  • 21. Data: 2019-03-15 18:48:23
    Temat: Re: Sąd uchylił karę 120 tys. zł grzywny wobec Jerzego Urbana
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.03.2019 o 12:12, J.F. pisze:
    > A jeszcze jest kwestia zasadnicza - chcemy miec w kraju wolnosc slowa i
    > pogladow, czy poszanowanie uczuc religijnych ?

    wolność słowa kończy się wtedy kiedy naruszasz cudze dobra:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 22. Data: 2019-03-16 14:52:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.03.2019 o 12:05, J.F. pisze:

    >>> https://nie.com.pl/wp-content/uploads/2018/02/Powr%C
    3%B3t-zdziwionego-Jezusa.jpg
    > podzielam opinie.

    Zastanawiam się, kto i na jakiej podstawie stwierdził, że to wizerunek
    Jezusa. Ja tu widzę brodatego Europejczyka w ubiorze z emblematami
    związanymi z chrześcijaństwem. Nie chce mi się sprawdzać, czy na pewno o
    to chodziło w tej sprawie Urbana, ale jeśli tak, to w mojej subiektywnej
    ocenie oskarżyciel nie ma racji. Równie dobrze można by było się do
    każdego brodatego młodzieńca idącego na sportowo z medalikiem na szyi
    czepiać.

  • 23. Data: 2019-03-16 15:36:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > ocenie oskarżyciel nie ma racji. Równie dobrze można by było się do
    > każdego brodatego młodzieńca idącego na sportowo z medalikiem na szyi

    A ten znaczek na piersi na pies?

    W końcu jak w Wałęsę rzucono gruszką to Wałęsa powiedział że rzucona
    "Matkę Boską" (bo miał taki znaczek w kalpie garniaka wpięty) :-)

    Nie przeginajmy pały że ten "obrazek z NIE" nie budzi(ł) dość oczywistych
    skojarzeń z Panem Jezusem. To czy były to skojarzenia wystarczająco
    oczywiste dla odpowiedzialności w ramach _prawa karnego_ dopiero jest
    dyskusyjne IMHO. Czy były podstawą do kary "bardzo nie symbolicznej"
    to już jak dla mnie jest BARDZO dyskusyjne. 120_000 dla tego
    oskarżonego to już (odrobinę) więcej niż symboliczna kara.

    <cynizm> Może KRK powinien ile się da symboliki zastrzec jako znaki
    towarowe ;-) </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2019-03-16 17:36:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.03.2019 o 15:36, A. Filip pisze:

    > A ten znaczek na piersi na pies?

    https://i.wpimg.pl/O/644x430/d.wpimg.pl/1989529770--
    1119280704/proboszcz-zastrasza.jpg

    Pierwsza fota w Google. Czy to też jest Chrystus? Znaczek, jak znaczek.

    > Nie przeginajmy pały że ten "obrazek z NIE" nie budzi(ł) dość oczywistych
    > skojarzeń z Panem Jezusem.

    Wiesz, skojarzyć może, ale żeby aż obrazić?

    > <cynizm> Może KRK powinien ile się da symboliki zastrzec jako znaki
    > towarowe ;-) </cynizm>

    Byłoby jasne.

  • 25. Data: 2019-03-16 19:30:56
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Wiesz, skojarzyć może, ale żeby aż obrazić?

    niektórzy katolicy to fanatycy, ich może obrażać, a paragraf jest:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"