  • 1. Data: 2005-05-07 13:42:21
    Temat: Samowolne wymeldowanie strony - prosze o POMOC.
    Od: Olek Olowski <o...@o...pl>

    Witam Panstwa,

    Mam oto taki problem, dla mnie bardzo istotny.

    Od 2003 roku zajmuje służbowe mieszkanie. Jednak z powodu rozwiązania
    stosunku pracy, w najbliższych miesiącach będę zmuszony je opuścić (od
    miesiąca do trzech miesięcy). Jestem zameldowany w nim na czas określony
    do 2006 roku.
    Z powodów (problemów) rodzinnych moja mama chce mnie wymeldować z
    miejsca gdzie jestem zameldowany na stale, na sile, bez mojej zgody.

    Zgłosiła sprawę do Urzędu Miasta, po czym dostałem pismo iż mam to
    wyjaśnić. Wiec napisałem ze nie zamierzam się wymeldować bo strąciłem
    prace i nie będę miął tego zameldowania tymczasowego a chyba tak nie
    może być aby człowiek nie miął zameldowania nigdzie. Ponadto napisałem
    ze mam tam swoje rzeczy osobiste żeby dali mi spokój i odpuścili.

    Dwa dni temu dostałem pismo iż sprawa została przełożona na inny termin
    i będą tam u mamy jakieś spotkania ze świadkami i sprawa toczy się
    dalej. Dodam iż moja mam pracuje w UM.

    Czy może mi ktoś pomoc co zrobić??? Jakie kroki przedsięwziąć???
    Chciałbym napisać jakieś pismo do UM (do tej pani co się pod nim
    podpisała) jasno stwierdzające iż nie ma prawa moja matka mnie
    wymeldować, powołując się na jakieś ustawy czy inne rozporządzenia (bo
    inaczej zostanę bezdomnym).

    Czy już teraz mogę się bronić czy mam się najpierw z miejsca
    tymczasowego wymeldować? Moja znajomość prawa jest praktycznie żadna z
    stąd moja prośba, a chciałbym napisać jasne twarde pismo które znaczyło
    by dosłownie - zapoznajcie się najpierw z prawem i dajcie mi święty SPOKÓJ!

    Pozdrawiam i liczę na pomoc...
    Olek

  • 2. Data: 2005-05-07 14:04:52
    Temat: Re: Samowolne wymeldowanie strony - prosze o POMOC.
    Od: "misia" <k...@c...pl>

    Mam jedno pytanko do ciebie. Czy w przeciagu 5 lat bywales dosc czesto w
    miejscu zameldowania??Twoja mama ma prawo cie wymeldowac jezeli nie lozyles
    na utrzymanie mieszkania i nie bywales tam dosc czesto.Urzad przeprowadzi
    wywiad z sasiadami i jezeli stwierdzi ze nie bywasz w miejscu zameldowania
    to cie wymelduja.Niestety takie sa przepisy.Ale masz prawo walczyc,moj maz
    byl w podobnej sytuacji,niestety nie udalo nam sie wygrac sprawy,ale tobie
    zycze powodzenia!!

  • 3. Data: 2005-05-07 14:13:44
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    misia wrote:
    > Twoja mama ma prawo cie wymeldowac jezeli nie
    > lozyles na utrzymanie mieszkania

    A co ma do tego łożenie na utrzymanie (z podstawą prawną poproszę)?

    Poza tym TCIOPS.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 4. Data: 2005-05-07 15:07:51
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 07/05/2005 15:42, Olek Olowski wrote :
> [...]
    > by dosłownie - zapoznajcie się najpierw z prawem i dajcie mi święty SPOKÓJ!

    Najważniejsze znaczenie dla Ciebie ma fakt, że niezależnie od tego czy
    będziesz zameldowany czy nie w mieszkaniu Twojej matki, nie będziesz
    miał prawo w tym mieszkaniu mieszkać bez jej zgody.
    Zameldowanie nie daje prawa do przebywaniu w lokalu, a brak zameldowania
    nie pozbawia takiego prawa!

    W obecnym stanie faktycznym wymeldują Cię na 95%. Nie mieszkasz i tyle.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 5. Data: 2005-05-07 15:23:12
    Od: Olek Olowski <o...@o...pl>

    misia wrote:

> [...]
    > byl w podobnej sytuacji,niestety nie udalo nam sie wygrac sprawy,ale tobie

    Tak, ale co jesli mam tylko stale zameldowanie (wymelduje sie z
    czasowego), powiedzmy ze nigdzie nie bede czasowo zameldowany. Czy tez
    moga mnie wymeldowac? Wtedy nie bede mial meldunku w zadnym miejscu???

  • 6. Data: 2005-05-07 17:02:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olek Olowski napisał(a):

    > Wtedy nie bede mial meldunku w zadnym miejscu???

    Posiadanie stałego zameldowania nie jest obowiązkowe.

    M.

  • 7. Data: 2005-05-07 20:05:24
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Olek Olowski wrote:
> [...]
    > podpisała) jasno stwierdzające iż nie ma prawa moja matka mnie
    > wymeldować, powołując się na jakieś ustawy czy inne rozporządzenia (bo

    Dlaczego meldunek ma decydować o bezdomności? Bezdomny będziesz jeśli:

    1. nie mieszkasz u matki,
    2. wyprowadzisz się z mieszkania służbowego,
    3. nie zamieszkasz nigdzie indziej.

    Jeśli zamieszkasz gdzieś indziej, to:

    1. bezdomny nie będziesz,
    2. masz prawny obowiązek się tam zameldować.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 8. Data: 2005-05-07 23:12:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    misia wrote:
> [...]
    > na utrzymanie mieszkania i nie bywales tam dosc czesto.Urzad przeprowadzi

    A jaki związek z zameldowaniem ma 'łożenie' na utrzymanie?

    PS: naucz się poprawnie cytować, lamo...

  • 9. Data: 2005-05-08 06:01:52
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 7 maj o godzinie 22:05, na pl.soc.prawo, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Jeśli zamieszkasz gdzieś indziej, to:
    >
    > 1. bezdomny nie będziesz,
    > 2. masz prawny obowiązek się tam zameldować.

    ad. 2
    Sam chcesz się zameldować, bez żadnego tytułu?
    Np. zamieszkasz w budynku przeznaczonym do rozbiórki i co - zameldujesz się
    tam? Albo zameldujesz się np. u Kulczyka w jednej z posiadłości?

    Ponadto to nie Ty sie meldujesz - tylko Ciebie melduje właściciel
    nieruchomości.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2005-05-08 08:41:02
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Artur Ch. napisał:

> [...]
    > Np. zamieszkasz w budynku przeznaczonym do rozbiórki i co - zameldujesz się
    > tam? Albo zameldujesz się np. u Kulczyka w jednej z posiadłości?

    Skad wiesz, ze nie bedzie mial tytulu ( umowy najmu na ten przyklad ) ?

    ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos