    From: <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sąsiad zalał a PZU wypłaciło śmieszne pieniadze
    Date: Tue, 16 Sep 2003 15:51:53 +0200

    Moj ojciec ma taki sam problem:
    Zalał go sąsiad z góry. Miał OC na swoje mieszkanie więc odszkodowanie szło
    z PZU.
    W zeszłym tygodniu przyszla wiadomosc ze mozna odebrac kase. No to poszedl.

    Mieszkanie bylo tak zalane ze np. po otwarciu szafy wylewala sie woda -
    generalnie było jej w mieszkaniu na wysokość kilkunastu centymetrów.

    Parkiet to sie w nawet garby powybrzuszał.

    Do wymieny: szafy, dywany, parkiet, do remontu mieszkanie - malowanie scian,
    połozenie nowej podlogi.
    Generalnie lekko licząc szkód na ponad 10.000 PLN (za same plytki zaplacil
    juz 3000 nie liczac robocizny)

    No i w PZU powiedzieli ze jest do odbioru.... 3500 PLN.

    No to on na to ze poporsze wycene na jakiej podstawie tą sumę sobie
    wyliczyli.

    To ta baba w kasie powiedziala ze: Podpisuje pan albo nie dostanie Pan kasy.
    Ma pan 30 dni na odwolanie

    On na to że: Bez wyceny nie bedzie nawet wiedzial co jest zaniżone.

    To ona dalej swoje: Albo podpisze albo nic nie dostanie.

    No to podpisał odbior kasy i wkurzony wrocil do chaty.

    Mam wiec kilka pytań:

    1. Czy jest jakiś rzecznik ktory moze poradzic w tej sytuacji
    2. Czy jakbym chcial zrobic wycene przez rzeczoznawce to ile to moze
    kosztowac i jaki rzeczoznawca to musi być
    3. Czy moge jakos przedluzyc te 30 dni.
    4. Chce im wyslac polecony ze musza mi dac podstawe do wyceny - mam do tego
    prawo?
    5. Czy moga mi powiedziec ze : Miał pan zamortyzowane mieszkanie i dlatego
    tak mało. Mial pan parkeit a polozyl plytki (i co z tego ze takiej malej
    kostki jak mialem juz nie kładą)

    No i ogolnie moze ktos ma jeszcze jakies rady.

    Prosze o szybką pomoc z uwagi na te biegnące dni.

    Pozdrawiam,

    Marcin

    PS
    Czy jeszcze mozna ich postraszyc jakims zadoscuczynieniem czy coś za to ze
    przez kilka tygodni mieszkal w mieszkaniu - pobojowisku i stracil kupe czasu
    na zorganizowanie ekip remontowych