  • 1. Data: 2019-12-01 15:49:46
    Temat: Śpiewak nie pójdzie na demonstrację w obronie sędziów
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://twitter.com/JanSpiewak/status/12011228015807
    40608

    https://www.facebook.com/JanDawidSpiewak/photos/a.15
    28675940483966/2850572201627660/?type=3&theater

    Jan Śpiewak
    3 hrs ?

    Dlaczego nie pójdę na dzisiejszą demonstrację w obronie sądów.

    Przez dwa lata chodziłem na demonstrację w obronie sądów. W 2017 roku
    byłem jednym z pomysłodawców i współorganizatorów jednej z największych
    demonstracji obywatelskich przeciwko pisowskiej reformie Sądu
    Najwyższego przed Pałacem Prezydenckim na Krakowskim Przedmieściu w
    lipcu 2017 roku na której było kilkanaście tysięcy osób. Organizowałem
    te demonstrację mimo, że już miałem negatywne osobiste doświadczenia z
    sądami. Zostałem skazany w pierwszej instancji przez sąd w sprawie
    wytoczonej mi przez Maciej M.

    Wierzyłem, że nacisk społeczny wymusi na sędziach odrobinę refleksji.
    Propozycję zmian i oczyszczenie się z czarnych owiec. Po trzech latach
    od wybuchu afery reprywatyzacyjnej widzę, że sądy i cały wymiar
    sprawiedliwości wymagają radykalnej demokratycznej reformy. Polskie sądy
    są dzisiaj oazą i gwarantem feudalnych stosunków społecznych.

    W zeszły wtorek byłem znowu w sądzie administracyjnym. Jako prezes
    stowarzyszenia Wolne Miasto Warszawa byłem uczestnikiem postępowania ws.
    decyzji komisji weryfikacyjnej. Komisja unieważniła decyzję o
    reprywatyzacji kamienicy na Asfaltowej 2. Kamienica została
    zreprywatyzowano pomimo, że została całkowicie odbudowana przez państwo,
    wniosek o użytkowanie wieczyste był złożony po terminie, a osoba ją
    składająca nie miała tytułu prawnego, żeby to zrobić. Następnie
    mieszkania w kamienicy sprzedawano za ułamek wartości. W jednym z nim
    mieszkał starszy pan. Jego mieszkanie zostało sprzedane za około 1,5
    tysiąca za metr kwadratowy. Następnie nowy właściciel milioner związany
    z firmą Fenix postanowił wypowiedź umowę najmu tłumacząc to tym, że chce
    tam zamieszkać. Od tego czasu zaczęło się nękanie lokatora. Sąd
    unieważnił decyzję komisji. Następnego dnia dostałem telefon. Była to
    przejmująca i przygnębiająca rozmowa z jedną z ofiar reprywatyzacji.
    Powiedział, że w PRL czuł się bardziej wolny, bardziej bezpieczny i
    bardziej szanowany niż w III RP. Nie mam wątpliwości, że nie żyjemy
    dzisiaj w prawdziwej demokracji.

    Sąd Administracyjny napisał w analogicznej sprawie, że nie będzie
    respektował wyroku Trybunału Konstytucyjnego, który umożliwiał
    unieważnianie wydanych przez ratusz wadliwych decyzji
    reprywatyzacyjnych: ,,W związku z tym Sąd w tym składzie nie podziela
    poglądu zaprezentowanego przez Trybunał Konstytucyjny w wyroku z 19
    lipca 2016 r Kp 3/15, że prawo skutecznego złożenia wniosku dekretowego
    przyznano jedynie tym osobom, które mimo przejścia własności gruntu na
    podmiot publiczny zachowały faktyczne władztwo nad gruntem". (sygnatura
    I SA/WA 1422/18). Sąd administracyjny łamie otwarcie konstytucje,
    ustawy, wyroki TK i nie ma żadnej reakcji środowiska prawniczego i
    sędziowskiego na to.

    Nie pójdę na demonstrację, bo sądy dalej nic nie zrobiły z sędziami,
    którzy ustanawiali kuratorów dla 140 latków, nie pójdę na demonstrację
    póki środowisko nie zrobi nic z sędziami, którzy eksmitowali na bruk
    lokatorów wyrzucanych przez mafię reprywatyzacyjną, nie pójdę na
    demonstrację, dopóki za łapownictwo będą dawały wyroki w zawieszeniu jak
    dla szefa Platformy Obywatelskiej w Piasecznie, nie pójdę na
    demonstrację póki sądy będą dawały wyroki w zawieszeniu dla liderów grup
    przestępczych jak Piotra Baczkowskiego ps. Łapa, który ukradł
    kilkadziesiąt kamienic w Krakowie i został wypuszczony następnego dnia z
    więzienia po ogłoszeniu wyroku, nie pójdę na demonstrację dopóki sądy
    będą surowe wobec słabych i bezsilne wobec silnych.

