  • 11. Data: 2006-10-26 16:29:51
    Temat: Re: Sprzedaz lub zlomowanie samochodu po zmarlym - jak?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    szerszen napisał(a):
    > ok i tu wszystko jasne jak jest jeden spadkobierca, a jak jest ich kilku
    > i oleja terminy, (a tak swoja droga to jakie one sa?)

    pół roku od dowiedzenia się o powołaniu do spadku - czyli dla pierwszych
    w kolejności spadkobierców w zasadzie od chwili dowiedzenia się o śmierci

    nie ma rozprawy,
    > to rozumiem ze za to "dobrodziejstwo inwetnarza" odpowiadaja solidarnie?

    do działu spadku

    > no i druga sprawa wychodzi na to, ze ta sprawa sadowa, ktora jest "tylko
    > formalnoscia", jest formalnoscia niezbedna i konieczna

    zazwyczaj tak

    KG

  • 12. Data: 2006-10-27 06:07:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > pół roku od dowiedzenia się o powołaniu do spadku - czyli dla pierwszych
    > w kolejności spadkobierców w zasadzie od chwili dowiedzenia się o
    > śmierci

    wielkie dzieki za wyjasnienia ;)

    a ostatnie pytanie, jesli to nie jest najblizsza rodzina, tylko ktoras tam
    woda po kisielu, to w razie dziedziczenia jakis dlugow, jak udowodnia tej
    dalszej rodzinie ze wiedziala o spadku, jak np rok po smierci dluznika
    zapuka do tej dalszej rodziny komornik, czy jednak musi byc najpierw
    przeprowadzona sprawa spadkowo na ktora oni musza zostac wezwani

  • 13. Data: 2006-10-27 14:39:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ra9om1ak napisał(a):

    > O, to ciekawe. Jakim przepisem prawa poparte - moge prosic o podanie
    > konkretnego art. ? Pisze bez ironii, po prostu chcialbym wiedziec.

    Art. 922 §1 kc.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 14. Data: 2006-10-27 14:41:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen napisał(a):

    > a na jakiej podstawie,

    Art. 922 §1 kc

    > bo jesli prawda jest to co mowisz to po co sprawa spadkowa, ba, jesli prawda jest
    to co mowisz to oni moga ten samochod
    > legalnie zezlomowac/sprzedac czy cokolwiek innego

    Art. 1027 kc.

    > jednak reasumujac "niewydaje mnie sie"

    To źle ci sie nie wydaje.

    > nie oni sa wlascicielami, sa potencjalnymi spadkobiorcami, ale do
    > wlascicieli im daleko

    Wprowadzasz ludzi w błąd. Są właścicielami i będą płacić OC.