeby odesłać do Szwecji zarówno ten wniosek, jak
    i to postanowienie do ewentualnego uzupełnienia

    -- przekazał.

    Jak wyjaśnił, w czwartek urzędnicy i sędziowie pracujący w MS przekazali
    mu, że oba dokumenty się nie zgadzają.

    Wystąpiliśmy do Szwedów o uzupełnienie i wyjaśnienia

    -- dodał Wójcik.

    Zastrzegł, że nie chce udzielać wszystkich informacji dotyczących tych
    dwóch dokumentów.

    One wpłynęły i zostały cofnięte, bo musimy mieć pewność, że chodzi
    dokładnie o te dzieci. Jest niespójność między tymi dwoma dokumentami

    -- powiedział.

    Wójcik wskazał jednocześnie, że Szwedzi wniosek o wydanie dzieci złożyli
    w trybie rozporządzenia ,,Bruksela II BIS", które reguluje europejską
    współpracę w sprawach rodzinnych i małżeńskich. Zgodnie z tym trybem
    powinni zwrócić się do strony polskiej o wykonanie szwedzkiego
    postanowienia. Taki wniosek będzie rozpatrywany przez sąd rejonowy.

    Innym trybem, którym mogłyby posłużyć się szwedzkie władze, był tryb
    Konwencji Haskiej, co oznaczałoby, że uznają, iż doszło do porwania
    dziewczynek. Taki wniosek rozpatrywałby sąd okręgowy.

    Sąd rejonowy w Oerebro wydał nakaz aresztowania Rosjanina Denisa Lisowa,
    który swoje trzy córki wywiózł ze Szwecji do Polski. Szwedzki prokurator
    uważa, że dzieci są pozbawione właściwej opieki, a mężczyzna może
    zacierać dowody.

    Z otrzymanego w piątek przez PAP pisemnego postanowienia sądu wynika, że
    Lisow podejrzany jest o samowolne wywiezienie córek ze Szwecji. Nie
    odprowadził ich do rodziny zastępczej po 6-godzinnym widzeniu 30 marca.
    Dzień później został zatrzymany w Polsce przez Straż Graniczną na
    warszawskim lotnisku.

    Według sądu aresztowanie Lisowa jest niezbędne, gdyż istnieje ryzyko, że
    będzie on unikać wymiaru sprawiedliwości, utrudniać postępowanie oraz
    zacierać dowody lub w inny sposób komplikować dochodzenie.

    Córki Rosjanina przebywały pod opieką rodziny zastępczej na podstawie
    wyroku szwedzkiego sądu z 2017 roku. Stwierdzono w nim m.in., że matka z
    powodu choroby psychicznej lub jej symulowania nie może sprawować opieki
    nad dziećmi, a pracujący w innej miejscowości ojciec nie jest w stanie
    zrekompensować jej nieobecności.

    ems/PAP

    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 2. Data: 2019-04-12 17:50:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    osjanina-ze-szwecji-dokumenty-niespojne
    >Szwecja żąda wydania córek Rosjanina odebranych z muzułmańskiej

    praktyki chyba podobne jak u nas - wladze tez by sie domagaly
    przywrocenia stanu, ktory nakazaly.

    Ale ... to oni nie wiedza, ze my wydamy, jak oni wydadza ... Michnika
    ? :-)

> [...]
    >córki Rosjanina, który zabrał je z rodziny zastępczej i wywiózł ze
    >Szwecji do Polski, pozostaną pod jego opieką do rozpatrzenia wniosku

    Hm, a jak nie przyznaja ?
    Albo nie wystapi ... choc mysle, ze wystapil, skoro sie na to
    powoluja.

    Ale uchodzcy skad - ze Szwecji ?
    Czy z Rosji ... skoro chcial wrocic do Rosji, to chyba nie ma podstaw
    przyznania statusu :-)

> [...]
    >Nie odprowadził ich do rodziny zastępczej po 6-godzinnym widzeniu 30
    >marca. Dzień później został zatrzymany w Polsce przez Straż Graniczną

    Ciagle mnie szybkosc zastanawia ... baza Schengen ?

    J.

  • 3. Data: 2019-04-12 18:26:03
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.04.2019 o 17:50, J.F. pisze:

    > Ale ... to oni nie wiedza, ze my wydamy, jak oni wydadza ... Michnika ? :-)

    o tym decydują Sądy, Sąd w Szwecji, czy nawet ichnia prokuratura nie
    chcą wydania Stefana M., bo uważają, że zbrodnie przeciwko ludzkości
    przedawniają się:)

    > Hm, a jak nie przyznaja ?
    > Albo nie wystapi ... choc mysle, ze wystapil, skoro sie na to powoluja.

    z pierwszych informacji wynikało, że Rosjanin jedzie z córkami do
    Chabarowska, ale skoro występował o azyl w Szwecji to raczej nieśpieszno
    mu tam:)

    > Ciagle mnie szybkosc zastanawia ... baza Schengen ?

    tak zwane SIS, aa właściwie SIS2:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 4. Data: 2019-04-12 23:42:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >o tym decydują Sądy, Sąd w Szwecji, czy nawet ichnia prokuratura nie
    >chcą wydania Stefana M., bo uważają, że zbrodnie przeciwko ludzkości

    Porwania tez sie przedawniaja :-)

    Zaraz ... a dlaczego "zbrodnie przeciw ludzkosci" ?
    Bo polski prokurator twierdzi, ze to taka zbrodnia ?

    >z pierwszych informacji wynikało, że Rosjanin jedzie z córkami do
    >Chabarowska, ale skoro występował o azyl w Szwecji to raczej
    >nieśpieszno mu tam:)

    Odwrotnie - skoro chcial tam wracac, to nie moze sie powolywac na
    przesladowania w Rosji.

