  • Data: 2004-12-21 10:53:46
    Temat: Stary "nie zamknięty" kredyt?!
    Od: "Przemek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tydzień temu odebrałem telefon z banku. Niezbyt miła pani poinformowała
    mnie, że kredyt który u nich zaciągnąłem kilka lat temu pomimo tego, że
    został spłacony nie został zamknięty.
    Owe nie zamknięcie jest związane z odsetkami karnymi za nieterminową spłatę
    rat. Przez ostatnie kilka lat żyłem w przeświadczeniu, że kredyt został
    spłacony i że wszystko jest w pożądku. W trakcie pierwszej rozmowy podano mi
    numer konta na które mam wpłacić całą kwotę i poiformowano, że jeżeli tego
    nie zrobię to poniosę koszty sądowe i komornicze w wysokości co najmniej
    1800zł! Przed wczoraj, na wyrażną prośbę, dostałem też pismo, z którego
    wynika że mam do spłaty kilkaset złotych odsetek karnych(tylko). Dzisiaj nie
    miła pani zadzwoniła ponownie i poinformowała, że mam spłacić całość w ciągu
    tygodnia. W innym przypadku, składa sprawę do sądu. Prosiłem o rozłorzenie
    płatności na raty, bo nie jestem z stanie spłacić jednorazowo całości.
    Skończyło się na tym, że do jutra muszę przelać 1/4 kwoty, ale nie zatrzyma
    to egzekucji sądowej.
    Kredyt, wyrzuciłem już dokumenty, spłacałem jak mi się wydaje 3-4 lata temu.
    Ustnie uzgadniałem spłatę ostatniej raty z pracownikiem banku i nie padło
    słowo na temat żadnych zaległych odsetek karnych.
    Nie wiem co mam teraz zrobić, bank mnie straszy, do sądu i tak mnie
    podadzą...
    Jak wygląda sprawa ew. przedawnienia kredytu? Od kiedy jest liczone? Przy
    rozmowie zostałem zidentyfikowany pytaniem o datę urodzenia.
    Poradźcie co robić!