    Ogromna władza jaką posiadają sądy wymaga ogromnej odpowiedzialności.
    "Reformy" proponowane przez PiS zmierzają tylko do wymiany ludzi i
    powiązania ich z obozem władzy. Szykanowanie sędziów, którzy orzekają
    nie pomyśli władzy jest grozne. Tymczasem konieczna jest gruntowna
    zmiana całego systemu. Radykalna demokratyzacja sytemu sprawiedliwości -
    zarówno sądowego jak i prokuratorskiego. Nie mam gotowych recept, ale
    nie ulega dla mnie wątpliwości, że jest to jedna z kluczowych spraw do
    rozwiązania w najbliższym czasie jeśli chcemy żyć w prawdziwie
    demokratycznym państwie.

  • 2. Data: 2019-12-01 17:04:55
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-01 o 15:49, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-12-01 20:27:19
    Od: z <...@...pl>

    Śpiewak nie jest z mojej bajki ale to co z nim zrobiła mafia sędziowska
    nie mieści się w jakimkolwiek faszystowskim zawłaszczeniu wszystkiego
    przez pisiorstwo.
    To jest wyższa kultura łajdactwa.

  • 4. Data: 2019-12-02 00:04:00
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 01.12.2019 o 20:27, z pisze:
    > Śpiewak nie jest z mojej bajki ale to co z nim zrobiła mafia sędziowska
    > nie mieści się w jakimkolwiek faszystowskim zawłaszczeniu wszystkiego
    > przez pisiorstwo.
    > To jest wyższa kultura łajdactwa.

    no właśnie, zadziwia mnie ta jego naiwność, sędziowie z nadzwyczajnej
    kasty nigdy nie ujmą się za biednym małym żydkiem, tylko za bogatym
    grubym żydem:)

  • 5. Data: 2019-12-02 07:31:59
    Od: Runt <r...@a...gov>

    W dniu 2019-12-01 o 20:27, z pisze:
    > Śpiewak nie jest z mojej bajki ale to co z nim zrobiła mafia sędziowska
    > nie mieści się w jakimkolwiek faszystowskim zawłaszczeniu wszystkiego
    > przez pisiorstwo.
    > To jest wyższa kultura łajdactwa.

    O proszę! Tu też bełkoczesz? Może tu pozostań, a z *.polityka się wynieś!

    --
    Runt

  • 6. Data: 2019-12-02 08:01:23
    Od: z <...@...pl>

    Jak możesz tak wykluczać i poniżać? ;-)

  • 7. Data: 2019-12-02 12:07:25
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.12.2019 o 08:01, z pisze:
    > Jak możesz tak wykluczać i poniżać?

    grunt to szpunt:)

  • 8. Data: 2019-12-02 20:10:03
    Od: o...@g...com

    użytkownik z napisał:
    > Śpiewak nie jest z mojej bajki ale to co z nim zrobiła mafia sędziowska
    > nie mieści się w jakimkolwiek faszystowskim zawłaszczeniu wszystkiego
    > przez pisiorstwo.
    > To jest wyższa kultura łajdactwa.

    Zawsze można zrzucić na warszaskie sądy, pewnikiem nietknięte.
    A Śpiewak i pisom też sie naraził, zwoimi krzykami ubił 2 wieże.
    Walił w pisy i peło, kto ma go teraz bronić?

  • 9. Data: 2019-12-03 14:27:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-02 o 20:10, o...@g...com pisze:

    > Walił w pisy i peło, kto ma go teraz bronić?

    Trudne pytanie. A ludzie już przez sędziów umierają ;-)

    PS. Tak mi się przypomniało jak jakiś lewak lamentował że UBecy umierają
    z powodu mniejszych emerytur ;-)

  • 10. Data: 2019-12-03 16:10:28
    Od: Runt <r...@a...gov>

    W dniu 2019-12-02 o 08:01, pajac z pisze:
    > Jak możesz tak wykluczać i poniżać? ;-)

    Tu też wypisujesz te swoje "mondre" dyrdymały!

    Zostań tu chłopino! Nie wracaj pl.soc.polityka!

    Odpoczniemy od takiego cymbała jak ty!
    --
    Runt