    Ale moze na przesladowania w Szwecji :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-04-13 09:38:25
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.04.2019 o 23:42, J.F. pisze:

    > Zaraz ... a dlaczego "zbrodnie przeciw ludzkosci" ?
    > Bo polski prokurator twierdzi, ze to taka zbrodnia ?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Michnik

    Oskarżany o zbrodnie stalinowskie - był sędzią między innymi w procesach:

    majora Zefiryna Machalli (wyrok śmierci, pośmiertnie
    rehabilitowany, skład sędziowski podjął wspólną decyzję o
    niedopuszczeniu obrońcy do procesu, o wykonaniu wyroku nie poinformowano
    rodziny),
    pułkownika Maksymiliana Chojeckiego (niewykonany wyrok śmierci),
    majora Andrzeja Czaykowskiego, w którego egzekucji uczestniczył[4],
    majora Jerzego Lewandowskiego (niewykonany wyrok śmierci),
    pułkownika Stanisława Weckiego wykładowcy Akademii Sztabu
    Generalnego (13 lat więzienia, zmarł torturowany, pośmiertnie
    zrehabilitowany),
    majora Zenona Tarasiewicza,
    pułkownika Romualda Sidorskiego redaktora naczelnego Przeglądu
    Kwatermistrzowskiego (12 lat więzienia, zmarł wskutek złego stanu
    zdrowia, pośmiertnie zrehabilitowany),
    podpułkownika Aleksandra Kowalskiego,
    majora Karola Sęka, artylerzysty, przedwojennego oficera, potem
    oficera Narodowego Zjednoczenia Wojskowego (wyrok śmierci, stracony w 1952),
    kapitana żeglugi wielkiej Edwarda Gubały (wyrok śmierci, następnie
    zmieniony na karę pozbawienia wolności).

    Był również sędzią w tzw. sprawach odpryskowych od procesu generałów
    (sprawy Tatara).

    Wymieniony przez komisję Mazura jako jeden z sędziów łamiących
    praworządność[5]. Stefan Michnik określił wtedy swoją działalność jako
    spowodowaną ,,młodzieńczą naiwnością"[6].

    W 1969 r. po wydarzeniach marcowych 1968 wyjechał do Szwecji (odmówiono
    mu wizy USA), gdzie mieszkał jako emerytowany bibliotekarz w miasteczku
    Storvreta, około 10 kilometrów od Uppsali. Obecnie mieszka w
    Göteborgu[7]. W latach 70. wspierał działaczy opozycji demokratycznej,
    współpracował z Radiem Wolna Europa i publikował w paryskiej ,,Kulturze"
    teksty na temat Czechosłowacji w 1968 r. (pod pseudonimem Karol Szwedowicz).

    Od sierpnia 2007 r. Instytut Pamięci Narodowej rozważał wniosek o jego
    ekstradycję[8]. W dniu 25 lutego 2010 r. Wojskowy Sąd Garnizonowy w
    Warszawie na wniosek pionu śledczego IPN wydał nakaz aresztowania[9], na
    podstawie którego w październiku wydany został europejski nakaz
    aresztowania[10].

    18 listopada 2010 r. sąd w Uppsali odmówił wydania Stefana Michnika do
    Polski tłumacząc, że czyny które mają mu być zarzucone w Polsce, a
    umieszczone w europejskim nakazie aresztowania, w świetle prawa
    obowiązującego w Szwecji, uległy przedawnieniu[11].

    8 listopada 2018 r. Wojskowy Sąd Garnizonowy w Warszawie wydał po raz
    drugi europejski nakaz aresztowania w związku z 30 przestępstwami, które
    Stefan Michnik w latach 1952-53 popełnił wobec m.in. przedstawicieli
    opozycji demokratycznej i Państwa Podziemnego. Chodzi m.in. o wydawanie
    bezprawnych wyroków śmierci[12].

    > Odwrotnie - skoro chcial tam wracac, to nie moze sie powolywac na
    > przesladowania w Rosji.
    >
    > Ale moze na przesladowania w Szwecji

    niewątpliwie do Szwecji nie chce wracać, do Rosji również mu
    nieśpieszno, pozostaje Bolanda, kraj tolerancyjny i o zdrowych
    tradycjach rodzinnych:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 6. Data: 2019-04-13 17:53:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2019 o 23:42, J.F. pisze:

    > Zaraz ... a dlaczego "zbrodnie przeciw ludzkosci" ?
    > Bo polski prokurator twierdzi, ze to taka zbrodnia ?

    Bo każde inne już sie dawno przedawniło. Jedynie uznanie tego, za
    zbrodnię przeciwko ludzkości pozwala w ogóle na "odgrzewanie tego kotleta".

  • 7. Data: 2019-04-13 18:23:01
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Bo każde inne już sie dawno przedawniło. Jedynie uznanie tego, za
    > zbrodnię przeciwko ludzkości pozwala w ogóle na "odgrzewanie tego kotleta".

    jasne, Robercik nadający z gaz.wyb-u będzie zaciekle bronił swojego
    ziomka, aż umrze naturalną śmiercią, wtedy pójdzie odświętnie ubrany na
    jego pogrzeb jak na pogrzeb Jaruzela:)))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 8. Data: 2019-04-13 19:44:40
    Od: p...@g...com

    --Ciagle mnie szybkosc zastanawia ... baza Schengen ?

    Lista pasażerów. Gdy kupisz bilet do Rosji to Saszka z KGB sprawdza czy JF nie
    planuje killnac Putina ;-) do tego kamery identyfikujące mordeczki na *wszystkich
    większych lotniskach* i po tajemnicy.