  • 1. Data: 2015-06-26 09:01:25
    Temat: Sygnały z nieoznakowanego raziowozu
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Witam

    Jakie jest umocowanie prawne wyświetlaczy zainstalowanych w nieoznakowanych
    radiowozach wyświetlających komunikaty "Policja - jedź za mną"?

    AdamK

  • 2. Data: 2015-06-26 10:59:57
    Temat: Re: Sygnały z nieoznakowanego raziowozu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Klobukowski a...@g...com ...

    > Witam
    >
    > Jakie jest umocowanie prawne wyświetlaczy zainstalowanych w
    > nieoznakowanych radiowozach wyświetlających komunikaty "Policja - jedź
    > za mną"?

    Zdrowy rozsadek? ;-)

  • 3. Data: 2015-06-26 15:55:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-26 o 09:01, Adam Klobukowski pisze:
    > Witam
    >
    > Jakie jest umocowanie prawne wyświetlaczy zainstalowanych w nieoznakowanych
    radiowozach wyświetlających komunikaty "Policja - jedź za mną"?

    Tak na szybko, bez wgłębiania się, znalazłem:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I
    ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych,

    § 111

    2. Jadacy pojazdem samochodowym policjant, inspektor
    Inspekcji Transportu Drogowego lub ˝o?nierz
    ?andarmerii Wojskowej mo˝e, w zakresie swoich ustawowych
    uprawnie?, dawaç kierujacemu pojazdem polecenia
    do:
    1) okreElonego zachowania -- za pomoca urzadze?
    nag?aEniajacych, sygnalizacyjnych lub Ewietlnych,
    2) zatrzymania -- w przypadku jazdy za kierujacym,
    do którego jest skierowane polecenie -- przez krótkotrwa?e
    w?aczenie niebieskiego Ewiat?a b?yskowego
    i sygna?u dewi´kowego o zmiennym tonie.

    Teraz pytanie:
    skąd wiadomo, że pojazdem jedzie policjant?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-06-26 16:35:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >do:
    >1) okreElonego zachowania -- za pomoca urzadze?
    >nag?aEniajacych, sygnalizacyjnych lub Ewietlnych,

    Trzeba by sie doszukac tych urzadzen sygnalizacyjnych ...

> [...]
    >i sygna?u dewi´kowego o zmiennym tonie.

    >Teraz pytanie:
    >skąd wiadomo, że pojazdem jedzie policjant?

    Inni nie maja prawa uzywac niebieskich swiatel blyskowych.

    A w przypadku wyswietlacza wyraznie pisze, ze policja.

    J.

  • 5. Data: 2015-06-26 23:31:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    a.pl...

    > Inni nie maja prawa uzywac niebieskich swiatel blyskowych.

    To straż pożarna, karetka, jednostka ratownictwa chemicznego, straż graniczna,
    ABW itp nie może używać koloru niebieskiego?

  • 6. Data: 2015-06-27 02:09:46
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    > Teraz pytanie:
    > skąd wiadomo, że pojazdem jedzie policjant?
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Jesli padnie prośba: proszę wskazać miejsce przechowywania zakopanych pieniędzy., to
    będzie mafia.
    Jeśli usłyszysz: Gleba, kurwa, padnij, ręce w tył, to będzie policja.

  • 7. Data: 2015-06-27 19:45:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-06-15 o 15:55, Adam pisze:

    > Teraz pytanie: skąd wiadomo, że pojazdem jedzie policjant?

    Zagadnienie normuje Rozporządzenie w sprawie kontroli ruchu drogowego.
    Oznakowanie radiowozu ma mniejsze znaczenie., Ważne, czy policjant jest
    umundurowany. Jeśli nie, to może w ogóle zatrzymywać pojazdy tylko na
    obszarze zabudowanym.

    Natomiast co do wydawanych poleceń, to taki napis należy rozumieć na
    takiej samej zasadzie, jak inne polecenia. Jak stoi policjant w mundurze
    i kieruje ruchem, to na dobrą sprawę, też nie ma gwarancji, że to
    policjant, a przecież nikt go nie lekceważy.

  • 8. Data: 2015-06-28 08:56:51
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > kieruje ruchem, to na dobrą sprawę, też nie ma gwarancji, że to policjant,

    Stek bzdur.
    Nawet w mieście musi być umundurowany by wykonywać jakąś czynność służbową.
    Nieumundurowany człowiek nie może się do ciebie dotknąć.
    A co do umundurowanego kierującego ruhem:
    1. Wogule za bezprawdne użycie munduru są specjalnie dlatego duże kary,
    podobnie jak inne są kary za fałszowanie, a inne za fałszowanie pieniędzy,
    bo
    to niebezpieczne dla społeczeństwa.
    2. Zaś _________ruhem może kierować człowiek nieumundurowany_______.
    Tak jest np. pszy typowym wypadku drogowym.
    Jedzie facet, spotyka wypadek, rozstawia trujkąty i może kierować ruhem, a
    czasem nawet powinien, by nie było kolejnego wypadku. On nie jest nawet
    policjantem, a kieruje ruhem i ma do tego prawo.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 9. Data: 2015-06-28 15:27:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-06-15 o 08:56, Stokrotka pisze:

    > Stek bzdur.
    > Nawet w mieście musi być umundurowany by wykonywać jakąś czynność
    > służbową. Nieumundurowany człowiek nie może się do ciebie dotknąć.

    Zajrzyj do rozporządzenia.

    > A co do umundurowanego kierującego ruchem:
    > 1. W ogóle za bezprawne użycie munduru są specjalnie dlatego duże kary,
    > podobnie jak inne są kary za fałszowanie, a inne za fałszowanie
    > pieniędzy, bo
    > to niebezpieczne dla społeczeństwa.

    Są, co dalej faktu przez nas dyskutowanego nie zmienia, że co do zasady
    jest to tylko pewnym założeniem, że w mundurze policjanta jest policjant.

    > 2. Zaś _________ruchem może kierować człowiek nieumundurowany_______.
    > Tak jest np. przy typowym wypadku drogowym.

    Ale to stan wyższej konieczności i na dobrą sprawę niedostosowanie się
    do dawanych przez takiego "regulatora" ad hoc nie rodzi żadnych
    konsekwencji prawnych.

    > Jedzie facet, spotyka wypadek, rozstawia trójkąty i może kierować ruchem,
    > a czasem nawet powinien, by nie było kolejnego wypadku. On nie jest
    > nawet policjantem, a kieruje ruchem i ma do tego prawo.

    No z tym prawem, to już powiedzmy można by podyskutować. Jak spowoduje
    kolizję (wpuszczając dwa pojazdy na czołówkę), to nie on poniesie
    konsekwencje, tylko kierujący.

  • 10. Data: 2015-06-28 15:41:55
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Ale to stan wyższej konieczności i na dobrą sprawę niedostosowanie się do
    > dawanych przez takiego "regulatora" ad hoc nie rodzi żadnych konsekwencji
    > prawnych.

    Ty byłeś wogule na kursie prawa jazdy?
    Nawet na skszyżowaniu ze światłami może kierować ruhem nieumundurowany,
    i będzie "wyżej" niż sygnalizatory.
    Takie prawo, tak było, jest będzie i musi być.
    Pszyczyn jest wiele: awaria świateł (co zrobisz jak wszystkim zaświecą się
    zielone?), korki, stłuczki.........

    Prawda, że nie jest to, i nie powinno być normą, ale tak jest też dlatego,
    że on sie do ciebie nie dotyka. On potencjalnie nie stanowi zagrożenia dla
    obywatela, jak dowolna interwencja.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)